Golf 4 Klub Polska
Witajcie !
Mój golf 1.9 TDI palil od strzała nawet na konkretnym mrozie w zimie. Ostatnio mam z nim problem. Kiedy przekręcam kluczyk wszystkie kontrolki zapalają się i gasną tak jak powinny. Przy próbie odpalenia zaczyna kręcić jednak nie odpala. Po którejś próbie z kolei (2-5 czasami więcej) zaczyna łapać jakby nie na wszystkie gary jak to mówią po czym odpala.
W którymś dniu nie zapalił wcale. Skończyło się na tym, że mechanik musiał przyjechać i sprawdził go przez komputer. Nic jednak nie wyszło przy tym 'badaniu'. Sprawdzaliśmy wszystkie bezpieczniki, wszystko OK. Sprawdzał jakąś kostke pod kierownica ( nie znam się, wybaczcie), ona też była OK. Stwierdził, że może się zapowietrzać i sprawdzi też pompe. Jednak samochód trzeba było odholować do warsztatu.
Po 3 dniach odebrałem auto. Zostałem poinformowany, że z pompą wszystko okey. Został wymieniony zawór zwrotny wraz z filtrem paliwa (zdziwiła mnie ta wymiana, ponieważ w październiku roku poprzedniego był wymieniany właśnie ten filtr).
Auto paliło przez weekend, ale kiedy chcialem zapalić go we wtorek (ostatnio palony w niedziele) zauważyłem, że zaczęło dziać się to samo co wcześniej. Miał drobne problemy z odpalaniem. W środe już okey. Dziś mamy piątek i znowu były problemy, odpaliłem go za 3-4 razem, postał pół dnia po czym znów miał problem.
Wychodziło na to, że problem pojawiał się, kiedy postał dłużej niż jeden dzień, ale dzisiejszy dzień obalił tą teorie..
Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Jestem jeszcze uczniem technikum i nie mam tyle kasy by co chwila dokładać pieniądze do tego auta tata pomaga finansowo, ale nie chce już więcej prosić go o kolejne pieniądze.. wcześniej nic się nie działo , palił od strzała i wszystko grało jak należy, a auto posiadam od września ubiegłego roku.
Nie jestem specem od mechaniki samochodowej, ale czy to czasami nie świece żarowe? Może one dają słabą iskre.. Ale to tylko taka moja drobna sugestia, pewnie i tak nie trafna.
Jest ktoś w stanie coś na ten temat powiedzieć i mi pomoc?
Przepraszam z góry jeśli taki temat się pojawił, szukałem jednak opisane sytuacje były raczej odmienne. Jeśli nie od razu przepraszam ! Wybaczcie !
Offline
a ja mam taka propozycje,,, za kazdym nastepnym razem zanim odpalisz, otworz maske i zobacz czy przezroczystym przewodzie miedzy filtrem a pompą jest paliwo, czy powietrze ? a moze wgl jest pusty ? jesli maly babel powietrza dlugosci moze paznokcia na malym palcu (tak pi razy drzwi) to zapowietrzanie bym odrzucil... a jak juz odpali to kopci na jakis kolor ?
Offline
Problem w tym ze weze nie sa przezroczyste w kazdym razie juz chyba zapowietrzenie mozna odrzucic, tak przynajmniej magik twierdzil po wymianie i zaworu i filtra..
Dzis jak odpalil bylo duzo dymu koloru hmm raczej bialego, ale po krotkim czasie juz nic nie bylo widac..
Offline
Biały dym to moze być para,aczkolwiek w tej obecnej temperaturze to raczej niemozliwe co oznacza ze jest niespalona dawka ropy.Świece zarowe działaja dopiero ponizej +5 stopni wiec to tez odpada.Był sprawdzany kat wyprzedzenia wtrysku?
Moze pompki juz siadaja?
Ostatnio edytowany przez kane (2015-05-08 23:58:33)
Offline
Raczej nie byl. Byla sprawdzana jakas pompa chyba ktora znajduje sie pod tylnimi siedzeniami (nie wiem, nie znam sie, ale to moze sie przyda)..
A przy badaniu przez komputer takie bledy mogly wyjsc?
Offline
anything napisał:
... znajduje sie pod tylnimi siedzeniami ...
Czyli smok jest ok
anything napisał:
... A przy badaniu przez komputer takie bledy mogly wyjsc?
Jak masz pełny program i dobrego magika,to z lapkiem przeswietli Tobie całego golfa i pokaze co mu dokładnie dolega.
Offline
Skoro niema zadnego błedu to COŚ MUSI go trapić-moze podjedz do innego magika niech luknie co jest grane bo przeciez Twoj golf to nie jest niemiecka "ENIGMA"
Offline
anything napisał:
... dowiem to napisze
To w takim razie czekam na rozwiazanie "ENIGMY"
Offline
Kolego a sprawdzałeś odpowietrzenie zbiornika paliwa ??? Może tam tkwi problem. Jak odkręcasz korek wlewu paliwa jest mocne zassanie powietrza czy raczej na spokojnie da się go odkręcić?
Może sito Masz zamulone...
Offline
W moim golfie niedawno rozwiązałem podobny problem. Mój jak był zimny ciężko odpalał. za którymś razem zawsze odpalił i kupa dymu za mną . Po odpaleniu nierówno chodził.
Sprawdzałem po kolei co mi mówił ojciec
- odpiąć czujnik temperatury na zimnym silniku (nic nie dało)
-próba ustawienia kąta wtrysku . ( nie dało sie bo falował obrotami)
- wymiana koła na wale od rozrzadu - i jest wszystko ok odpala od kopa po ustawieniu kąta wtrysku.
Offline