Golf 4 Klub Polska
witam kupiłem tydzien temu golfa 4 1.9 tdi 90km 270.000km przebiegu 2000r.
kupiłem go na rezerwie więc zalałem za 100zl 20 litrow ropy
przejechalem 150km jezdzac tylko po miescie nie przekraczajać nigdy 3000 obrotów, zazwyczaj 2500 obrotów.
wskazowka po zalaniu 20 litrow byla idealnie w polowie baku a teraz jest juz w kresce białej ktora jest 2 milimetry od czerwonej czyli rezerwy
zółta kreska to tam gdzie jest moja wskazowka mniejwiecej
mozliwe ze tyle spala? co zrobic aby to sprawdzic? jakie czesci u mechanika wymienic?
jestem w szoku
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-01 21:56:26)
Offline
Sprawdz czy niema jakis wyciekow ropy pod autkiem, moze wtryski zamiast rozpylac ropę to ją "leja"-diagnoza, golf kopci na czarno lub biało, sprawdz termostat/czujnik temperatury cieczy chłodzacej, egr kiedy był czyszczony?
Offline
a więc tak:
wycieków brak,
golf nie kopci, zero dymku ani białego ani czarnego
egr nie byl czyszczony ale mam zamiar wyczyscic na dniach
- nie wiem czy wtryski leją czy nie. jak to sprawdzic?
- a co do termostatu lub czujnika temperatury cieczy gdzie to sprawdzic? zadna kontrolka sie nie swieci
czy VAG w serwisie BOSCH mi to wykryje czujniki oraz wtryski?
czekam kane na twoja pomoc, widze ze sie znasz
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-01 22:38:56)
Offline
Podłanczasz pod kompa i porownujesz temp. z licznika do tej jaka jest podana w kompie (mi termostat otwierał sie na duzy obieg przy temp. cieczy 67* i ciagle jezdziłem na niedogrzanym silniku=wieksze spalanie (komputer podaje wieksza dawka paliwa/ropy)) ewentualnie sprawdzasz na dotyk weza obok filtra oleju czy jest ciepły czy jest zimny (jezeli silnik nie osiagnał temp. roboczej tj. okolo 87* to ten waz powinien byc zimny).
Jak zawor EGR jest zawalony nagarem to masz mniejszy przepływ powietrza do komory silnika a to jest "uzupełniane dodatkową dawką" ropki.Ja zawor EGR czyszcze tak co 2000-3000km (wiem ze to przesada ale autko chce mieć na zicher zrobione) a teraz przeczyszcze po 5000-6000km.
Ostatnio edytowany przez kane (2015-05-01 22:42:07)
Offline
Egra wyczyść i zaślep zgodnie ze sztuką. Info jak, na Forum do bólu.
Termostat i czujnik temp. płynu sprawdzisz VAGiem, porównując wskazania deski i programu.
Program nie kłamie ( możliwe że uwalony termostat i czujnik... ale wtedy zaobserwujesz anomalie wskazań ), deska może - wskazówki skaczą, wcale nie reagują...
Lanie ewidentne wtrysków to zmiana koloru spalin, dokładne zbadanie sprawy to tylko stół u pompiarza.
Offline
kane i TataNka
czyli podlaczyc i sprawdzic ale na cieplym mocno silniku te temperatury czy na lekko rozgrzanym? i wtedy dotknac waz od chlodnicy na dole tak?
na allegro czujnik temperatury cieczy okolo 20zl a termostat cos kolo 30z, nie problem wymienic
czyli termo, czujnik temp. cieczy oraz czyszczenie egr
co jeszcze moge zrobic sprawdzic oprocz teog + diagnostyki vag?
jakies inne rzeczy odpowiedzialne za spalanie?????????????????
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-01 22:49:27)
Offline
Termostat oraz czujnik temp. cieczy radze kupic ory z aso-te za 20-30zł to mozna to malucha włozyc (sory za sarkazm ale takie sa realia).
Pomiaru dokonaj jak wskazowka na blacie pokaze Tobie w miare czytelny odczyt-tak zeby miec porówanaie z tym co zapoda komp.
Ostatnio edytowany przez kane (2015-05-01 22:53:08)
Offline
ale w serwisie zaplace za te czujniki po 100zl + wymiana, wiesz to nie jest taka prosta sprawa zeby w czujniki tyle kasy ładowac, nie kazdego stac
czyli te po 30zl nie beda dzialac?
co jeszcze oprocz tego sprawdzac?
czy w serwisie boscha przejrza mi skanem caly samochod?
Offline
Kazdy dobry/znajacy sie magik "prześwietli" Tobie autko i dokona odpowiedniej oceny.
W sprawie czujnika, termostatu sie wypowiedziłem-zrobisz co uwazasz za słuszne.Zrob to, potem zawor EGR i obserwuj czy spalanie spadnie-jak nie to pozostana wtryski.
Offline
terrabith12345 ale zapłacisz raz i po temacie. Jak kupisz te tanioszki z allegro to będzie je wymieniał co chwilę. Powiem Tobie tak, z aso to czujnik temperatury(ponad 100zł), zaś termostat możesz już kupić w sklepie motoryzacyjnym np WAHLER (do 50zł w sklepie) i tyle w temacie. A wymienić to wszystko można samemu, więc kasa zostaje w kieszeni
Offline
Jak Kane pisze czujnik temp. płynu to tylko ori - cena, ale opłaci Ci się.
Zresztą o tym na Forum Każdy znający Ci to samo napisze.
Termostat to Vernet - popularny, i Wahler cenowo droższy ale i markowo lepszy...
Koledzy Ci już opisali schemat.... co i jak...
Nie warto oszczędzać na flaszkę, czujnik ori z ASo a termostat j/w.
W każdym serwisie Ci przejrzą kompa, kwestia kasy. Nie Masz lapka programu i kabla ( Viaken - o nim też do bólu na Forum ) aby zrobić to samemu ??
Wydruk błędów, zdekodują Ci sami jeśli spece, jak frajerzy to szukaj Sam na Forum/Google...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-01 23:13:30)
Offline
Dokładnie jak "Chrzanek" (i ja) pisze-czesci ory a wymiana samemu (mnie termostat+oring uszczelniający z aso kosztował 114zł).
Offline
dobrze znalazlem na allegro wahler termo za 38 z przesylka.
powiedzcie mi czyli odpalam silnik, jezdze pare kilometrów, temperatura musi byc na 90 stopni i dolny waz ma byc cieply tak?
+ pytanka o cene, egr ile czyszczenie i ile kompletna diagnoza w boschu
dzieki wielkie, repy poszlo !
Offline
Egr czyscisz sam-butelka benzyny ekatrakcyjnej, gabka, szmatka i jedziesz (mi całosc zajmuje 2 godziniki z wypiciem 1 piwka )to co samemu zrobisz to zaoszczedisz na czesci.Podłaczenie pod kompa to okolo 50zł (ja w aso po znizkach płace 30zł).
Offline
no dobrze sprawdzenie samochodu 50zl vagem, ale mi chodzi o pelne skanowanie wszystkich modulow ktore trwa dobra godzine + ewentualne usuwanie bledow i nadal zaplace 50 czy juz podlicza mnie na duza kwote?
Offline
Wahler jakiś tani, oby nie podróba... i z przesyłką!!
Olej ten link, chyba że mega promo ale mam wątki...
Era wyczyścisz Sam, nawet zwykłym ON i PB, bez różnicy może być zwykła benzyna ,aceton, rozpuszczalnik drukarski... aby nie zjadło gumy a metal wymyje na zicher.
Offline
Niewiem jak to jest u "zwykłego" magika lecz w aso vw podłaczył mi pod kompa pokazało 2 błedy (miałem przerwany kabelek od centralnego klapy w tej gumowej charmonijce oraz kostka od przepływki niebyła do konca wpieta) skasował je i zapłaciłem 30zł.
Offline
a ile ci skanowal samochod? u mnie kolega ma vaga za 1000zl i jak wlaczyl cale skanowanie to ponad godzine by skanowalo a nie mial tyle czasu wiec musielismy przerwadc
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-01 23:30:25)
Offline
terrabith12345 napisał:
powiedzcie mi czyli odpalam silnik, jezdze pare kilometrów, temperatura musi byc na 90 stopni i dolny waz ma byc cieply tak?
Jak termostat jest OK, to osiągnie Tobie 90 stp i ten wąż będzie gorący.
Jeśli termostat jest NIE OK, to podczas osiągnięcia 90 stp, podczas jazdy będzie Tobie temperatura spadać i będą parowały szyby.
No i oczywiście wtedy wąż będzie zimny/letni.
Offline
sprawadze ten termostat, dzieki teraz wiem co i jak zrobic
mam bład sterownik silnika kolega na szybko sprawdzil jakims vagiem ale sam nie wiem. dziekuje za pomoc ale nie podejme sie egr, nie znam sie na mechanice
Offline
eeee-ja tez niejestem mechanikiem lecz google to kopalnia wiedzy i sam pomału sie douczyłem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=87829
http://www.a3-club.net/forum/showthread … -AHF-110KM
Ostatnio edytowany przez kane (2015-05-01 23:40:36)
Offline
mowicie ze termo walniete jak przy 90 nie bedzie cieply a moze byc tak ze przy 70 juz cieply i tez walniety?
i ile moze kosztowac czyszczenie egra?
sorki ale jestem zielony
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-01 23:42:39)
Offline
Wyzej zapodałem Tobie dwa pomocne linki.Oczywiscie,ze jak przy 70* jest waz ciepły to oznacza,ze termostat puszcza na duzy obieg przy tej lub nizszej temperaturze-czyli jest do wymiany.
Koszt czyszczenia zaworu egr to tak okolo 100-150zł.
Ostatnio edytowany przez kane (2015-05-01 23:44:17)
Offline
@AKTUALIZACJA
przy temperaturze widocznej na obrazku obydwa wężę są ciepłe
zrobilem zdjecie gornego weza i dolnego i gdy wskaznik pokazał tą tempereature co na zdjeciu nie były one jakieś mega gorące te węzę ale było czuć przy dotknieciu ze są dosyć ciepłe
zobaczcie czy sprawdzam dobre węże i czekam na pomoc
przejechalem moze 3-4 kilometry i sprawdzilem
termostat OUT ?
dolna rura
gorna rura
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-02 07:42:52)
Offline
Sprawdzasz dobre weze (gorny i dolny) lecz pokonaj dłuzszy odcinek-tak 10/14 km wtedy silnik ze sprawnym termostatem osiaga poprawna temp. robocza czyli oscyluje w 90* i niesmie wskazowka opaść.
Ile razy mamy Tobie pisać,że termostat masz do wymiany??
Offline
rozumiem cie, wiem ze mam termostat do wymiany.
poprostu podalem informacje ze przy 70 stopniach mam juz cieple weze i raczej tak nie powinno byc
przejade z 15km i spojrze na temperature czy jest idealnie 90 stopni.
Ostatnio edytowany przez terrabith12345 (2015-05-02 14:08:24)
Offline
zadam moze kolejne glupie pytanie ale od wczoraj mi to siedzi w glowie. skoro mam zepsuty termostat i otwiera sie za szybko to czujnik temperatury cieczy za co odpowiada? skoro termostat za cieple weze i temperature na liczniku 90* to czujnik jak rozpoznac ze jest uszkodzony? jedno = drugie?
Offline