Golf 4 Klub Polska
Witam. Teraz mam pytanie do wszystkich posiadaczy golfa z silnikiem 1.6 SR. Czy coś robiliście u siebie w kierunki zwiększenia mocy?? Nie wiem czy to prawda ale gdzieś czytałem że można z takiego silnika wyciągnąć coś około +- 130 KM bez grzebania przy mechanice. Ale jaka w tym prawda to nie wiem. I proszę Was nie krytykujcie mnie,
Ostatnio edytowany przez Extreme (2012-02-26 01:19:24)
Offline
Dokladnie jak ja to ,moj pierwszy wozek a chcialbym troche z niego wyciagnac Bo nie wiem czy to normalne ale moj z tym silniczkiem wyciska tylk 140kmh po przechylej udalo sie 160kmh A tak to tak jak by nie mial sily sie wiecej bujnac ;/ a na 1,2,i 3 biegu chodzi ladnie Wiec nie wiem czy to 101km tak powinno chodzic czy nie ale moze ktos wie jak podniesc moc takiego silnika ??
Offline
wg. mnie 130 bez grzebania w mechanice się nie da, możesz spróbować:
- większy tłumik końcowy ~600 zł,
- większy tłumik środkowy ~100 zł,
- katalizator sportowy ~600 zł,
- filtr stożkowy ~200 zł,
- chip ~1000 zł,
ew.
- sportowy wałek rozrządu ??? zł,
- turbo ~5000 zł może się zmieścisz,
Na cuda nie licz..
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-02-25 15:29:16)
Offline
o Rado chyba się pośpieszyliśmy z kupnem samochodu :DJest to silnik wolnossący i z tego co czytałem to nie opłacalne jest go robić no chyba że masz za dużo pieniędzy. A co do Turbo to 5 klocków chyba za pierwszą ratę Ten temat pisałem dawno. Jeszcze gówno wiedziałem o moim silniku po prostu zobaczyłem gościa na forum z tym samym silnikiem co miał 130+ PS ale nie chciał powiedziec co robił
Tyle że mój zbiera się ładnie nie powiem 200 leciałem w 4 osoby myślę że poszedłby więcej ale wolałem nie ryzykować. Dużym minusem tego silnika jest duże spalanie
Ostatnio edytowany przez Extreme (2012-02-26 01:18:53)
Offline
Miodek - trochę głupoty piszesz...
Temat był poruszany wiele razy - sam nad tym myślałem, bo do wczoraj byłem jeszcze posiadaczem 1.6SR.
Jak można zwiększyć jego sprawność? Ano bardzo trudno, bo to wolnossak o wysokiej sprawności i stosunkowo niewielkiemu stopniowi kompresji.
Co można wykonać - dolot odseparowany termicznie od gorącego powietrza z komory silnika, jednak bez rezygnacji z puszki - pełni ona rolę komory rezonansowej dającej doładowanie dynamiczne, poprzez odbicie fali o przeciwnym zwrocie. Można również odrobinę powiększyć otwór zasysania puszki.
Stożek nie nadaje się do tego silnika - psuje jego charakterystykę i nie współpracuje dobrze z systemem VSR - zmienną geometrią kolektora ssącego.
Do tego o ząbek zimniejsze świece, polerka kanałów dolotowych i ew. wydechowych, wywalenie katalizatora (ważne - należy zostawić stożkowy element wydechu o większej średnicy (coś w kształcie katalizatora) by poprawić działanie fali rezonansowej oddziałującej w wydechu i wysysającej spaliny.
Sam wydech jest fabrycznie obliczony dobrze , choć nie idealnie. Warto byłoby zrobić wydech półprzelotowy na dwóch tłumikach niskoopoprowych. Bez katalizatora i nie z "tuningowych" tłumików, które mają fatalne parametry, zarówno akustyczne jak i przepływowe. Średnica rury zbiorczej za portkami powinna wynosić ok. 54-56mm. Za duża da efekt przeniesienia fali ciśnień redukcyjnych na wyższe obroty i stromą, niekorzystną charakterystykę momentu. W serii średnica to bodaj 52mm zewn.
Kolejna rzecz - ostry wałek (przy założeniu, że silnik ma pozostać N/A. Świątek robi takie wałki (bodaj 268) do Octavii 1.6 8V, więc tu też będzie pasował). Koszt takiego wałka to ok. 760pln. Do czegoś takiego dalej dochodzi kwestia zasilenia w paliwko - cena winduje do góry jeśli zmienimy oprogramowanie sterownika - kolejne 1000.).
Jeśli dysponujesz naprawdę dużą kasą, możesz się w to bawić dla funu, albo nawet uturbić dziada (+/- 10-12tys. pln), jednak raczej nie warto, bo taniej można kupić sensowne 1.8T z potencjałem na 200KM na mięciutko.
Offline
Rado93 napisał:
Dokladnie jak ja to ,moj pierwszy wozek a chcialbym troche z niego wyciagnac Bo nie wiem czy to normalne ale moj z tym silniczkiem wyciska tylk 140kmh po przechylej udalo sie 160kmh A tak to tak jak by nie mial sily sie wiecej bujnac ;/ a na 1,2,i 3 biegu chodzi ladnie Wiec nie wiem czy to 101km tak powinno chodzic czy nie ale moze ktos wie jak podniesc moc takiego silnika ??
tylko 160??
ja moim ape 1.4 16v wyciągam na autostradzie na prostym 180 a jak jest jakiś spadek to mój rekord 193 według gps i licznika!!
Offline
podsumowując bez mechaniki wiele nie zdziałasz, więc potrzeba tysięcy,
Offline
wiem że nie zdziałam nic. Tak jak pisałem wtedy byłem zielony, nie wiedziałem kompletnie nic o tym silniku. A swoją drogą jak myślicie idzie znaleźć dieselka do 12 tys? tak 99/00 r. 110km.
Offline
urządza ci 9 km więcej, dlaczego chcesz zmienić cały samochód?
Offline
no tak ale wiesz w dieslu można dużo łatwiej coś zrobić aby poprawić osiągi, no i dużo mniej pali. Do diesla można jeszcze zamotać tanie paliwko. Ale nie jest powiedziane że na pewno zmienię na diesla, jak narazie odkładam kasę. Będę próbował swojego popędzić na lato i wtedy za czymś się rozglądnę. Jak nie zmienię to wezmę się za mody w swoim.
Offline