Golf 4 Klub Polska
witam
mam problem z moim golfem
1,4 16v benzyna
od paru dni zaczął strasznie szarpać, wskazówka od Prędkości szaleje raz pokazuje prędkość 30 zaraz 40 a nagle 20 i podczas tego silnikiem strasznie szarpie.
nagle wszystko ustaje i samochód jedzie dalej ale jedzie jakby nie miał mocy... (fakt to 75km ale wcześniej miał siłę by w miarę szybko przyśpieszyć)
po podłączeniu kompa pod samochód wyszło że ZWARCIE MASY CZUJNIK HALLA teraz pytanie czy to tylko to czy raczej coś więcej ?
z góry dzięki za odpowiedź.
Offline
no jak to pisze, to tam na początku szukaj.
U siebie z hallem walczyłem długo - wyszło że przewód przetarty w peszelu...
W samym czujniku prawie nie ma co się uszkodzić bo to tylko cewka indukcyjna. Jeśli mechanik podmieni na inny sprawny lub ty Sam, to szukać trzeba w przewodach.
Offline
u mnie tak było że mimo 125 koni zwyczajnie nie miał jadu, praca równa.
Usunięcie usterki i całkiem inny silnik. Choć to wolno ssący to aż inny.
O ile się łapię w temacie, przy braku odczytu z halla zapłon przez kompa jest ustawiany z czujnika wału, zmienia się moment przeskoku iskry.
Poszukaj w sieci książki Diter Korp VW Golf IV i Bora - tam to ładnie opisano.
Offline
samochód odebrany od mechanika winne były świece.
występował brak zapłonu na jednym z cylindrów.
ale dla świętego spokoju wymieniłem też czujnik halla na wale.
teraz już wszystko gra.
Dzięki za pomoc TataNka
Offline
Wszystko fajnie, brak zapłonu.
Wiesz może na którym cylindrze?
Sprawdzone na sucho że to świeca winowajca? Czy tylko: świece - i OK, a że zleciłeś wymianę czujnika ( na wale głównym czy na wałku rozrządu ??) - wymieniono a zgoniono na świece...
Jak nie palił pierwszy cylinder - zapłon występował przy każdym górnym położeniu tłoka (sprężanie, wydech), czyli 2 razy zamiast raz ( na końcu sprężania) przy prawidłowej pracy Halla to było czujnik wałka rozrządu.
Jeśli zapłon "się gubił" to wina świec... więc stary czujnik zostaw na zapas.
Offline
nie pytałem na którym cylindrze ale czasem samochód nie chciał zapalić za 1 razem a za drugim palił od razu
pod maską wcześniej było słychać 'strzelanie' jak przy zwarciu po wymianie czujnika jest wszystko okej i pali zawsze za 1 razem.
wymieniony był hall na wale rozrządu, stary czujnik dostałem na zapas
wymienione miałem : świece i czujnik halla na wale rozrządu
teraz wszystko jest okej i jazda stała się o wiele przyjemniejsza nie występuje już szarpanie i samochód normalnie jeździ.
Offline