Golf 4 Klub Polska
Witam. Aktualnie w moim golfie 1.4 (benzynka, "150tyś" przebiegu, 14lat) posiadam olej silnikowy: Castrol Edge 5W-30 (Syntetyczny) i problem jest taki, że silnik spala go strasznie dużo, na oko 5l/1000km a przy jego cenie, nie stać mnie na częstą jazdę samochodem. Czytałem tu i tam i zakładam, że u mnie jest ten sam problem co u większości przypadków - fabryczna wada silnika. I tu rodzą się moje pytania. Czy jest możliwość zmiany oleju na półsyntetyczny ( na oku miałem Castrol 10W-40, byłby on dobry?) oraz czy jest możliwa po prostu dolewka nowego oleju do starego bez konieczności wylewania wcześniejszego?
Z góry dziękuję i liczę na pomoc, pozdrawiam
Offline
10w-40 dobry wybór. moliwe ze komsupcja troche spadnie, ale licz na wiele.
jesli chodzi o dolewke to mozesz dolewac olej o takich samych parametrach. tak wiec 10w-40 d0 10w-40.
Offline
Jeśli to rzeczywisty przebieg silnika to bardzo dużo oleju pobiera. Przesiadka na 10W40 nie zaszkodzi w żaden sposób.
Jeśli olej z filtrem były wymieniane nie dawno to spokojnie dolewać 10W40, Jeśli czas na wymianę to wymienić i zalać 10tką.
Dziwi mnie pobór oleju przy takim przebiegu, może warto przyjrzeć się bliżej tematowi, udać się do mechanika.
Mam to co w opisie, i 200 tyś prawie nalatane - ubytek oleju to góra 100 ml na 1000 km. Obecnie Mobil 10W40, planuje przy wymianie wlać Motul 5W30.
Silnik nie był przegrzany ?? Nie kopci, nie czuć smrodu palonego oleju??
Bo to mogą puszczać pierścienie... podtarte lub pęknięte od przegrzania. Może w zimie odma podmarzła i wywaliło olej bagnetem i podtarło je... Możliwości jest wiele, ale ja bym to obstawiał. Bierze dużo, za dużo oleju.
O jakiej fabrycznej wadzie Mówisz, znam kilka golfów i polo z silnikiem 1.4 i raczej o oleju mało co kto wspomina, często w zimie na topie była odma.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-07-29 18:18:46)
Offline
Może ja trochę znowu zabrzmię jak heretyk - ale Castrol lubi być brany przez różne silniki...
Tak jak chłopaki mówią - zmień na 10/40 np Mobila i zobacz jak sprawa wygląda...
Offline
valvoline max life zalej
Offline
Chłopie, jeżeli wciąga Ci 5l/1000km to ten silnik to szrot, a za Tobą jest piękna chmura niebieskiego dymu. Choćbyś zalał jakiś olej 20W to i tak nie pomoże.
Offline
TataNka, widac ze chlopak troche poczytal o silnikach 1.4. zgadza sie te silniki są niedopracowane. mozna nazwac to wada fabryczną. bardzo szybko wystepuje owalizacja cylindrów, oraz zapiekanie sie piersceni olejowych. odma, zimą swoja drogą. mam tylko taka cichą nadzeje, ze autor zapomnial dodac jedno zero i spalanie wynosi 5l na 10tys km (takie spalanie oleju wystepuje u mnie w AKQ i mam to w du....). natomiast jesli jest tak jak pisze, az 5l na tysiaka to niestety silnik to szrot i proponuje wymiane motoru...
Offline
mi przez 7 tyś km wciągnął niecały litr oleju a mam Castrola 10w40 tyle że ja mam AKL 1.6sr
Offline
Zalej Motula
PROMOCJA MOTUL !!! tu znajdziesz wszystko do Swojego auta
Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Moly w najniższych cenach
Specjalizacja VAG
www.pro-choice.pl
Offline
Co za roznica czy motul czy inny ,jak silnik tyle oleju bierze ,to albo remont albo swap na ten sam lub mocniejszy, trzeba przeliczyÄ co sie bardziej oplaci
Ostatnio edytowany przez kolunio21 (2014-07-31 11:58:44)
Offline
Różnicy w zastosowaniu oleju nie ma, tu nawet i przekładniowy 75W90 by brało, naprawa / remont... chyba szkoda kasy.
Tylko swap...
Offline