Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich .Jestem nowy, więc prosze o zrozumienie...........
Mam golfa 1.9 tdi pd 115km 85 kw. 3dzwi i dziwny problem.Wsiadam rano do auta temperatura otoczenia ok 15 stopni wciskam sprzeglo gasna kontrolki i odpalam od pierwszego strzala po ok. 2 sek puszczam sprzeglo [auto stoi na luzie] i po kilku sekundach slysze ten dziwny odgłos jak gdyby cos tarło, chrapatało podobny odgłos do jakiegos luznego elementu latajacej lużnej pokrywki. A najdziwniejsze jest to, że caly ten odgłos zanika całkowicie gdy skrece delikatnie kierownica w lewo lub prawo prawie niezauwazalnie tak jak bym chciał ją lekko naciągnąć gdy ja puszcze znowu ten odgłos ............. Taki sam pojawia sie gdy zmieniam bieg np. z 2 na 3 i gdy podczas zmiany obroty spadna do ok.1100obr/min i rozpędzam delikatnie auto od tych własnie 1100 obrotów słychac przez ok.2 sek. i cisza gdy silnik osiągnie ok. 1400-1500 obrotów.... dodam jeszcze ze rozrząd wymieniałem olej w silniku też płyn we wspomaganiu i pilnuje wszystkiego na bieżąco...Z tym jednak odgłosem nie moge sobie poradzic . Jeżeli mozecie to pomóżcie prosze i z góry dzięki
Offline
Dla mnie zatarte łożysko sprzęgiełka alternatora.... Sprawdź czy napinacz paska chodzi znaczne mocniej tak około 2-3 cm w obie strony jak tak to łożysko... czym prędzej do mechanika .... jak się przetrze to skód narobi...
Offline
masz zatarte sprzęgiełko alternatora... na wyłaczonym silniku wsadź śrubokręt w alternator i spróbuj zakręcić wirnikiem jak nie da rady to sprawa jasna... lub na pracującym będzie skakał napinacz paska wieloklinowego. Nie wolno z tym jeździć bo jak zatrze się na amen to jak się urwie to i przez przegrode i kokpit ci przeleci i zatrzyma się na siedzeniu
Offline
Potwierdzam diagnozę dla podobnej przyczyny- właśnie wczoraj dopadła mnie ochota pogrzebania pod maską w sprawie podobnego hałasu ->GOLF 4 1,9 HATCHBACK. Po wskazówkach hyper 74 potwierdziłem - pytanie tylko na ile dam rade zrobić to sam? czy ktoś wie z jakimi kosztami to się wiąże?
----------------------------------
www.termowizja-walachowski.letnet.pl
Offline
nowa rolka ze sprzęgiełkiem to koszt ok 300,- revuelle lub SKF
możesz też kupić używany alternator za ok 150,- i przełożyć samo sprzęgiełko (potrzebny klucz wieloklinowy i najlepiej klucz na sprężone powietrze)
sprawdź czy nie został uszkodzony napinacz paska wieloklinowego. ori VW to ok 400 SKF a zamiennik od skody to ok 175,-
Offline
Offline
witam koledzy mam podobny problem u mnie w samochodzie.tylko w tym problem ze rozrzad zrobiłem jakieś 2 tysiące kilometrów temu a sprzegięłko alternatora wymieniłem około 10 trysięcy temu.tylko że żadna kontrolka mi śię nie zapala.możliwe żeby tak szybko padło sprzęgięłko alternatora??
Offline
dlaczego nie... to tylko kawałek metalu...
Offline
czyli radzisz kolego wymienić to sprzęgiełko alternatora?
Offline
Sprawdź czy w ogóle działa. Tak jak napisał hyper - śrubokręt w wirnik i patrzysz czy można nim zakręcić. Jak nie to wymieniasz.
Offline