Golf 4 Klub Polska
pomozcie pierwszy bieg w moim golfie wchodz ciezko mnechanik stwierdził ze to sprzegło macie inne sugestie nie wydaje mi sie ze to właśnie od tego
Offline
dodam jeszce ze gdy na luzie wrzuce 1 pare razy to potem jest wszystko ok ale jak juz zmienie na inny bieg i chce z powrotem na 1 to problem powraca
Offline
To możliwe że sychronizator. Spróbuj wrzucać jedynkę w taki sposób: wciskając sprzęgło, zrzucając bieg, puszczając sprzęgło, lekko gazując, następnie znowu wciskając sprzęgło i powoli zapinając jedynkę - jeśli będzie dobrze/lepiej to prawdopodobnie synchronizator.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-17 20:41:37)
Offline
Nawet nie wiem - przeważnie mają je w punktach napraw skrzyń, bo to element wewnętrzny. Może winny jest olej w skrzyni i pora go wymienić?
Offline
Najlepszy jest ori z ASO - kosztuje 44pln za litr - potrzeba 2 litry.
Zanim rozbebeszysz skrzynię, sprawdź czy przyczyną nie są wytarte kulki na wodzikach skrzyni.
Offline
Co do wymiany oleju nie chcę polemizować ale od wielu sprawdzonych mechaników wiem że się nie wymienia ewentualnie dolewa [chyba w ostateczności wymiana]. A natomiast cena wydaje mi się za niska, swego czasu kupował znajomy i płacił za gorszy jakościowo bo nie z ASO około 70zł , za 1 litr.
Offline
http://allegro.pl/castrol-przekladniowy … 56320.html Pewnie można dostać taniej
Wiadomo olej w skrzyni też się zużywa, oczywiście nie tak szybko jak ten w silniku. Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów, jak również pewnie nie przewidział że w Polsce się będzie jeździć po 20 lat samochodami
Co od wymiany to mogli się też wtrącić ekonomiści (klienta zawsze ucieszy ze nie musi czegoś dożywotnio wymieniać), tak samo jak wprowadzeniem inspekcji serwisowej longlife co 30 000 km co nie wiem czy wychodzi silnikom na zdrowie....
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-11-21 21:17:03)
Offline
Ale olej w silniku dostaje o wiele więcej tak zwanie '' po zaworach'' w stosunku co do skrzyni bez mniejszego porównania...
Offline
No to na pewno że w skrzyni są dużo mniejsze przeciążenia oraz olej w skrzyni jest dużo gęstszy. Ale po 200-300 tys kilometrów właśnie można już zauważyć lekkie zużycie co daje efekt ciężko wchodzących biegów.
Offline
jutro oddam samochod do mechanika na takie drobne naprawy po ok dwóch dniach dam odpowiedz co z tymi wodzikami no i olejem mam nadzieje zo to bedzie od tego bo nie chciał bym bawic sie w wyciaganie skrzyni i ogólne ogledziny.
Offline
To prawda, że oleju w przekładni według VW się nie wymienia, ale po coś jednak są korki spustowe i uzupełniające. Poza tym po stanie poprzedniego oleju wnioskowałem że miał dość (ciemny i strasznie śmierdział octem)... A niby skrzynia zamknięta i olej powinien być niczym nowy, prawda?
Poza tym olej traci lepkość wskutek miażdżenia przez tryby. Ja wymieniłem i nie narzekam.
Co do ceny:
Kupowałem oryginalny olej do skrzyń DUU/DUW/DUV i silnika AKL w ASO Skody (powiedziałem że do Golfa IV, ale do Octavii jest dokładnie to samo) i płaciłem po 44pln za litr. Cena w ASO VW jest identyczna, tak samo jak olej. O dziwo w ASO olej do przekładni jest stosunkowo tani i zdecydowanie najlepszy jakościowo (w zimę nie gęstnieje). Niestety nie pamiętam już jego symbolu VW...
Offline
jestem juz po oględzinach kulki wodzikow zosały wymienione sprzegło wyregulowane i olej wymieniony ZNACZNA POPRAWA DZIEKI WSZYSTKIM:D
Offline
Jak to wyregulowane sprzęgło? Przecież tu jest hydrauliczny wysprzęglik bez możliwości regulacji...
Ile cię policzyli za wymianę przegubów kulistych na cięgnach i olej? Jaki olej wlali?
Offline
olej ori czy jakos tak z aso tak jak proponowaliscie koszt 45 a co do sprzegła mówił poprostu ze je wyregulował nie znam się na tym ... ale nie widac ZADNEJ RUZNICY
a za ciegło drazka zmiany biegów zapłaciłem 40 zł firmy hans razem za wszystko wzioł 170 zł
narazie jest ok biegi wchodza znacznie lepiej...... a co do tego sprzęgła to mnie w hu.....a zrobił??????
Offline
No szczerze mówiąc nie wiem co on tam miał wyregulować...
A jeśli nie zdejmował skrzyni, to do sprzęgła nie zajrzał - nie wiem zresztą po co by miał, jeśli nie było do wymiany.
Jeśli chodzi o cenę - 90 olej, 40 cięgna, 40 robota - całkiem ok.
Offline
a po wyjęciu skrzyni i dotarciu do spzęgła jest wogule taka możliwosc regulacji czy tylko pozostaje całe sprzegło wymienic???
a teraz pytanie z innej beczki szukam dekory do golfika .... chciałbym cały komplet ale zeby był aluminiowy nie carbon ani drewno wszędzie szukałem pare znalazłem ale to nie to co mi trzeba:) za tamte wczesniejsze porady wielkie dzięki duzo sie dowiedziałem dla ciebie duzy plus za to......
Offline
Nie ma możliwości regulacji - tu jest hydraulika a nie układ na lince, więc nie ma czego podciągnąć, czy odpuścić.
Co do dekorów - szukaj od R32 - tylko tam było szczotkowane aluminium, chociaż te dekory są cholernie drogie.
Offline
Ja u siebie zrobiłem podobnie za pomocą folii 3M "szczotkowane aluminium". Na pierwszy rzut oka nie do poznania, wygląda naprawdę spoko, a zapłaciłem ~40pln.
Fotka konsoli jest w temacie o moim Golfie, a jak się dorwę do aparatu to porobię więcej fotek dla ciebie.
Offline
Na Allegro. Jak wpiszesz "folia 3M/Di-Noc/szczotkowane aluminium" czy coś takiego, to powinno znaleźć.
Offline