Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-09-23 16:58:13

 keczab

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 6
Punktów :   

zakup 1.9 tdi 4motion

Witam prawie jestem właścicielem czarnego Golfa 1.9 tdi atd (101 PS),produkcja koniec 2002 r. rej 2003 r. ale jeszcze za niego nie zapłaciłem dostane go w poniedziałek (będę go przed ostatecznym kupnem przetestować). Egzemplarz to : 5d, 1.9tdi ATD, z Austrii, przebieg 105 000 km, jest książka prowadzona do końca, skóry/pedały/kierownica nieprzetarte
przechodząc do meritum :
1. Jak w 4motion powinno zachowywać się sprzęgło (brać od góry czy od dołu) ?
2. Czy po nr VIN ASO w Polsce poda mi historie auta ?
3. Z jakimi wydatkami dodatkowymi, naprawami muszę się liczyć związku z haldexem (w porównaniu do ośki) ?
4. na co zwłaszcza zwrócić uwagę ?
5. sprzedawca twierdzi, że różnica w spalaniu do ośki nie powinna przekroczyć 1.5l czy to prawda ?
6. jeżeli przebieg jest prawdziwy to jakie większe wydatki czekają mnie w najbliższym czasie:
a)koszt zwykłego przeglądu (filtry,oleje )
b)elementy mogacę się popsuć wymagać regeneracji (typu turbo/sprzęgło/dwumas/wtryski/zawieszenie/haldex...)
7. jak w Golfie sprawują się seryjne hamulce i czy warto je od razu modernizować, a jeśli tak to jaki to koszt ?
8. auto jest na fabrycznych 15 czy w jakikolwiek sposób poza wizualnym odczuje zmiane ich na 16 (zostały mi opony 205/55 R16)
9. z poprzedniego auta zostały mi zeszłoroczne zimówki Dębica Frigo 2 195/60 r 15 - nadadzą się do golfa ?
10. Po jakim przebiegu/czasie należy zmienić rozrząd - jaki koszt ori/zamiennik (jeżeli zamiennik to czy warto jeśli tak to jaki)
11. czy seryjne światła "dają radę" czy od razu wliczać do budżetu zmianę ich na ksenon ?
12. Czy w takim Golfie są jakieś cechy charakterystyczne na które warto zwrócić uwagę na jeździe próbnej/oględzinach ?
13. Co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni biegów ? Pytam o doświadczenie bo wiem, że producent często podaje, że nie trzeba wcale = awaria
Wiem, że zapewne na część z w/w znajdę odpowiedź na forum mimo wszystko je zadaje gdyż praktycznie nie znalazłem info o zakupie/eksploatacji 4motion, przedwczoraj w ten wtorek straciłem poprzedni wóż ;( i bardzo chciałbym zminimalizować ryzyko prze finansowania się czy też pozostawania na dłuższy czas bez auta z powodu awarii (auto to dla mnie też częściowo narzędzie pracy za które dostaje ryczałt) stąd też jeszcze jedna olbrzymia prośba:
- ile może być wart w/w Golf dotatkowe info : auto miało drobną stłuczkę (wymieniony zderzak + maska + napinacze pasów) widziałem zdjęcia jak i wóz przed i w trakcie i po naprawie, środek jest jak nowy, w środku klima 2 strefowa, pełna elektryka, grzanie foteli, pełna jasna skóra (stan idealny kolor beż/banan coś w ten deseń), kierownica 3 ramienna, chyba pełen fis, radio cd ori chyba blaupunkt.
PS. przepraszam, za długość, ale jestem pod ścianą (zwykle aut szukałem po ~ 6msc a tutaj upatruję szansy na dobre auto na kilka lat) pozdrawiam  licząc na pomoc i wyrozumiałość

Ostatnio edytowany przez keczab (2011-09-23 17:00:08)

Offline

 

#2 2011-09-24 16:24:25

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

Przebieg jakieś 70 do 90 tyś dla mnie cofnięty... sam mam 2003 i jak  bo przytargałem w 2007 to miał 165 Tyś teraz mam ponad 200 tyś. Auto 4 motion nie  kupił dziadek czy kobieta do jazdy do biura.  Ja mam bliźniaczy silnik a mianowicie AXR. U mnie są  bardziej wydajne pompowtryski i poprawiony kolektor dolotowy. 101KM to dla mnie za mało  jak na napęd na 4 koła. Auto waży ponad 1,4 tony !!!! a ma 101 KM.... mało biorąc pod uwagę równanie że 10KM na 100kg wagi i auto jest żywe przy przyśpieszaniu... wymiana sprzęgła  powinna  nastąpić po około 160 tyś  jak przegapisz to  możesz uszkodzić koło dwumasowe a to już duży koszt naprawy...

po vinie sprawdzisz auto w każdej  stacji ASO VW w polsce i w europie  chyba że auto jest z  Francji to już nic  się  nie dowiesz bo  żabojady nie  odnotowują  napraw  w systemie

co do spalania  to myśle że trochę wjęcej popali bo słaby  motor musi rozpędzić  większą mase ... jakimś kosztem....

co do hamulcy jeśli masz tarcze 288mm to wymiana jest łatwiejsza  ale  kosztowna . jak masz 280mm to gra nie warta świeczki... i tak powtórzę mała  moc  nie potrzebuje dużych hamulcy... ładniej wygląda ale dużo roboty.



przy 120 tyś wymiana  rożrządu... potem co 90 tyś.... przy 160 sprzęgło choć  to zależy od  buta jakiego masz i od  stylu jazdy koszt u mnie 1200pln z robocizną  ale komplet z pompą wody możesz kupić za takie pieniądze. ( przynajmniej tyle kosztuje do AXR-a )

Lampy dają rade ( pewnie miałeś MK II lub MKIII bo tam lipnie świeciły na ori instalacji )  lampy ori Xenon to koszt około 1000 pln za komplet. ale to nie koniec  do xenonu musisz mieć spryski reflektorów koszt zestawu około 500pln  ( spryski... węże ... zbiornik 5,5l nie 3 l jak zwykły... zaślepki i zderzak pod spryski chyba  że  wytniesz sobie  otwory sam... do tego przekaźnik wycieraczek 377 i pare przewodów do stworzenia instalacji  elektrycznej mogę podesłać opis bo sam to robiłem... Dalej do zabawy z xenonem jak po ori  to jeszcze czójniki poziomu na tylnej belce:) lampa xenonowa ustawia poziom  silnikiem ultradżwiękowym  1000 razy na sekundę i utrzymóją poziom w  czasie jazdy...uffff trochę tego.... ale  kup lampy deppo z soczewką....załóż instalacje sprysków i możesz  próbować.... ja tak mam i jest ok

nie  nie odczujesz  zmiany na 205.... jak byś założył 225 to pewnie  złapał byś potocznego muła... za duży  opór  toczenia... nie zapominaj że  auto warzy prawie 1,5 tony... ( kolega ma wersje 3d i waży ponad 1,4 tony ) ale on ma ARL @ na 230km .... zimówki podejdą bez problemu nawet zaleca się 185 bo węższa opona lepiej zachowuje właściwości trakcyjne zimą na śniegu...

co do dzwonka to nie była  to drobna stłuczka  bo odpaliły napinacze i pewnie poduchy... nie odpalają do  ...chyba 30km/h ..... ale to możesz zobaczyć podpinając vag-a do auta crash day jest odnotowany i jakie poduchy wystrzeliły też a tego nie usuną kompem ...

reasumując jak  dla mnie .... auto kręcone ( licznik cofnięty na bank )  mała  moc 101km na 4 motion to za mało... był jak to mówią bity.... ale to są  moje spostrzeżenia i uwagi.... nie mósisz ich brać pod uwagę... ale ja bym szukał dalej... pozdrawiam i czekam na ciętą riposte


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#3 2011-09-24 18:00:53

 keczab

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 6
Punktów :   

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

@hyper74 dzięki za odpowiedź, dalej mam dylemat auto jest z Austrii więc w świetle tego co podajesz tel do ASO + podpięcie pod VAG powinno definitywnie rozjaśnić kwestię serwisową, a auto widziałem przed tzw "robotą" i pomimo, że nie odpicowane zrobiło na mnie wrażenie (tak "ładnego" golfa4 jeszcze nie widziałem). Pozdrawiam

Offline

 

#4 2011-09-24 19:47:02

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

No a kompie jest zapisany stan  licznika.... jak nie fachowcy robili i zmienili tylko w liczniku  to w kompie odczytasz . Pamiętaj żeby na trzeźwo podejść do sprawy a nie na łapu-capu


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#5 2011-09-24 21:26:39

 keczab

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 6
Punktów :   

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

Jeżeli ktoś byłby uprzejmy proszę o pomoc w kwestiach :
1. jak powinno działać sprawne sprzęgło ("łapać") ?
2. czy da się sprawdzić stan haldexa ?
3. jakich nakładów wymaga podniesienia mocy na jakieś 120 PS i 300 Nm ? (czy mogę to osiągnąć bez ingerencji mechanicznej ?)
4. z związku z powyższym czy to się opłaca i czy będzie bezdymnie/małoawaryjnie (miałem wcześniej zbliżoną gabarytowo astre 3 1.9 - 120 PS, przed programem i obecnie zbliżone osiągi mi wystarczą)
5. czy z uwagi na haldex koszta standardowych części/napraw są dużo większe/trudno dostępne ?
6. z góry przepraszam jeżeli kogoś urażę : ile wytrzymuje standardowo zawieszenie (od wymiany) i jaki to koszt ?
ps. miałem w swoim życiu już kilka samochodów (same dizle z VAG tylko arosa 1.4 tdi 90 PS polift) i wiem, że przebieg i wiek to najmniej w sumie ważne wytyczne (piszę z autopsji - zajechane auto 2 letnie 45 k przebiegu do generalki, cs 10 letnia mazda w z  kilkuset tysiącami na blacie - stan perfect przez 80 tyś u mnie zero napraw/awarii )
najbardziej zależy mi na opinie poparte własnym doświadczeniem, dane techniczne i oficjalne stanowisko VAG znam, ale życie nauczyło mnie, że takie suche dane nijak mają się do rzeczywistości, stereotypy plotki tym bardziej.
Mam możliwość również odzyskania od Taty mojego starego auta Laguny 2 Fl, tyle, powstrzymują mnie tylko gabaryty, ciężko zaparkować golfa w mieście (czy to prawda, że aż tak giną, że obligatoryjne jest AC ? ) 
PS 2. Jakiego spalania mogę się spodziewać jeżeli poprzednie auta paliły mi (liczone z baku nie kompa): Arosa 1.4 tdi ~ 4.5; Mazda Premency 2.0D ~ 5.5 -6.5, Astra III 1.9 cdti ~ 5 (przed tuningiem), bmw e46 3.0 D ~ 7(auto trochę dłubnięte, pół litra więcej automat), Laguna 2 fl 2.0 D ~ 5.5, corolla e12 1.6 b ~8
PS 3 myślę, że wypisując tutaj poprzednie pojazdu łatwiej komuś z dobrymi intencjami mi pomóc, o co bardzo proszę
PS 4 czy w w/w aucie przebieg jest zapisany jeszcze gdzieś poza liczniekiem, kompem - np w skrzyni, światłach mogą być też inne dane pomocne np ilość przejechanych godzin ?
PS 5 Uzgodniłem już, że auto w poniedziałek zabieram do zaprzyjaźnionego warsztatu na kompleksową weryfikację
Z doświadczenia zawodowego wiem, że do danych z ASO należy podchodzić bardzo sceptycznie (piszę z autopsji miałem kilkunastu handlarzy jako klientów, jak i kilka spraw bezpośrednio powiązanych) będę miał kompa, profesjonalny miernik, b.mocną latarkę i "swojego mechanika/blacharza" z innej miejscowości coś jeszcze zabrać ?
Za wszelkie porady i uwagi  będę bardzo wdzięczny.

Offline

 

#6 2011-09-24 21:42:24

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

Jedna rada... nie jedż do warsztatu tam gdzie on chce jechać... mieszkasz w sosnowcu wal do ASO VW i jak coś powiedzą o aucie nie halo to on płaci a jak auto jest tak jak on mówi cacy to ty płacisz... sprawdzą win sprawdzą lakier zawieszenie i resztę  podepną kompa i wszystko ci powiedzą...  nie oszczędzaj na diagnozie. Golfy kradną ale przeliczając ile ich śmiga to to jest mały odsetek. Zdejmij z tyłu 4 motion  i nie kuś. Co do mocy w łodzi za od 700 do 1200  zmiana map i zhamowanie auta. Ja z AXR bez  zmian  lece z 101KM i 240Nm do 140Km i 320NM  a ze zmianą  sprzęgła na jednomasowe od MKIII Vr6  lece na 170 i 420Nm... u ciebie  w ATD trzeba zmienić pompowtryski na takie z AXRa i zmienić dolot  na taki z AXR bo ma lepszy kształt i nie robi  zawirowań ... Powodzenia


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#7 2011-09-24 21:58:22

 keczab

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 6
Punktów :   

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

@hyper74 to oczywista oczywistość, z właścicielem warsztatu moja rodzina zna się na gruncie prywatnym od pokoleń, ale i tak biorę swojego człowieka (chce mieć kogoś obiektywnego ze sobą) kontakt z ASO ograniczam do potwierdzenia autentyczności wpisów w książce serwisowej. Haldexa nie zamierzam odpinać, bo to w sumie dla mnie jeden z największych plusów tego auta. Pozdrawiam.

Offline

 

#8 2011-09-25 08:31:39

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

powodzenia


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#9 2011-10-01 14:25:21

 keczab

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 6
Punktów :   

Re: zakup 1.9 tdi 4motion

@up dziękuje, zwłaszcza za obiektywne spojrzenie na sprawę, auto sprawdziłem na wszelkie możliwe sposoby, oto co ustaliłem,
1. Przebieg potwierdziłem w 3 ASO (2 w kraju 1 w Austrii), 1 właścicielka  do którego zdobyłem kontakt - przesłał na mail zdjęcia faktur i zdjęcia auta przed i zaraz po kolizji + papiery zgłoszenia do ubezpieczenia  (bardzo spoko osoba gwoli jasności to "załatwiała" moja przyjaciółka rodowita Niemka",
2. stłuczka to klasyczna "korkowa kanapka", golfa uderzył w tył megane, a ten siłą impetu wjechał na auto przed nim - tył praktycznie nietknięty (hak), zderzak do wymiany, poduszki całe ale poszły napinacze, maska malowana była wcześniej (odpryski), wcześniejsze blacharskie - urwane lusterko, malowane drzwi pasarzera
3. w aucie brak modyfikacji (wizualnych/mechanicznych),
4. rozrząd jeszcze nie wymieniany, cała reszta zrobiona zgodnie z książką.
5. cena 20 tyś zł
Ja finalnie jednak nie kupiłem tego wozu (kupiła go znajoma, coby nie było, że jakąś reklamę robię), nie wiem czy dobrze zrobiłem ale kupiłem Mazdę (mam słabość do aut japońskich robionych w całości w Japoni), nie kupiłem IV bo:
1. wg każdego kogo pytałem AC w takim aucie to konieczność, składka roczna wyniosłaby mnie ~1700 zł + wartość to zdaniem ubezpieczycieli 17 - 19.5 k, to moim zdaniem dużo $ jak za takie auto + trzeba liczyć się z problemami przy wypłacie odszkodowania (tak ładnego Golfa na ulicy jeszcze nie spotkałem, więc strach, że ktoś go sobie upatrzy, a na lawetę + ludwik pod opony zabezpieczenia niema)
2. 101 PS to chyba jednak rzeczywiście mało do tak ciężkiego auta 4x4, a ładowanie kasy w mody jest nieopłacalne (w sumie można by uzyskać wydając ~ circa 5k to co w ARL jest na dzień dobry), no i żal wymieniać turbo/wtryski itp skoro mają tak mały przebieg.
3. nigdy nie korzystałem i nie mam zamiary korzystać z ASO = gdybym sprzedawał wóz nie mam szans by ktoś uwierzył mi w ten przebieg,
i jeszcze kilka innych, poza ceną wynikają z specyfiki Golfa jako takiego, a nie stanu w/w + znalazłem zadbaną Mazdę
Ale nurtuje mnie dwie  kwestie, czy rzeczywiście za takie auto warto dać 20 tyś zł, (znajoma wzięła auto w rozliczeniu, 100% barter - nie za inne auto) i czy moje w/w obawy były zasadne. Pozdrawiam, szerokości i radości życząc

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora