Golf 4 Klub Polska
Jakie polecacie opony letnie 205/55 R16. A może profil 50 albo 60? Coś to zmieni?
Celuje w granicach ceny 800÷900PLN za komplet, muszą być nowe.
Zależy mi w sumie tylko na tym aby były ciche. Raczej nie przekraczam 160km/h.
Offline
Szczerze ?? Lepiej kupic jakies roczne czy dwu używki ale markowe !! Ja co prawda mam 18 ale zaluje ze kupilem tansze gowno tylko nowe profil raczej bez wiekszej roznicy, kwestia tylko przeklamywania licznika, i musisz miec kpl takich samych jesli masz esp
Offline
Szczerze podziwiam kierowców kupujących "używki" lub nadlewki/bieznikowane
Offline
Hydyne, google Ci nie działa ?????
Tu Masz : http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/ … 205-55-r16 - nie reklamuję strony, pierwsze co mi się na googlu nawinęło...
Offline
A ja podziwiam tych co tak jak ja dali 1200 zl za nowe opony uja warte / wolalem to wydac na 1- 2 letnie uzywki 5.5- 6mm /
Offline
Ja wydałem 1300 na nowe oponki i wcale nie są markowe. Nie narzekam, wręcz przeciwnie
Offline
Moje sa ok poki chłodno... jak ostatnio bylo 30*C to plywa jak ch...j miękkie potwornie ;// na mokrym jedynie jest luksus
Offline
Xaime91 napisał:
...wolalem to wydac na 1- 2 letnie uzywki 5.5- 6mm
- i dlatego przy 30C masz je miękkie, ocena Kogoś że komplet za 1200 zł to ...uja warte jest mocno niesprawiedliwa... Masz gest to dołóż...
Moje Fuldy nie są miękkie i jeździ mi się na nich bardzo dobrze... Nowe kupione, 2 sezon....
Offline
Nie mam ESP. Właśnie nie wiem czy warto dokładać i kupić opony za około 1100 np Michelin Energy saver 205/55r16, czy kupić coś tańszego. Jakie marki w ogóle polecacie i konkretne modele?
Offline
Da się kupić nowe opony markowe do 900zl ale będą miały 2-3 lata
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon, rozwiń wątek: markowe.
Bo ja nie rozumiem... Goodyear, Michelin - to markowe ??? A inne co ?? Osioł, stajnia, w garażu wujek robi ???
A te nie markowe ?? Fulda ECOCONTROL HP 205/55 R16 91 H
Offline
Na torze FULDA względem Conti, michelin, dunlop dużo lepiej wypadła także markowe dla mnie tzn znane firmy a nie czołowe nieporozumienia po 400zł za sztuke w tym rozmiarze..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ostatnio kupiłem komplet Continentali ContiSportContact 2 z bieżnikiem 6mm z początku 2012 roku, cena za 4 szt 500zł, sprawdzone ciśnieniowo, na drodze trzymają jak szalone, zero wad, więc nie wiem po co silnie przepłacać....
Offline
6mm za 500zl to żadna okazja
Continental CT 5 1000zl kpl 205/55 Nówki
Continental CT 5 800zl kpl 195/65 Nówki
Wszystkie z 2015roku
Ostatnio edytowany przez Eizon (2015-06-19 16:26:08)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
lukszumk3, to kupuj używane. Wynika tu jakieś nieporozumienie... tyle mam i tyle chcę, i co mogę za to mieć... ( i mam żal że nie mam ??? ).
Odpisano jasno, co za ile, jakie... wybór i cena to indywidualna sprawa - wiele rzeczy można mieć używanych
Niektóre rzeczy kupuje się tylko nowe - bezpieczne dla siebie i innych... a opony to podstawa bezpieczeństwa ( dostałeś choć 6 miesięcy gwarancji na te używki ??? ).
Ja także nie rozumiem filozofii osób kupujących używki i bieżnikowane - ( bieżnikowane może i bym założył, z tym że musiały by to być opony które używałem od nowości i zostały poddane bieżnikowaniu ). Bo normy normami, a papier w kiełbasie, to co może być w bieżnikowanej oponie.... ??
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-06-19 17:18:07)
Offline
TataNka napisał:
lukszumk3, to kupuj używane. Wynika tu jakieś nieporozumienie... tyle mam i tyle chcę, i co mogę za to mieć... ( i mam żal że nie mam ??? ).
Odpisano jasno, co za ile, jakie... wybór i cena to indywidualna sprawa - wiele rzeczy można mieć używanych
Niektóre rzeczy kupuje się tylko nowe - bezpieczne dla siebie i innych... a opony to podstawa bezpieczeństwa ( dostałeś choć 6 miesięcy gwarancji na te używki ??? ).
Ja także nie rozumiem filozofii osób kupujących używki i bieżnikowane - ( bieżnikowane może i bym założył, z tym że musiały by to być opony które używałem od nowości i zostały poddane bieżnikowaniu ). Bo normy normami, a papier w kiełbasie, to co może być w bieżnikowanej oponie.... ??
Tak więc wyjaśnij mi, dlaczego opona 4-letnia dajmy na to, używana, bez wad jawnych zagraża bezpieczeństwu? Czyżby tylko dlatego, że jest używana i ogólnie uchodzi za niebezpieczną? Przecież jeśli kupisz nowy komplet i mało jeździsz, to wystarczy Ci on dajmy na to na 10lat (wiem że nie da się ) i co? Po czterech latach zmieniasz opony i kupujesz nowy komplet?
100 razy bardziej wolę założyć używki w dobrym stanie bez wad, niż nalewki, które nie wiadomo skąd gdzie i na czym robione.
Offline
Praktycznie wszystkie takie "Wasze" uzywki pochodza od gumiarzy z De. .Jaką masz pewność w jakich warunkach są przechowywane?? Deszcz, śnieg, słońce ...
Każdy kupuje to na co go stać/na co stawia swoje i pasażerow zdrowie/zycie.
The end
Ostatnio edytowany przez kane (2015-06-19 22:55:10)
Offline
Co mnie obchodzi w jakich warunkach były przechowywane, jeśli guma jest w idealnym stanie, nie ma pęknięć i nie jest sparciała to opona taka nie jest zagrożeniem. Opona to opona a nie jajko, ma zachowywać swe własności trakcyjno-wytrzymałościowe przez okres X czasu i już. Co mieliby powiedzieć ci, którzy trzymają auto pod blokiem na słońcu, deszczu i śniegu? Guma to guma
Offline
lukszumk3, kupuj, zakładaj jakie Chcesz... tylko nie zawracaj nam D.
Offline
lukszumk3 napisał:
to wystarczy Ci on dajmy na to na 10lat (wiem że nie da się )
Coo się nie da jakie nie da jak kupilem golfa byly na nim opony z 2000 roku :O
Offline
W zapasie mam nówkę z cyckami ani razu nie używana - rocznik 99.
Offline
Aa tam na zapasie moje wszystkie 4 jezdzace byly
Offline
Niepotrzebna dyskusja. Oczywiście w temacie, bo sama dyskusja na temat opon czy używane czy nowe jest ważna.
Każdy ma swoje 'racje' chociaż nie zawsze. Ja nie uznaję używanych opon i tyle. Tak jak i pozostałe grono.
Tym co zakładają używki to niech zakładają ich sprawa. Ja w zimę byłem świadkiem jak kolega w bmce zarzucił używki na koła.
Wieczorem lekki przymrozek był i już jadąc za mną spokojną jazdą bo przez miasto nie dawał rady I tu wcale nie chodzi o tylny napęd..
Co z tego, że te używki miał 'prawie nowe' bo bieżnika duużo i rocznikowo 2011 czy tam 2012. Za kilkanaście dni zmienił na nowe i bajka była.
Offline
To znaczy że te opony zimowe były do bani, nawet jak były nowe. Opona zimowa zachowuje swoje własności trakcyjne przez okres około 6 lat, tak podają producenci. Skoro 3-4 letnie opony nie dają rady, to jakiś szmelc. Założył nowe, nie chińczyki i śmigają - nie dziwota. Jakby założył 4 nówki tej firmy której miał używki, pewnie też by nie dawały rady (może trochę lepiej).
Offline
Może prościej będzie tak:
Fulda np. http://allegro.pl/4nowe-opony-letnie-20 … 94450.html
Dunlop np. http://allegro.pl/4-nowe-letnie-opony-d … 98668.html
Michelin np. http://allegro.pl/4x-opony-letnie-205-5 … 32521.html
Dębica np. http://allegro.pl/4x-nowe-opony-letnie- … 50533.html
Offline
Dzięki TataNka, Mrblack85, kupiłem fuldę. Miałem do tej pory Pirelli P7, które miały już 10 lat. Po założeniu Fuldy ecocontrol hp auto stało się bardziej komfortowe. Nie zdawałem sobie sprawy, że może być taka różnica w tłumieniu drobnych nierówności. Stare były już bardzo sztywne, każda mała nierówność to głośne uderzenie, myślałem że mam coś nie tak z zawieszeniem. Na nowych auto trochę bardziej buja się na boki i pływa ale komfort nadrabia ten mały mankament. Wiem, że będę kupował tylko nowe opony teraz. 908 za komplet, wyprodukowane w 8 tygodniu 2015r.
I jeszcze jedno. Jak zmieniali to sobie pomacałem trochę stare i nowe opony. nowe mają bardzo elastyczne ścianki i w ogóle guma w każdym miejscu jest miękka. stare były bardzo twarde i sztywne. Nie widzę sensu kupowania i robienia opon bieżnikowanych/używanych.
Ostatnio edytowany przez Hydyne (2015-06-26 22:37:37)
Offline
Gratuluję odpowiedniego wyboru. Ty teraz czujesz się bezpieczniej na drodze i inni mogą się czuć bezpieczniej
Pozdrowienia.
Offline
Hydyne napisał:
... Nie widzę sensu kupowania i robienia opon bieżnikowanych/używanych.
Wreszcie coś konkretnego co chciałem przeczytać
Offline