Golf 4 Klub Polska
na liczniku nie pokazuje mi temperatury silnika czasem ale rzakdo wskoczy mi na 90 ale zaraz opada, walnięty czujnik? gdzie sie on znajduje?
Offline
tak tylko pracuje w takich godzinach ze nie mam jak odebrać a w domu mam silnik ALH i Jedne benzyniak wiec bym na jakiś czas przełożył jeśli by zdawało egzamin
Offline
Konrad pierwsze sprawdź kostkę od czujnika czy dobrze styka...
sam czujnik zerknij jakiego koloru jest u ciebie w silniku obecnie i w tym co możesz z niego przełożyć...
albo wypiąć i porównać dokładnie parametry itp...
tak samo jeśli będziesz wymieniał to zabezpiecz się w płyn bo trochę uleci...
Offline
to ja odgrzeje zeby nie zakladac nowego takiego samego tematu.
sytuacja taka: czujnik temp silnika wymieniony na nowy zielony. temp na fisie 3.5 *C a temp cieczy 13.5 :O auto stalo od godz 16 do 21 pod chmurka w temp ok wlasnie 3-4 stopnie.
czyzby ten nowy czujnik tak zawyzal i juz nadaje sie do wymiany ? bo przy -2 stopniach np to grzal z sekunde swiece moze. czy moze sie to wiazac z nierownym odpalaniem bo np dobiera zla dawke do tej temp z czujnika zamaiast zewnetrznej ??? kupic ori z aso ??
Offline
Xaime91, fis to temp. zewnętrzna. Mierzyłeś temp płynu?? - rozumiem że VAGiem.
Trochę mętnie to opisałeś, czujnik może zawyżać ale nie koniecznie, silnik nie zdążył się wychłodzić do "końca" tj. do temp. otoczenia.
Jak Masz możliwość podmienić czujnik na inny, sprawdzić świece żarowe ( w fiacie 1.9TD100 miałem tak że jedna grzała nie równo podczas gdy pozostałe prawidłowo, od tej wadliwej głupiał przekaźnik i palił jak traktor).
Jeśli czujnik Masz "no name" to tak, kupić ori z ASO - jeśli czytasz to Forum, to wiesz że czujniki kupujemy ori. Wiele osób się przejechało na zamiennikach. To samo tyczy się przepływek.
Offline
nie sadze zeby przy temp otoczenia okolo 3 stopnie od godziny 16 do 21 nie zdazyl sie wychlodzic do temp otoczenia. 10 stopni to nie mala roznica. rozumiem jeden dwa gora trzy stopnie roznicy.
tak temp była sprawdzana na vagu.
tylko jak sprawdzic czy grzeja wszystkie równomiernie bo to by sie zgadzalo ze jak jedna gorzej to krzywo odpali
Offline
Niestety trzeba je wykręcić i podpiąć na żywca, może nagrzewać dół,górę, boki - nie grzeje całym "czopkiem"... Poszukaj w necie...
Abstrahując, niech by się nie wychłodził, zostawiłeś za ścianą w dole gdzie wiatru nie było... Sprawdzisz tylko jak czujnik podmienisz, bo nie Masz pewności...
Offline
na wolnym powietrzu stał.
to co mam ją macac ? ;P
Offline
Dobra chciałem dobrze... skoro się wychłodził - czyli kłamie czujnik, czyli wymiana
A świece jak Byś zgadł, pomacać wzrokowo - wykręcić, położyć na stole na jakimś kawałku deski, do każdej przyłożyć napięcie z aku, obserwować jak grzeje.
Ma być równo rozgrzany cały czopek, grzanie boku, dołu itp... dyskwalifikuje świecę. Badanie na silniku ampero i omo mierzem nic Ci nie da bo wartości będą, mogą być dobre a świeca uszkodzona. Jeśli wymiana to na 4 nowe - tak nakazuje teoria, w praktyce brak kasy i wymiana tylko uszkodzonej.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-12-07 12:09:33)
Offline
po nocce znowu sprawdzałem... na dworze 3.5 stopnia auto od 23 do 6.00 pod chmurką... temp z czujnka 13.5 *C
Offline
czyli uwalony czujnik, niech by różnica 1-2 C ale nie 10C.
Offline