Golf 4 Klub Polska
Witajcie 3 lata temu kupiłem golfika i niestety juz jest jego końcówka, pali na 3 gary zamiast 4 , kontrolka oleju wyskakuje juz po przejechaniu z 5km . i mam pytanie lepiej kupic silnik i go wymienic, czy wyremontowac ten ktory sie znajdzuje w aucie ? bo ciezko znalez taki silni 1.6 fsi ;/ a drugie pytanie to jesli kontrolka od oleju mi sie zapala po przejechaniu 5km to moge na nim jezdzic ? bo to komunikat ze cisnienie oleju jest slabe, oleju jest tyle co powinno byc , ale na tej kontrolce juz zrobilem z 100km i nic sie nie dzieje to moze na tym jezdzic ?
Offline
Pomozecie ??
Offline
Skoro jeździsz, jeździłeś to możesz jeździć - CHOĆ nie powinieneś.
Tu nie chodzi o stan oleju, kontrolka wskazuje też brak ciśnienia oleju w ukł. smarowania. Olej się rozgrzewa rozrzedza i spada ciśnienie oleju... dlatego po 5 km....
To jest właśnie FSI... porażka VW... Udać się do mechanika, sprawdzić - może tylko pompa oleju daje ciała... a może tylko czujnik ( choć jego wykluczam skoro zapala się po 5 km ).
Czemu pali na 3 gary ??? Świece, przewody cewka - sprawdzałeś to ??? Sprawdzić ciśnienie na cylindrach - porównać. Jak nie pali ten gar przez brak ciśnienia to pierścienie zatarte...
Ocenić koszty remontu do zakupu innego...
Offline
Ktorys z kolei mechanik mi powiedzial ze to koniec silnika ze bledy w komputerze sie wyswieytlaja i swiece itp wszystko dobre sa po prostu nie pali na jednen gar juz , a jesli o ta diode chodzi to najpierw przy niskich obrotach mi sie zapalala ale po chwili gasła a teraz juz po 5 km sie zapala i jest , chociaz jak puszcze na luz to sie gasi niekiedy . wlałem doktora do plynu ale nic nie pomaga, i moge jezdzic nim w trasuy tak 10-14 km do pracy czy lepiuej nie bo moze w drodze stanac ?
Offline
Gdzie wlałeś doktora ?? Do oleju czy do płynu ??? - jakiego ??? Chłodniczego, spryskiwaczy ??? Płyn to nie olej... jak nalałeś do oleju to moje gratulacje - czytaj: Kondolencje...
Proponował bym: ogarnąć się w zakresie wiadomości o silniku, jego eksploatacji... na Forum tematów multum tylko czytać... Google też się kłania - tam tematów moc...
Na ten czas przesiąść się na rower, motorynkę... ew. konia.... choć o ich zasadzie obsługi też warto poczytać przed użytkowaniem.
Wioskowych mechaników omijać... nie Masz kasy, auto na "kołki" - uzbieraj i zrób. Z silnikiem nie ma półśrodków...
Czemu zaraz koniec silnika?? Zrobiłeś oględziny ciśnienia cylindrów, oleju, może płyn chłodniczy podcieka na nie palący cylinder...
Chcesz wymieniać: szukaj klasycznej benzyny w 1.6, polecam 1.8T, lub golasa 1.8.
Sorrki za złośliwość: ten doktor mnie roz...granat... - za to Masz minusa wirtualnego u mnie. Bo przez podobnego Tobie germańca wymieniałem cały silnik... jak go wymieniasz to oddaj na złom... nie sprzedawaj kolejnemu naiwnemu...
Offline
Pomyliłem sie oczywiscie ze do oleju , i wytskakuje mi slabe cisnienie oleju , a jak np wrzuce na luz to po chwili potrafi mi zniknac
Offline
i nie moge wyminic na zwykjly 1.8 a;bo 1.6 bo wszystko musial bym wymieniac wiec tylko 1.6fsi a je ciezko spotkac, wiec chyba naprawa zostaje, tak slabe cisnienie jest na jednym z cylindrow, tzn wgl juz nie dziala , mowie ze koniec silnika, krecony licznik ma , ma ponad 300tys, dwoch mechanikow to powiedziala , byl podpiety pod komputer i wgl ogladziny zrobil mechanik
Offline
Szukaj FSI z angola jeśli reszta poza mułem jest OK. To wg. mnie optymalne rozwiązanie - przekładka. Z starego silnika odzyskując co się da... np. głowica, altek, rozrusznik...
Albo złomować auto trwale uszkadzając blok silnika z głowicą.... jeśli Masz honor, bo ze złomu pójdzie do kanibali a od nich do kogoś z Allegro...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-08-28 18:11:49)
Offline