Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2014-08-23 10:41:40

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Nie równa praca na wolnych obrotach.

Panowie borykam się z problemem nie równej pracy silnika na wolnych obrotach biegu jałowego.
Mianowicie silnik ma tam swoje 900 obrotów i co jakiś czas (ok co 10-15 sek.) silnik że tak powiem zakołysze się i znów pracuje równo. Problem jest na Pb jak i na LPG. I nie wiem teraz czy te silniki tak mają czy kopać gdzieś żeby to wyeliminować. Co ciekawe podczas tych szarpnięć obroty nie spadają ani nie wzrastają.
Ma ktoś pomysł co jest przyczyną?

Offline

 

#2 2014-08-23 16:36:46

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Kolego Vagiem sprawdzałeś czy obroty nie falują ?? Obrotomierz może nic nie pokazywać.
O przyczynie takiego zachowania pojęcia nie mam, mi czasami potrafi nie stąd ni zowąd podskoczyć w obrotach o 100 by zaraz spaść na spokojny jałowy, szczególnie po szybszej w obrotach jeździe po mieście... podupię, podupię i stop.
Ogólnie o takim zachowaniu silnika obstawiam jakiś chwilowy błąd, przekłamanie z czujnika, albo ECU.
Ale skoro oleju nie łyka ponad normę, paliwa też nie ( choć mógł by mniej o tego literka - 8.8L miasto) to na razie czekam aż coś padnie lub wyskoczy.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#3 2014-08-23 19:34:24

 Młody Golfiarz

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

52437423
Skąd: Nysa
Zarejestrowany: 2014-04-25
Posty: 613
Punktów :   
Silnik :: 1.8T 20V AUQ
Moc [KM] :: 180
Rok :: 1998
Imię :: Oskar

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Mi po odpaleniu falowały obroty i po spuszczeniu nogi z gazu szarpało do przodu jak miałem nieszczelną tubę łączącą puszkę filtra powietrza z przepustnicą.


http://cdn2.driiive.com/61503.jpg

Offline

 

#4 2014-08-23 20:33:30

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

No właśnie na kompie żadnych błędów nie ma. Oleju prawie nie łyka (przynajmniej tego nie zauważam) . A jakim cudem po mieście 8.8 L Ci wychodzi??? Mi w trasie do ok 8 schodzi.

Offline

 

#5 2014-08-24 08:03:10

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

W normalnej jeździe mi wychodzi, trasa 7.9L średnie 100/110 km/h.
W zimie to tak 0.9-1 L więcej.
Nie wiem ale często spotykałem się z opiniami że te silniki 12 hajcują... ale to chyba jak ktoś stale 6000 obr trzyma.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#6 2014-08-24 12:12:23

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

No właśnie jeżdżąc po mieście średnio do 80 km/h wychodzi mi właśnie 10-11L . I to by było ok 2500-2700 obr. Więc szału nie ma ze spalaniem ale mam wrażenie że coś mi go przychamowuje bo ostatnio stojąc na światłach na lekkim pochyleniu auto wogóle się nie stoczyło po puszczeniu hamulca. Będe musiał wrzucić go na lewar i sprawdzić czy wszystkie koła luźno chodzą. Więc może i spalanie spadnie jak go odblokuje.

Offline

 

#7 2014-08-24 14:26:23

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Oj to coś sporawo, może hamulce? Ale całość tarczowe to raczej byś czuł, może któreś łożysko Ci się zapieka. No chyba że ręczny nie odpuszcza.
Dziś jechałem do Dzieci... 4 km do, i z powrotem i jeszcze tak raz. Średnie po mieście wyszło mi 9.0 L.
Zastanawiałem się nad tym, i powiem. W upały po mieście zjadł nawet 8 L średnio... dziś chlapa i ogólnie aFe zimnica pokazał 9 L.
Obstawiam że dziś chodziła nagrzewnica na 24C. Więc dłużej na auto ssaniu chodziło, słabo się rozgrzewał w mieście a pobór ciepła był...
Ale z drugiej strony w upały klima chodziła na full na tych 4 km... więc rozsądku mi brak aby to wytłumaczyć.
Osobista dygresja: miałem Fiat Marea 1.9TD 100KM i była porażka w mieście... na trasie zaś ideał,  obecny układ miał być receptą i porażka...
w mieście smok i muł, na trasie w obrotach trzymany spoko leci ale nawet te "niby" 125 koni to jakieś słabe jak ktoś równo leci koło 100km/h...
Brak tej mocy od "dołu" czyli brak turbo.
U siebie walczę cały czas z hallem, czujnik spoko, kable też, ECU... nawet hydronapinacz z łańcuszkiem poszedł na wymianę i błąd jest...stały.
Po Boskiej pieniężnej walę do Krasnegostawu tam ponoć jest spec co tę bolączkę zna...jak objadę temat dam znać.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#8 2014-08-24 14:51:23

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

No nic, po niedzieli rozbebesze hamulce i porządnie je zregeneruje i zakonserwuje. Myślisz że łożysko stawiało by tak znaczny opór? I czy przypadkiem nie powinno być go słychać? Jakieś buczenie czy coś?

Offline

 

#9 2014-09-02 12:57:27

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Witam ponownie.....hamulce rozebrane, złożone, czujnik ABS wymieniony. W trakcie tych prac natknąłem się na pęknięty wężyk - ponoć od ODMY. I teraz moje pytanie czy on ma wpływ na prace silnika? Ponieważ wąż był uszkodzony od jakiegoś zapewne czasu i objawem były szarpnięcia chwilowe silnikiem na biegu jałowym oraz podwyższone obroty przez jakiś czas po odpaleniu. Po zaklejeniu tego przewodu (bo przecież w motoryzacyjnych nie wiedzą skąd wziąć taki wąż) szarpniecia ustały. Podwyższone obroty zostały i dodatkowo zauważyłem że silnik się dławi i szarpie(delikatnie) podczas zmiany biegów. Tak jakby mieszanka była za bogata lub za uboga. Może być tak że przepływomierz i przepustnice trzeba jakoś adaptować lub resetować?

Poniżej link do fotki

https://imageshack.com/i/idzqozhVj

Offline

 

#10 2014-09-02 13:16:49

 tevin

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław/Chocianów
Zarejestrowany: 2013-11-03
Posty: 94
Punktów :   
Silnik :: 1.6 8V
Moc [KM] :: 101
Rok :: 1999
Imię :: Krystian

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Przede wszystkim radziłbym wymienić tą rurę, bo zaklejenie to nie wszystko Przez takie uszkodzenie samochód może łapać "lewe powietrze" więc radzę od tego zacząć.

Offline

 

#11 2014-09-02 15:27:50

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

To że należy wymienić to wiem tylko byłem w sklepach motoryzacyjnych i trzeba niby kupić te 3 wężyki wraz z tym trójnikiem za proszę panów 130-190 zł:-) Skąpy nie jestem, lubię jak w aucie wszystko gra ale za 5-cio centymetrowy wężyk to przesada.

Offline

 

#12 2014-09-02 15:51:54

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Wystarczą niebieskie od pneumatyki do 10 bar są.
Koszt za metr chyba z 3.50 zł


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#13 2014-09-02 16:26:46

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

I ten olej co się tam dostaje też go nie ruszy? Ten wąż w każdym lepszym sklepie dostane czy muszę szukać jakiegoś specjalistycznego?

Offline

 

#14 2014-09-02 17:56:15

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Kolego w motoryzacyjnych szukaj, najlepiej np. tam gdzie zakuwają przewody hydrauliczne mają i przewody... Dorobienie nie sztuka, sztuka to tylko odpowiednie wyprofilowanie kolanek i zagięć. Szukaj raczej czarnych gumowych w miarę miękkich, niebieskie wg. mnie za twarde i sztywne, przez nie ułamałem końcówkę od dolotu.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#15 2014-09-02 20:18:26

 kolak

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422960990.gif

9043007
Skąd: Limanowa
Zarejestrowany: 2012-06-07
Posty: 1156
Punktów :   39 
Silnik :: 1.9 tdi Alh
Moc [KM] :: 90+/110
Rok :: 2000
Imię :: Krystian
WWW

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

allegro:)sklep motoryzacyjny,ewentualnie na zamowienie


https://www.facebook.com/Golf-MK-IV-25t … 639547267/
http://images75.fotosik.pl/586/d0f32d5c3c9c3aa3m.jpg
Jeżdżę szeroko i nisko, jak mówi pismo...

Offline

 

#16 2014-09-02 20:45:36

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

No właśnie tylko że w motoryzacyjnych wciskali mi ten taki mały kawałek w zestawie z dwoma innymi na min 130 zł a jak pytałem o jakiś zwykły gumowy czarny to mówili że nie może być bo do ODMY stosuje się jakieś specjalne i drogie. Ale nic...jutro udam się na polowanie i coś wynajdę. A czy te węże nie są przypadkiem takie jak te do układów chłodzenia??

Offline

 

#17 2014-09-03 05:57:17

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Mogą być i od chłodzenia, wszystkie są/powinny być olejoodporne. Wciskali Ci kit aby towar sprzedać...
U siebie mam wszystkie 3 kawałki dosztukowane z przewodów chłodzenia od kanibali... w sumie za 20 zł.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#18 2014-09-17 18:44:00

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Panowie a czy Golf 4 posiada auto adaptację przepustnicy? Czy konieczne podpięcie pod VAG-a?

Offline

 

#19 2014-09-17 19:01:56

 golf414

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-02-12
Posty: 1183
Punktów :   
Silnik :: 318d
Moc [KM] :: 160
Rok :: 2006
Imię :: Adrian

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Moim zdaniem, jak po czyszczeniu przepustnicy bedziesz jezdzil to Ci sie w koncu zaadaptuje, nie wiem czy mowie dobrze ale mi w 2silnikach 2.0(kolegi - czyscilem przepustnice odrazu sie zaadaptowala nie bylo zadnych problemow) i 1.4 ( moj silnik, po jakichs 100km sie zaadaptowala)


http://www.fotoszok.pl/upload/1de9e49a.png

Offline

 

#20 2014-09-17 19:14:38

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Tylko ja przepustnice mam na linkę. Miałem jakieś 2 miesiące temu 3-krotnie odłaczany akumulator w nie wielkich odstępach i chyba od tego czasu mam problemy z obrotami silnika zaraz po odpaleniu auta tzn. przez kilka minut po odpalenia auto ma jakieś 1200 obrotów (i tak do momentu chyba jakiejś temperatury). I właśnie dlatego że wyczytałem o każdorazowej adaptacji po odłaczeniu aku zastanawiam się czy to przyczyna. Dodatkowo ta linka, ma wpływ na auto adaptacje?

Offline

 

#21 2014-09-19 18:21:16

 andrew2805

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-04-21
Posty: 644
Punktów :   
Silnik :: 1,8 T 20v AUM
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2001
Imię :: Andrzej

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

przepustnica na linkę się sama adoptuje,może trzeba sprawdzić silniczek krokowy

Offline

 

#22 2014-09-19 18:49:17

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Dobra a czy silniczek nie jest nie odłączną częścią przepustnicy? Nawet jeśli to ten silniczek to do wymiany i tak przepustnica. A jeśli przepustnica się adaptuje sama to w jaki sposób? Bo tak czy inaczej steruje tym jakiś tam komputerek?

Offline

 

#23 2014-09-19 19:51:33

 golf414

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-02-12
Posty: 1183
Punktów :   
Silnik :: 318d
Moc [KM] :: 160
Rok :: 2006
Imię :: Adrian

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

No adaptuje sie moim zdaniem  (jezeli w ogolu) to po przejechaniu km.. Np 100 km - tak bylo u mnie


http://www.fotoszok.pl/upload/1de9e49a.png

Offline

 

#24 2014-09-19 20:38:52

 andrew2805

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-04-21
Posty: 644
Punktów :   
Silnik :: 1,8 T 20v AUM
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2001
Imię :: Andrzej

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

ja jak czyściłem przepustnice to zrobiłem rundkę po osiedlu i już było ok .tyle że w tym czasie obroty były podniesione ale po kilku kilosach się ustabilizowały 

Ostatnio edytowany przez andrew2805 (2014-09-19 20:39:26)

Offline

 

#25 2014-09-19 21:41:29

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Czyli adaptacja w zasadzie może wystąpić samoczynnie lub nie:-/ Jutro zamówie kabelek , podepnę i zrobie adaptacje. Jak to nie pomoże to jeszcze zostaje czujnik temperatury cieczy. Bo ponoć on tez odpowiada za podwyższenie obrotów na zimnym silniku.

Offline

 

#26 2014-09-30 20:41:37

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Panowie wie ktoś gdzie znajdę czujnik temperatury zasysanego powietrza w moim silniku??

Offline

 

#27 2014-10-01 20:39:13

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

Dobra znalazłem. czujnik jest zintegrowany z przepływówką. Wie ktoś może na których pinach sprawdzić jego oporność??

Offline

 

#28 2014-10-08 21:20:33

Voxey

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-07-19
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

mialem to samo, falowanie obrotow , spore spalanie benzyny i okazalo sie ze sonds walnieta . teraz 60 km wiecej za ta samo cene.

Offline

 

#29 2014-10-09 00:34:31

 MarcinSkaza

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2014-03-18
Posty: 125
Punktów :   
Silnik :: 1.8 - 20V AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1998

Re: Nie równa praca na wolnych obrotach.

kolego a jak sprawdzić sondę Vagiem??? i jakie parametry powinna wskazywać?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora