Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich
W związku z coraz większą ilością tematów dotyczących diagnozowania silników (głównie TDI) wrzucam kilka przydatnych linków z tym związanych.
1. Diagnozowanie turbosprężarki
Zostało tu ukazane jak wykonać prawidłowe logi oraz jak interpretować otrzymane wyniki
http://sprawdz.auto.pl/przeladowanie-turbiny/
2. Diagnozowanie przepływomierza
To samo co wyżej dotyczące diagnostyki przepływomierza powietrza
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-prze … /#more-500
3. Diagnostyka poprawności działania zaworu EGR
http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/
4. Najpopularniejsze błędy silników VAG - przyczyny powstania danych błędów, typowe objawy
http://sprawdz.auto.pl/popularne-bledy-vag/#more-344
5. Diagnoza uszkodzenia termostatu/ czujnika temperatury
http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-term … atury-g62/
6. Kąt wtrysku - silniki 1.9 TDI VP - często winny za kłopoty z rozruchem
http://sprawdz.auto.pl/statyczny-kat-wt … tryskowej/
7. Diagnostyka stanu pompowtryskiwaczy 1.9 TDI
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-pomp … ku-1-9tdi/
8. Skąd wziąć VAGa ?
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=9562
9. Czyszczenie oraz adaptacja przepustnicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
10. Kodowanie - dodatkowe wyposażenie
Na vag-com wchodzimy w 17 - instruments kodowanie 07
wpisujemy nową pięciocyfrową liczbę w zależności od potrzeb.
Kodowanie (12345)
12XXX
pierwsza i druga cyfra oznacza funkcje dodatkowe:
00 - brak opcji
+01 - zużycie klocków
+02 - zapięcie pasów
+04 - kontrola płynu do spryskiwaczy
+16 - nawigacja
jeśli posiadamy kilka funkcji sumujemy cyfry ze sobą i wynik wpisujemy jako dwie pierwsze cyfry w kodowaniu np.
zapięcie pasów, płyn do spryskiwaczy i nawigacja
02+04+16=22
XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (de fakto chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)
1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
XXX4X
czwarta cyfra oznacza ilość cylindrów (w zasadzie dla prawidłowego działania obrotomierza):
4 - 4-Zylinder (1999-2001)
5 - 5-Zylinder (1999-2001)
6 - 6-Zylinder (1999-2001)
XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależności od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej
1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648
z vw.golf.pl
11. Kodowanie immobilisera VAG
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/k … digit.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/key-matching.html
Od siebie dodam że wszystkie pomiary zawsze dokonujemy na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej (90 stopni Celsjusza), oraz z wyłączonymi odbiornikami typu klimatyzacja, które mogą powodować obciążenie silnika i fałszowanie wyników pomiarów.
Jeżeli chcemy wrzucić logi do oceny na forum to korzystamy ze strony http://vaglog.pl/ wtedy wszystko jest czytelne.
Wrzuciłem linki z zewnętrznej strony, według mnie wszystko zostało tam bardzo dokładnie i zrozumiale nawet dla początkujących opisane i pokazane.
Jak macie jeszcze jakieś ciekawe materiały związane z diagnostyką VAG to oczywiście też się podzielcie w tym temacie.
Ostatnio edytowany przez lukker (2015-02-27 18:29:21)
Offline
Super temat na pewno przyda się nie raz
Offline
Fajne i bardzo przydatne.
Kolego, a może takie coś w stronę benzyniaków ??
Offline
Nie jestem specjalistą od benzyny, nie miałem z tym nigdy do czynienia - ale jakie dane były by potrzebne to ewentualnie poszukam i uzupełnię.
Offline
Panowie mam pytanie. Jaki kluczyk należy zakupić żeby nadawał się do adaptacji? Coś takiego z chipem http://allegro.pl/pilot-kluczyk-scyzory … 05431.html
?
Offline