Golf 4 Klub Polska
Ostatnio zrobiłem czyszczenie przepustnicy oraz adaptacje przepusticy z usunięciem błędów. Wcześniej auto falowało na wolnych obrotach, a jak był zimny to potrafił gasnąć a jak się rozgrzał było oki po za falującymi obrotami. Po tym zabiegu adaptacji i czyszczenia obroty się pogorszyły na zimnym są 1200 , 1400 nawet wyżej a jak ciepły też potrafią taki wskoczyć na takie jak zimny. Dodam że jedynym błędem który pozostał to sonda lambda, czy to może być przyczyną takich wariacji tych obrotów ? Chyba jak czyściłem tą przepustnicę nie uszkodziłem jej? Muszę zobaczyć tą sondę na przewody czy są oki i patrzyłem już na orginał ewentualnie używke wiem że tu to loteria jak długo będzie chodzic a zamienniki to raczej lipa. Czekam na podpowiedzi i rady .Dodam jak Gosciu jak wykasował sondę kompem obroty nie falowały.Boję sie tego że wymienię sonde a problem zostanie .
Offline
Musisz nie mieć błędów w kompie, aby móc adaptować przepustnicę.
Nie wiem czy gdy to robiłeś przed i po czyszczeniu sonda była sprawna. Była??
Jeśli nie wiesz to pozostaje.
Wymiana sondy na sprawną, skasowanie błędów, powtórna adaptacja przepustnicy.
Dla pewności posprawdzaj też szczelność ukł. dolotowego, oraz podciśnienia.
Ogólnie warto poczytać to co na Forum - szukaj: "adaptacja przepustnicy", oraz to co na całym necie...
Offline
adaptacja przepustnicy nie raz jest odrzucana od komputera samochodu ale po około 100 może 150km się sama zaadoptuję (tak czytałem i tak ludzie robią )
Offline
...odrzucony to może być przeszczep, adaptacja to co najwyżej nie prawidłowo wykonana.
Offline
TataNka napisał:
...odrzucony to może być przeszczep, adaptacja to co najwyżej nie prawidłowo wykonana.
przepraszam ale nie umiałem dobrać słowa o
Offline
... no widzisz janusz038... a było tylko wcześniejsze innych posty poczytać w tym temacie... i Byś to wiedział wczoraj.
Offline
To trzeba było czytać to Forum, przy wielu postach związanych z falowaniem obrotów i adaptacją przepustnicy po czyszczeniu, jest napisane aby w przypadku falowania sprawdzić szczelność dolotu i przewodów sterowania podciśnieniem.
Ufam że po naprawie uszkodzenia problem ustąpi. Wymienić sondę i adaptować na nowo przepustnicę z kompa, na auto adaptację szkoda czasu nerwów i paliwa... chyba że Masz plan polecieć gdzieś z 60 km w jedną stronę ciurkiem... to tak też można.
Offline
Rura powietrza wymieniona , ale problem nadal pozostał?Teraz obroty falują do 1400 a spadają do 1000. Czekam jeszcze na kabelek i podłącze moze coś pokaże jakiś błąd i zrobię jeszcze tą adaptację przepustnicy , bo po ostatniej adaptacji u mechanika jeszcze raz wykręcałem przepustnice może to dlatego ,a pózniej będe szukał dalej Odpaliłem silnik jak był zimny bez dodawania gazu obroty były 80 , a po dodaniu gazu znów ponad 1000?Jak sprawdzic szczelność układu dolotowego, i w okolicach wtrysku. Słyszałem że plakiem jakoś można ?
Ostatnio edytowany przez janusz038 (2015-03-26 15:54:42)
Offline
Można plakiem, rozpylać wzdłuż układu dolotowego - obserwować zmiany obrotów silnika - jesli będzie ssało gdzieś na lewo to obroty powinny zafalować....
Dobrze na czas tego "testu" lekko przytkać wlot powietrza do filtru - będzie bardziej ssało ew. nieszczelnością.
Ale u Ciebie obroty i tak falują, więc trudno będzie ją znaleźć.
Adaptuj przepustnicę vagiem, i potem szukaj.
Offline
Ostatnio miałem okazję jechac autem prawie 500km ,adaptacja przepustnicy nie zrobiła sie sama (dodam że na kabelek czekam po świętach będzie , bo przyjechał ale z starym wejściem i musiałem odesłać by wymienić ) . Obroty się nie zmieniły od 1000 do 1200, potrafią tez spadnąć do 800.Ale na krótko dodam gazu i puszczam i znów wysokie. A jeszcze jedno co zauważyłem to że jak puszczę gaz autko strasznie szarpie?Czekam jeszcze na ten przewód może on wiele wyjaśni? Ja stawiam na przepustnicę raczej? Na postoju auto max 90 stopni pokazuje mi wskaznik, trasa początkowo miał 90 póżniej spadła 80 i niżej?Jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator , chyba że tak cicho chodzi w co wątpie.
Ostatnio edytowany przez janusz038 (2015-04-02 09:25:35)
Offline