Golf 4 Klub Polska
1. czy w płynie chłodnicznym na korku nie ma osadu o konsystencji masła ? lub nalotu o barwie kawy z mlekiem
2. czy świece są zaolejone od wewnątrz ?
3. Czy TWój silnik wyzuca gdzieś olej gdy 1 swieca 1 wykręcona ?
4. czy kopci na czarno - niebiesko itd ?
Jaki przebieg ? jaki olej ?
Od kiedy występuje tak duże zużycie oleju ?
Czy są widoczne jakieś wycieki ?
Offline
Nie Na korku od plynu chlodniczego nie ma osadu ani masla, z pod uszczelki pod klawiatura troszeczke sie poci ale nie az na tyle zeby dolewac litr na 3 tys kilometrow, a na swiece jeszcze nie patrzylem czy wyrzuca i czy sa zaoliwione przebieg auta to 156 tys ale byl sciagany z niemiec i podejrzewam ze byl wymieniany licznik bo jak podpinalem pod komputer to wyskoczyl licznik od kombi i mysle ze zamist 1 ma 2 z przadu na niebiesko nie kopci raz jak mu dalem gazu to na czarno ale mysle ze wyplul wszystko z wydechu i jeszcze przy odpalaniu swieci sie kontrolka od czujnika cisnienia oleju niewim czy to cos ma zwiazane z tym? Olej do niego jes lany Mobil 1 Super S 10W40 a bierze olej odkad go kupilem przy kupnie mial 115500 tys. Pozdrawiam:)
Ostatnio edytowany przez Boro8022 (2011-01-05 13:48:00)
Offline
Po świecach się dowiesz jak się mają pierścienie ... Olej raczej ok CIsnienie oleju spada wraz z jego ubytkiem , im wiecej oleju tym wyższe cisnienie no i tym większy ubytek co do uszczelki pod klawiaturą to będziesz musiał osadzić ja na silikonie odpornym na temperature i powinno być ok następnym razem przy zmianie oleju zalej na próbe inny tzn poprostu nie mobila a shella , castrola czy tez volvaline czarny dym pojawia sie jak agresywnie manipulujesz gazem , dodajesz nagle i nagle puszczasz , to poprostu niedopalone paliwo i to jest normalne nawet w nowym silniku , patologia się zaczyna w chwili dymienia na tych samych obrotach. nie chce cie martwić że to uszczelniacze zaworów koszt wtedy jest nie wielki , jak dobrze pamiętam to tykałem sie kiedys podobnego przypadku i problemem były zamontowane w fabryce 3 czesciowe pierscienie w własnie golfie mk 4 2.0 wiec wersja pesymistyczna = pierścienie, panewki, uszczelkę pod głowicą no i planowanie głowicy szlifierka magnetyczną a nie frezarką i kilka jeszcze drobnych rzeczy. Całość koło 800 zł do tego robocizna to powiedzmy 1100-1400 bo jakby nie było to uszczelka + planowanie głowicy to juz są pieniążki a no i wtedy tez pasuje te uszczelniacze zrobić , niestety niemcy zle wykombinowali pierscienie i ratuje cie jedynie wymiana na normalne wczesniej czy puzniej , nawet jakbys silnik zmienił to nadal pierscienie ... zbieraj pieniązki a gdy dolewka będzie duża to działaj , chyba że okaże się iż to uszczelniacze zaworów
POzdrawiam
dodatkowo
Nieszczelne uszczelniacze zaworów jest szczególnie prosto zdiagnozować jeśli motor przy zmianie biegów puszcza "dymka".
a no i pomiar kompresji CI wiele powie o silniku , nawet wykarze jego stan pozdrawiam
Offline
jak uszczelniacze to bedzie tanio. Ale vw przyznal sie ze spapral sprawe i dal takie normy spalania ze masakra . Ja na szczescie 8v ale niestety 1.6 w planach kilka modyfikacji.
Offline
z mocą seryjną niewiele ponad 100 koni jechałem 190 i jeszcze sie rozpędzał ale nie miałem warunków ale passat z silnikiem własnie 1.6 8v leci 200 - 205
powiem szczerze że jechałem wersją 2.0 i nie ma specjalnej róznicy , nawet spalanie podobne wiec duzych róznic w osiągach nie znajdziesz bo jesli by patrzeć na konie , to 1.6 FSI na bezpośrednim wtrysku ma 115 koni i jest wolniejszy od 1.6 z kolektorem o zmiennej długości 1.6 SR ponad 100 kucy . Swoją drogą 2.0 nie często sie trafia , miał tylko 1 wade fabryczną ( pierscienie ale w wiekszosci egzemplaży wymieniono je na gwarancji a z czasem dopracowano bo juz dużo samochodów ma własnie takie pierscienie z tą róznicą że nie przepuszczają ) ja zastanawiałem się jak z moim silnikiem dokładnie jest skąd go miał vw itd i sie okazało że stwożono go dla passata w 1996 roku i do dziś wkładany jest do fabi . Moj juz troszke lepiej chodzi niz seria , ale nie był hamowany jeszcze wiec wiele nie wiem ale czuje że jest żwawszy , ma poprostu lepszą charakterystyke bo w większym zakresie obrotów ciągnie. a motor 2.0 8v w vw nie uchodzi za szybki i opłacalny do tunowania , więc jak coś to 3 lub 4 tyś i masz 1.8t i nawet 230 koni najwyżej dożuć do swojego 500-1500 zł i wyciągnij go troche ... pod warunkiem że ma kompresje ja mam w posiadaniu dobre turbo garett tb2810 więc jakbym doinwestował z 2500 zł i mase własnej pracy to może bym wyciągnoł z 180 koni , z tym że to chyba dla własnej satysfakcji bo i tak lepiej by wyszło swapować na 1.8t i dopiero jeszcze tego 1.8t dalej rozbudowywać a to wszystko i tak jest nieopłacalne bo prosciej kupic bmw e30 coupe z vanos 2.5 bo kolektor itd znajdziesz na ebay za grosze a maszyne masz wtedy ...
Offline
Niewiem Własnie co robic z tym silnikiem bo szczerze chcial bym wiecej tylko niewiem jak to najlepiej zrobic czy zrobic ten silnik czy swapa?A do BMW jestem przeciwny mnie tylko interesuje vw:)
Ostatnio edytowany przez Boro8022 (2011-01-07 23:50:37)
Offline
swap na 1.8 Turbo jest najtańszym , najprostszym i najmniej awaryjnym rozwiazaniem , wyjdzie CIe to ponad 4 tyś z czego dwa odzyskasz sprzedając swoje części ale 1.8 Turbo to najbardziej katowana jednostka , dużo szukania i lepiej kupic ćwiartke bitego auta niż pojedyńcze części oraz silnik goły słupek , bo sam silnik wychodzi tanio , ale osprzęt kosztuje więcej , dlatego brać ćwiartke mozna jeszcze robić swap na TSI i wcale nie jest dużo drożej , ale nie mam jeszcze zaufania do tego zamało KM to najechało a 210 koni z 1.4 robi wrażenie TSI 1.4 od 122 do 180 koni w seacie cupra przy czym robią je nawet na 210 równie dobrze możesz zrobić swap na TDI ASZ i dobry chip tuning i koszta wyjdą wyższe o około 1500 zł ale to się zwruci z czasem z mocą wyjdziesz koło 170 koni bez większych problemów , a eksploatacja będzie tańsza pod warunkiem że dużo jeżdzisz. Odnośnie BMW to piękne samochody niestety mają złą renome przez .... i wszyscy wiedzą o co chodzi
Offline
odkręcasz chyba długą 16 klucz na swiece 4świece i wkładasz nowe tylko nie pomyl kabli o ile się da
Offline
witam. dzieki za podpowiedz. a dluga co masz na mysli(i jak dlugi ten klucz jes) bo jam tylko plaskie klucze.oczywiscie oslone z gory musze sciagnac ten plastik?moze wiesz jakie swiece sa najlepsze do mojego golfa 1.8 gti?. pozdr.
Offline
Przepraszam, że się podwieszę pod posta: jak dostać się do świec w 1600 FSI ? Tzn. czy tam są wogóle normalne świece, czy tylko te cewki zapł. ?
Może laickie pytanie, ale nie widać ich gołym okiem...
Offline
są normalne świece w fsi
ngk polecam a model to w sklepie ci powie
Offline
MAXIMUS napisał:
są normalne świece w fsi
ngk polecam a model to w sklepie ci powie
Ok, dzięki.
Ale gdzie ich szukać ? Pod tymi cewkami ? Na górze ? Trzeba ja wyjąć ?
Sorry, za takie pytania, ale zawsze widać je było jak na dłoni a w Golfie inaczej..
Offline
Offline
Offline
Offline
wiem ze znajde tylko chce wiedziec,bo bede to robil na ulicy przed domem wiec chcialbym wiedziec na ktora strone kole mam wjechac zeby wejsc pod auto i spuscic olej.a i mam pytanie czy tylko jak spuszcze olej moge wymienic filtr oleju czy moge pozniej po zmianie?pozdr.
Offline