Golf 4 Klub Polska
Witam, przymierzam się do zakupu drugiego auta (poprzednie Focus MK1) i rozglądałem się za golfem 4. Budżet to 10 - 11 tys, pytanie do was jak sytuacja wygląda z usterkowością tego auta ? Dodam że poszukuję egz. 2001 - 2002r. 1.6 benzyna. I tutaj drugie pytanie który silnik jest lepszy 1.6 100 KM czy 1.6 105 KM ?
Offline
lepszy silnik jest 1.6sr 8v to ten 100km jest najlepszy do gazu, najprostsza konstrukcja, ale jego bolączką jest falowanie obrotów ale to nie problem a jeśli robisz dużo km rocznie to weź 1.9tdi 110km albo 101na pd
Offline
Witam, ja posiadam 1.6 8v 100km z 1999r. jeżdżę tylko na benzynie, jedyny mój problem to ubytek oleju, czasem potrafi z różnych miejsc wyciec, ale nie jest to ogromny ubytek ani ogromny problem.
Trzeba też zwrócić uwagę na to, że 1.6 8v są tak naprawdę dwa, z symbolem AKL i APF, ja mam akurat APF który ma 2 sondy lambda (właśnie 1 mi padła), więc silniki mogą się nieco różnić, aczkolwiek polecam bo ta sonda to pierwsza awaria od listopada, od zakupu Przed zakupem radzę dokładnie obejrzeć silnik, czy nie ma gdzieś śladów oleju, no i czy nie kopci, to wiadomo
p.s.jeżdżąc 60% w mieście, a 40% w trasie spalanie wychodzi 7-8l/100km.
Ostatnio edytowany przez tevin (2014-09-28 14:34:14)
Offline
ja także posiadam 1.6sr AKL i też go polecam jak wymieniłem olej to zrobił 11kkm i wziął 1 litr oleju fakt że od jakiegoś miesiąca mi cieknie minimalnie z miski ale i tak bierze mało oleju
Offline
Ja także posiadam 1.6 AKL B+G. Samochód mam od roku i jak na razie nie miałem w nim żadnej usterki. Jedyne co było to wyciek oleju spod miski olejowej oraz z jakiejś zaślepki po prawej stronie głowicy patrząc od przodu samochodu. Więcej poważniejszych awarii nie było Jedyne co może denerwować w tych samochodach to konserwacja całego kokpitu i wszystkich plastików, wszystko jest pokryte jakby jakąś gumą, po czasie ta guma schodzi i brzydko wygląda nie ma w ogóle czasu żeby się za to wziąć.
Spalanie gazu w trasie ok 8l/100km, przy w miarę stałej prędkości ok 100km/h, w cyklu mieszanym 8,5-9,5, chociaż poprzedniej zimy nieraz potrafił i 11 wziąć a na co to ja nie wiem
Offline
A jak się ma silnik 1.4 ? I najważniejsze co z rdzą ? I na co uważać szczeóglnie w ogladaniu egz. z silnikiem 1.6 ?
Heh narazie Golfa 4 zestawiam sobie z Fordem Fiestą MK6. I tak sam nie wiem na co się zdecydować....
Ostatnio edytowany przez rapid90 (2014-09-28 17:57:30)
Offline
1.4 zdecydowanie za słaby do nadwozia IV. A z rdzą nie ma kłopotu, całe nadwozie w ocynku i trzyma się dobrze, jak nie bity nie powinno być kłopotów ( oprócz przednich błotników - wada fabryczna).
Offline
1.4 sobie odpuść no chyba że bd cały czas kręcił do czerwonego to jakoś jedzie
Offline
Ja mam 1.6 SR 8V, starsza konstrukcja AKL Nie mam z nim kłopotów nie mam w nim gazu. Spalanie to tak 8 litrów na sto, przy obciążonym aucie (5 osób i bagaże), szerokie kapcie i bagażnik dachowy to wyszło 12 na to sto Awarii nie miałem żadnej oprócz tego że raz włączył mi się na 3 gary ale po chwili sam się naprawił. Tak czy inaczej polecam.
Offline
1.4 nie ma sensu.... jak koledzy wyżej piszą - za słaby do tej budy....
Ja mam 1.6 i jechałem zarówno 1.4 jak i 1.8t, więc mam takie namacalne porównanie.
1.6 to absolutne minimum....
Rocznik mam 98 i rdza... pokazywała się jedynie między nadkolem a progiem z przodu.
Tak to zdrowiusieńki.
Offline
U mnie tak jak u kolegów rdza pojawiła się na prawym progu ale to chyba jedynie przez to, że został lekko przytarty w tamtym miejscu. Drzwi kierowcy mam też lekko przyrdzewiałe przez to, że zrobili jakoś odwodnienie między drzwiami i błotnikiem i mi w zimie zamarzła tam woda i przy otwieraniu drzwi w rogu lekko się przytarły i rdzewieje
Offline
tomek1802 odkręć nadkola od strony drzwi ( najlepiej koła zdjąć - łatwiej) za nimi kupa piachu syfu i liści... wyczyścić, wysuszyć zakonserwować. I gitara.
Acha przed tym najlepiej zdjąć plastyk ten co pod wycieraczkami idzie ( trzeba wycieraczki odkręcić) i tam też kupa syfu.
Jak to ogarniesz ruda zdechnie...
Ja u siebie jeszcze kanały odwadniające okrągłym kamieniem szlifierskim pogłębiłem, aby woda przez "próg" nie spływała a od razu po profilu...
Bo jak jest próg po obu stronach to moczy kompa albo wiązką elektryczną ścieka do komory silnika.
Najlepiej poczekać kilka dni słonecznych i walnąć do odkurzacza w myjni - wyssać wszelki większy syf a resztę załatwić twardym pędzlem.
Powymiatać do sucha i czysta. Potem temat z nadkolami i wszelka wilgoć ładnie spływa.
Ja wiązkę uszczelniłem bitgumem...
Offline
też tak sądzę, w tej granicy można by się pokusić o diesla 90km
Offline
dlatego ze jest usterkowy jest okazyjna ofertą bo ludzie wola auta "bezobsługowe" czyli teoretycznie tych najlepszych technicznie itp jest najmniej a tych psujacych sie i cieszacych sie słaba opinia uzytkowników najwiecej
Offline
rapid90 napisał:
Czyli mam rozumieć że ten silnik omijać ? No to zostaje jeszcze 1.6 100 KM to chyba V8...
jak by to bylo V8 to juz bym go miał
Offline
mam 1.6 16v i na 50 tysi to przy silniku tylko wymiana uszczelki pod pokrywą,tylko że rozrząd na dwóch paskach a i dodam że mam w gazie
Offline
1,6 16v 105 jest bez awaryjny ;]
1,4 16v jest awaryjny bo zamarzaja odmy i biora duzo oleju
Offline
Mam przejechane prawie 160 tys licznikowo i nic nie dolalem od wymiany jak wymienilem przy 151 tys ;]
Offline
ja mam 1.4 16V i przejechane 184tys km i oleju nie bierze
Ostatnio edytowany przez xoskar24x (2014-10-07 15:59:47)
Offline
Nie bierze, bo miałeś remontowany silnik, co przy deklarowanym przebiegu świadczy, że 1.4 to złom.
Offline
xoskar24x napisał:
Poza tym po remontach z reguły biorą jeszcze bardziej olej
Nie wiem jak jest z "reguły" ale mam zaawansowane technologicznie Punto 1.2 z LPG.... ponad 230.000 w gazie, remont przy 200.000.
Przez 3 wymiany praktycznie nic nie wziął oleju (praktyczne nic oznacza może ze 200ml od wymiany do wymiany, może ciut więcej).
Offline
FIS zależy od wersji wyposażenia, a nie silnika.
Offline
Mój 1.4 licznikowo 145tys 2003r. od wymiany do wymiany trzyma w skali na bagnecie ;D
Offline