Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich forumiczów...
Przymierzam się do kupna Golfa IV z silnikiem diesla.
Który jest najmniej awaryjny ?
Może to zły dział, ale zapytam się na co zwrócić uwagę przy kupnie ?
Kupuję rocznik tak mniej więcej 2000-2001.
Od czego zależy czy samochód ma z przodu podstawkę na rękę z prawej strony (dla kierowcy) ?
Proszę o pomoc.
Offline
Jesli chodzi o najmniej awaryjny to 1.9 SDI no ale coś kosztem czegoś...jeden z najbardziej ospałych silników diesla od VW...ja polecam 1.9 TDI 110KM bądź 130KM ...silniki 150KM tzw.ARL są dość często mocno wyeksploatowane i trafić dobry egzemplarz naprawde jest bardzo trudno.
Offline
jeśli chodzi o spalanie to róznica nie jest jakaś drastycznie wielka...w/g mnie po jeździe SDI i TDI , bezkonkurencyjne jest TDI, jeśli zależy ci na długiej eksploatacji i nie zależy ci na osiągach to śmiało bierz SDI, jeśli zamierzasz cieszyć się jazdą TDI....natomiast jeśli chodzi o odpalanie to wszystko zależy w jakim stanie będzie silnik...ja w swoim nigdy nie miałem problemów nawet w siarczyste mrozy z odpaleniem , mocny akumulator i świece żarowe to podstawa no i ropa jaką zalewasz.
Ostatnio edytowany przez Piotrek_83 (2011-11-02 17:56:52)
Offline
Dokładnie. Pochechła, pochechła ale odpali grubo poniżej -20 stopni.
Rodzice mają golfa 3 sdi i nie narzekają. Fruwa praktycznie dzień w dzień. Wymieniają tylko to co potrzeba (filtry, olej, paski, wahacze i takie tam sroty pierdoty).
Ale sdi to ok 65 km więc...Ale 'sdrowy' SDI powinien palić max! 5l. A ta trójka pali ok 4,5.
Offline
Ja mam 1,9 TDI 110 KM wersja AHF z 1999 r. (nie na pompowtryski). Jestem bardzo zadowolony. Waliłem nim ponad 190, bardzo dynamiczny, ze spalaniem potrafi zejść w okolice 5l średnio 5,5. Jedyny minus to drogi rozrząd 1200 zł. podobno inne wersje silników mają tańszy.
Offline
do modów silniki PD ( pompowtryski )
Offline
Niekoniecznie. Silniki na pompie po wymianie końcówek wtrysków na 11 albo 14 (nie pamiętam), podniesieniu boosta, albo wymianie turbo można spokojnie zrobić na 150-170km, choć rzeczywiście z PD jest łatwiej i jak niektórzy twierdzą lepiej.
Generalnie każdy TDI jest dobry, byleby nie był zajeżdżony, a upolować takiego dziś to jak trafić 6 w totka.
Offline
Zaraz jak do auta o wadze 1200- 1300 kg wsadzić silnik 68km (SDI ) to taczka z węglem jest bardziej zrywna niż taki golf.... powinno być 10KM na 100kg masy aby auto się zbierało.... co do osiągów i spalania ... i żadne 5 litrów chyba że jedziesz po stole ....sam i 80km/h no oże 90km/h u mnie przry 150 - 180 km/h na trasie 140km spalił 8l jak bym pomykał 100km/h no może 90km/h to spali 6l i nic mniej.... i nikt mi nir powie że jemu pali 5l....
Offline
Powiem tak: 1.9 sdi w golfie III, rodzice ganiają nim wszędzie, przeważnie przewożą coś, misto nie miasto, wioska nie wioska, z pedałem w podłodze bo tam trzeba wcisnąć aby jechał, ale prędkość 100-130 km/h, na 24 litrach przejechał 500 kilometrów.
Trudno uwierzyć? Zapraszam na jazdę próbną!
Poza tym czemu miał bym nie mówić prawdy, skoro to forum jest od tego aby dzielić się informacjami.
Inna sytuacja. Swoim kiedyś jechałem golfem IV, zatankowałem do pełna (jeżeli zbiornik 55 litrów) miasto trasa, 3 osoby, naładowany, ciężko miał bo wtedy wiało dosyć ostro jak czułem po samochodzie kiedy 'chodził po drodze', to przejechałem 850 km. Także Od Stargadru Szczecińskiego do Łodzi przez te wszystkie miejscowości (400 km), w Łodzi (50 km), z powrotem (400 km). Wynik= 6.5. Aha. Jechałem z prędkością 150-160 km/h na swoich 19''.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-11-09 19:36:21)
Offline