Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witajcie!
Mam kilka pytań odnośnie paru spraw, które wyszły po zakupie: (1,9 TDI, 1999r)
I: Elektryczne szyby: nie działa ręczne opuszczanie oraz podnoszenie przednich szyb, tzn z lewej strony nie działa ani opuszczanie, ani podnoszenie, w drzwiach nie słychać cykania. Z prawej czasami da się ręcznie podnieść, zależy co mu odbije; przekaźnik cyka, ale reakcji brak. Automatyczne opuszczanie i podnoszenie ok. Z tyłu sterownik kierowcy umożliwia tylko ręczne sterowanie szyb - nie ma klawiszy dwupozycyjnych - rozumiem, że tak ma być?
II: Centralny zamek (elektryczny): od zewnątrz zamykam z klucza i ryglują się wszystkie drzwi. Natomiast zamykając z klawisza "save" wewnątrz, zamykają się tylko przednie drzwi lewe i prawe, tylne prawe raz się zamkną, a raz nie, ryglują się na chwilkę i ponownie otwierają, tylne lewe nie zamykają się wcale (zamykają i natychmiast otwierają), bagażu nie sprawdzałem.
III: Oświetlenie wnętrza: jeśli ustawię na "zaświeć po otwarciu drzwi", to działa całe oświetlenie, lecz tylko gdy otworzę drzwi kierowcy albo tylne prawe - inaczej nie działa. Nie działa także kopertówka pasażera. Obstawiam tutaj mikrostyki, tyle że na zdjęciach płytki widziałem ich co najmniej 4, które należy zmienić, na jakie najlepiej?
IV: Halogeny w lampach (soczewki): mam zmienioną lewą lampę i miejsce na soczewkę jest zaślepione - da się gdzieś dostać całą oprawę do zamontowania? Kable powinny być bo w prawej jest i świeci.
V: Podczas demontażu radia zauważyłem, że dynda mi kostka niebieska, 2x4pin, podłużna, niebieska - od czego to?
Chyba trzeba się zaopatrzyć w kabel, co nie? Ten z alledrogo kkl niebieski wystarczy do podstawowej diagnostyki i prostego programowania ?
Uffffff, chyba na razie wszystko.....
Offline
I. Może same przełącznik ido zmiany skoro nie ma reakcji, sprawdzić czy do silniczka dochodzi wogóle prąd
III. Jak oświetlenie nie reaguje to mikrostyk do wymiany. Koledzy którzy to przerabiali polecają oryginalne mikrostyki - do można kupić zamek na szrocie ze sprawnymi.
IV. Można chyba wypchnąć lub wyciąć zaślepkę (nie pamiętam jak jest mocowana), i dokupić halogen.
Co do kabla do diagnostyki OBD zajrzyj do działu diagnostyka - ostatni oto było tam przerabiane, nie ma co powtarzać
Offline
II. Sprawdź poziom napięcia wygląda na to że coś się zwiera
V. Ciekawe to powiedz ile masz kostek z radia winne byc 2 jest to 3 wtyczka? Wygląda to na hmm przewód centrali alarmowej, może zmieniarka miło by było jakbyś zrobił zdjęcie
Offline
lukker napisał:
I. Może same przełącznik ido zmiany skoro nie ma reakcji, sprawdzić czy do silniczka dochodzi wogóle prąd
III. Jak oświetlenie nie reaguje to mikrostyk do wymiany. Koledzy którzy to przerabiali polecają oryginalne mikrostyki - do można kupić zamek na szrocie ze sprawnymi.
IV. Można chyba wypchnąć lub wyciąć zaślepkę (nie pamiętam jak jest mocowana), i dokupić halogen.
Po prawej stronie jak się dłużej przytrzyma na ręcznym otwieraniu szyby, to przekaźnik się załącza, z ok. sekundę wyłącza, a po 4 sekundach szyba zaczyna jechać w dół i już wszystko działa, do momentu aż zamknę szybę do końca, wtedy znów przekaźnik cyka i trzeba czekać aż szyba zacznie jechać w dół - no i nie zawsze tak to działa.
Co do halogenów to nigdzie nie mogę znaleźć oprawy z soczewką (teraz jest zaślepka na śrubki)
Offline
sterowanie dwupozycyjne jest tylko i wylacznie z panelu kierowcy na przednie szyby. jesli nie dziala automatyczne opuszczanie (2 pozycja mocniej wciśnięty przycisk) to winny musi byc raczej chyba sam przycisk np jak u mnie od kierowcy czuc druga pozycje ale automatycznienie nie dziala musze i tak trzymać jak chce wiecej opuscic
ta niebieska kostka przy radiu jest na 99% od cd playera
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2015-04-14 08:08:51)
Offline
Automatyczne szyby działają po obu stronach, nie działa tylko ręczne opuszczanie/podnoszenie. Z prawego przodu tylko cyka przekaźnik, przygasają na chwilę światła, a po paru chwilach szyba zjeżdża w dół, ale gdy puszczę klawisz to szyba staje, bo to jest sterowanie ręczne! Gdy domknę szybę manualnie - też działa - to znów zanim się otworzy to przekaźnik cyka, mija chwila i dopiero szyba reaguje.
Z lewej strony mogę trzymać pół dnia na ręcznym opuszczaniu - zero reakcji. Zakupię kabel - może coś wyjdzie.
A co do kostki - to nie kostka zmieniarki, ona ma kształt tej do modułu komfort, podłużna, dwa rzędy konektorów żeńskich w dwu rzędach - wieczorem będzie foto.
Offline
hmm no to dziwne ze po chwili reaguje. czaly czas mowisz o panelu kierowcy tak ? a z drzwi pasazera od razu idzie w gore w dol czy tez po chwili ?
wyciagnij panel sterowania z drzwi kierowcy wypnij kostke i zapodaj na krotko napiecie na kazdy z pinow od szyb i zobacz czy od razu wszystko ladnie idzie gora/dol
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2015-04-14 09:38:46)
Offline
Sprawdziłem jak działa szyba pasażera jak się nią steruje przyciskiem w drzwiach pasażera - hula od razu, nie ma żadnych problemów.
Jak się steruje z drzwi kierowcy, to albo reaguje z opóźnieniem, albo jak zatrzymam w połowie i chcę dalej opuszczać to idzie do góry, albo przełącza się na automatyczne otwieranie/zamykanie.... cuda.
Lewa strona kierowcy wgl nie reaguje na manuall, tylko automatycznie działa.
>>>> Problem szyb z głowy, wystarczyło wybebeszyć przełącznik i wymyć spirytusem krążki na silikonie oraz płytkę. Krążki w jasnym kolorze trzeba myć delikatnie bo ponoć mają one napyloną warstwę przewodnika, więc można ją uszkodzić.
[url][/url]
Ostatnio edytowany przez lukszumk3 (2015-04-15 09:35:52)
Offline
Hmm ciekawe a jeśli można wiedzieć to powiedz ile przewodów wychodzi - tzn masz każdy pin czy któreś są wolne?
Offline
Tak to wygląda, 4 z 6 pinów są zajęte ( na poprzednim zdjęciu widać które). Identyczna kostka ma zastosowanie w grzanych fotelach (kostka do przełącznika), ale od czego ona tu jest, to pojęcia nie mam....
A co do problemów z centralnym, to które krańcówki trzeba wymienić, żeby od wewnątrz ryglowany się wszystkie drzwi???? Bo od zewnątrz ryglują się wszystkie, lecz dioda nie miga, dopiero jak przekręcę ponownie na zamykanie to dioda zacznie migać. Od wewnątrz przyciiskiem "save" ryglują się tylko przednie drzwi po obu stronach.
Offline
lukszumk3 napisał:
Sprawdziłem jak działa szyba pasażera jak się nią steruje przyciskiem w drzwiach pasażera - hula od razu, nie ma żadnych problemów.
Jak się steruje z drzwi kierowcy, to albo reaguje z opóźnieniem, albo jak zatrzymam w połowie i chcę dalej opuszczać to idzie do góry, albo przełącza się na automatyczne otwieranie/zamykanie.... cuda.
Lewa strona kierowcy wgl nie reaguje na manuall, tylko automatycznie działa.
>>>> Problem szyb z głowy, wystarczyło wybebeszyć przełącznik i wymyć spirytusem krążki na silikonie oraz płytkę. Krążki w jasnym kolorze trzeba myć delikatnie bo ponoć mają one napyloną warstwę przewodnika, więc można ją uszkodzić.
[url]http://images68.fotosik.pl/798/f56af669d8019fc7m.jpg[/url]
do tego włąsnie dążyłem z moimi pytaniami bo tak sadzilem ze przyciski szwankują
Offline
Ja dalej zgłębiam temat wtyczki. Luk powiedź jeszcze czy masz TDI co? Bo nic nie napisałeś może to wtyczka z webasto? Tak mi się nasuwa temat jak piszesz o grzaniu foteli... tylko czy w VW była opcja webasto bo mogę się mylić
Offline
Wybacz nie zwróciłem uwagi... Pozostaje przy webasto sprawdź w komorze silnika czy nie ma dodatkowych części z instalacji pieca, bo wtyczka podobna do sterownika webasto z MK 5. Jeszcze podpada mi jedna sprawa może to być także wtyk z termometru masz jakiś wystawiacz dodatkowy w Twoim MK4? Który jest trupem
Offline
Właśnie jak wspomniałeś o webasto to podszedłem do wozidła, popatrzyłem tu i ówdzie i nic, ale jak wszedłem do wnętrza to poniżej kierownicy zauważyłem włącznik wielkością i wyglądem jak do grzania szyb, a znaczek na nim to dzwonek (taki kościelny ). Jak się go wciśnie to zmienia kolor na żółty, a dochodzi do niego identyczna kostka jak ta tajemnicza, tyle, że czarna. Jest to chyba jakiś alarm, a ta druga kostka prawdopodobnie tez będzie od tego.
Offline
Luk masz MK4 sprowadzone z Niemiec? Bo jeśli tak to jest to cześć obwodu instalacji stosowanej w samochodach służących do nauki jazdy - było to jakieś ostrzeganie albo wspomaganie funkcji samochodu
Offline
Jestem drugim właścicielem w Polsce, gdzie jeździło nie wiem, kraj produkcji to Niemcy. Jakby było używane do nauki jazdy to podejrzewam że wyglądało by gorzej - zwłaszcza od wewnątrz - a póki co źle nie jest
Offline
Tylko... jeśli to "szwabska elka" to uwierz że one naprawdę lepiej się trzymają niż te które jeżdżą u nas bo nie są tak wyżyłowane ale schodzimy z tematu... A poziom napięcia na wtyczce sprawdzałeś? Bo para przewodów to na pewno napięcie a druga para to jakieś obwody sygnałowe
Offline
We wtyczce nie ma napięcia, między żadnymi kablami.
Dodatkowo natrafiłem na kolejną wtyczkę 2 pin, taką płaską jak w golfach mk3 do głośników były... co ciekawsze produkcja: Poland - VW Elektrosystemy. W niej także nie ma napięcia.
Dodatkowo w okolicy bezpieczników mam kabel na rodzaj antenowego do internetu, zakończony złączem żeńskim z gwintem zewnętrznym, oraz kabel zakończony złączem jack 2,5mm........ normalnie szał
A w bagażniku wklejka na naklejce produkcyjnej: Sonderausstattung, podana nazwa warsztatu Werk- Wolfsburg czy jakoś tak i wpisany jakiś nr seryjny....... auto kosmiczne
Offline
Hmm ciekawe... ciekawe dalej draże temat bo z tego co napisałeś to masz: funkcje specjalne - czyli widać że z oryginalnej instalacji nic nie zostało prócz luźnych wtyczek... ciekawe zrób foty tych wszystkich "cudów" to się zobaczy co można wykombinować
Offline
Offline
Od prawej wtyczka z anteny w dolnym lewem rogu wiązka z głośników,etykieta: wskazuje na wykonanie przewodów w Polsce jedna firma produkował do VW Merca i Opla - zapomniałem która ale nie ważne (tutaj firma z Gorzowa). Wracając do tych przewodów to wydaje mi się że to będzie obwód oświetlenia przeciwmgielnego (chociaż oznaczenie kolorystyki nie pasuje)do tyłu, sprawdź bezpiecznik nr 36 w skrzynce bo z obwodu wynika że może być uszkodzony, ewentualnie na "załącz światła" nie masz styku na jednym z łączników
Offline
Strony: 1