Golf 4 Klub Polska
Może Sz. Posiadacze silników 1.8 20V bez turbiny wypowiedzą się ile im autko pali i w jakiej jeździe ?
Mi na styczeń luty silnik spalał średnio 9.2L miasto ( ogrzewanie 18C i tylna szyba podgrzewana ) i trasa Chełm - Lublin 8L ( trasa pokonywana 4 krotnie, najmniejszy wynik to 7.9L ). Styl jazdy dość dynamiczny ale bez rwania kołami.
Wiem że wyniki będą różne, zależnie od auta, stylu jazdy, i szeregu innych czynników... ale czysta ( nawet wręcz próżna ) ciekawość mnie trawi
Hejka, nikt z Was nie ma 1.8 w 20 zaworach bez wiatraka ?? Nie wierzę....
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-03-07 12:52:40)
Offline
Kużwa nikt nie ma 1.8 bez turbiny ??? Czy mój silnik w Mk4 to ewenement.... ???
Offline
http://m.autocentrum.pl/spalanie/volksw … 1997-2000/
Slabo jada duza pala, malo kto go chce. Bynajmniej ja bym chyba nie chciał.
Offline
W tej opinii z Panem się kategorycznie nie zgodzę.
Offline
Tylko nie na pan ! Mam dopiero 24
Nie mowie ze tak jest i kropka aczkolwiek wiele razy słyszałem ze moca szalu nie robi (zalezy kto ile wymaga) a pali nie wiele mniej niz 1.8T
Offline
Właśnie to 1.8T pali mniej Turbina swoje robi i podgania od niższych obrotów...
Niby szału nie robi, to skąd się wziął w Skodach, Audi, Seatach... ??? - z dygresją... nie lepszy by był zestaw 4 murzynów ???
Pomijam aspekt tego że jest to żywotny silnik ( więc spalanie jest akceptowalne ) w porównaniu do nowszych jednostek o podobnej mocy z turbiną - oj no nie chcę pisać trylogii na ten temat. Interesują mnie opinie obecnych użytkowników tego silnika ( zapodany link znam ).
Mam najechane 195 000 km, zakładam że ma jeszcze 100 patoli więcej ( zakładam z naddatkiem do granicy bólu!!! ) - ale zupełnie dobrze się zbiera zarówno w mieście i na trasie.
Drażnić nikogo nie chcę i zapalać ogniska agresji - jest to na dłuższą metę ekonomiczniejszy silnik od wielu diesli, jeśli jest tylko zadbany i dopilnowany - to moja opinia osobista, nie podlegająca dalszej polemice poza spalaniem!
Offline
Mi osobiście komputer pokazywal srednie spalanie 8.9 litra miasto-trasa. Ale po własnych obliczeniach wyszło jakies 11l głownie miasto. Teraz mam w nim gaz i wychodzi jakies 10.5-11l gazu na 100km- tryb mieszany.
Golfy 4 wychodziły tylko przez 3 lata z silnikiem 1.8 125km z tego co mi wiadomo i zauważyłem, że bardzo mało tego jezdzi. Głownie w A4 te silniki można spotkać.
Ostatnio edytowany przez Psiukol (2015-07-18 14:05:20)
Offline
Psiukol, a dane gazu Możesz podać ?? Co jakie i kogo... ??
Mi komp się zgrywa z obliczeniami z kartki, po tankowaniu. Choc kilka postów zauważyłem że komp lubi zaniżać litr do półtora w spalaniu.
Dużo jezdzisz?? Czy założyłeś gaz bo kasa była - jak się mają wględy ekonomiczne kosztów założenia do kilometrów przejechanych??
Offline
Jeżdżę przecietnie, +/- 1 tys km na miesiac. Gaz wpadł bo juz wczesniej mialem skode felicie na gaz i oszczednosc jest spora w porownaniu do benzyny. Przez dwa i pol roku nic sie nie zepsulo w skodzie jesli chodzi o instalacje gazowa, to postanowilem zagazowac i golfa. Pewnie nim troszke pojezdze zeby sie gaz spłacił. Ale mimo wszystko jezdzilem miesiac na benzynie i przerazało mnie ile wydawalem na paliwo. Teraz 300km robie za jakies 63zl a na benzynie wychodziło mnie to kolo 150zl. Spalanie gazu praktycznie nie rozni sie od spalania benzyny a i roznicy w mocy nie odczuwam.
Ostatnio edytowany przez Psiukol (2015-08-01 22:31:25)
Offline
Tylko teraz za ile zwroci sie gaz... malo jezdzisz, ja tyle robie w tydzien i ile bys musial jeszcze jezdzic zeby te oszczednosci z gazu mialy sens... nie mam zadnych jakis aluzji zakladajac gaz i zalozmy ze koszt montazu zwroci sie za 2 lata to wypadalo by ze 3 lata jeszcze sie pokulac (w aumie 5) zeby odczuc te oszczednosci bo jaki sens zakladac gaz, zawroci sie po 2 latach a po 2.5-3 sprzedac auto
Offline
Planuje pojeżdzic tym golfem z 4 lata wiec cos sie na pewno zwroci, a po drugie nie boli az tak kiedy jade zatankowac
Mimo wszystko zgodze sie ze duzo nie jezdze zeby sie instalacja szybko zwrocila, ale taka padla decyzja, tym bardziej ze instalacja byla w promocyjnej cenie to sie skusilem.
Offline
Koledzy fajnie Was się mi przeczytało
Kulam miesięcznie 500km... +- 100... wiele osób mi "zarzucało" że czemu gazu nie zakładasz.
Wg. mnie mija się to z ekonomią, 16 letnim golfem więcej niż jeszcze 5 lat nie polatam, zakładam to jako max... gaz to cena 2000 zł taka ostentacyjnie tolerancyjna
Więc zostaje na benzynce.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-08-02 08:44:56)
Offline
no Jakubie tez sie z tobą nie zgodze, mojej matki facet, ma Golfinke 98 rok silnik 1.8 AGN 361 tys przebieg, i zbiera sie bajecznie i wcale nie pali duzo w miescie kolo 10l a w trasie troche ponad 8, ja naprawde jestem pełen podziwu, bo takich bajek sie naczytalem o silniku 1.8 20V ze glowa mala, i uwazam ze nie sa w niczym gorsze od silników 1.8T, a to ze lubia bardzo łykać olej to akurat norma w tych silnikach
Offline
Ja użytkuje takiego golfiacza z AGNem pod maską od dwóch lat. Mam też LPG, spalanie to 10-11l. Jak się utrzymuje pewne obroty to autko całkiem żwawo przyśpiesza.
Zakładając ceny gazu na 1.9zł a benzyny na 4.3 instalacja gazowa zwraca się po ok. 10tys km.
TataNka - robiąc 500km miesięcznie instalacja gazowa zwróci cię się już po 20 miesiącach. Ja robię 400 tygodniowo więc o lataniu na benzynie nie ma mowy.
Pozdro
Offline