Golf 4 Klub Polska
Cześć,
czytałem fora, czytałem różne artykuły,
dochodzę do wniosku, że najbezpieczniejszym wyjściem będzie zakup nowej turbiny 038253019D do mojego Golfa 4
Często ludzie piszą o problemach z regenerowanymi jednostkami turbo,
często regeneracje robione są w taki sposób, aby jak najmniej włożyć a jak najwięcej zarobić.
I tutaj pytanie do osób zorientowanych, chciałem nabyć
http://allegro.pl/nowe-turbo-audi-a3-71 … 86841.html
http://allegro.pl/038253056k-038253019a … 11255.html
Zakładam, że nowa turbina spełnia wszystkie normy, posiada odpowiednie parametry, i jest już przygotowana do podmiany.
Chciałem Was zapytać co powinno zostać wyczyszczone przy podmianie układu turbo ?
Czy warto wymienić przy okazji wszystkie węże podciśnienia ?
Na co zwrócić szczególną uwagę ?
Auto ma w chwili obecnej niecałe 200 tysięcy.
Z góry dzięki.
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-05 21:50:10)
Offline
Wyślij mi turbo to ci zrobię nie będziesz się w koszty wpychał. Zostanie ci sporo kasy na coś innego.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
@Eizon jesteś mi w stanie napisać, co powinno zostać wyczyszczone przy podmianie układu turbo ?
Czy warto wymienić przy okazji wszystkie węże podciśnienia ?
Offline
Hmm. Olej plus filtr powietrza i oleju, warto umyc intercooler i przewody. Wyskrobac kolektor ssący i sprawdzić cisnienie smarowania. Nic wiecej
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Będę chciał wypierdzielić stary Intercooler i założyć nowy, mogę założyć coś większego ? Czy muszę się ograniczyć do:
http://allegro.pl/intercooler-vw-golf-4 … 09794.html
Offline
ASZ ma największy Ale szybko złącza potrzebne
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
@Eizon muszę coś przerabiać, czy zamontuje z ASZ bez problemów ? (Zakładając, że mam te złącza) ?
Jesteś w stanie wrzucić jakiegoś linka do złącz i intercooler'a ?
Offline
Offline
din2pin napisał:
@Eizon muszę coś przerabiać, czy zamontuje z ASZ bez problemów ? (Zakładając, że mam te złącza) ?
Jesteś w stanie wrzucić jakiegoś linka do złącz i intercooler'a ?
Żeby pasowało to wszystkie prZewody potrEbujesz dlatego wedlug mnie lepiej już jakiś custom zrobic na centralnym coolerze
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Dzięki Panowie..
Offline
W przyszłym tygodniu jadę podmienić turbo, nowe właśnie do mnie przyjechało.
2 pytania w związku z powyższym:
- czy powinienem przy okazji wsadzić nowy Intercooler ? Auto nie jadło oleju jak zwariowane, stara turbina sie nie rozleciała. Nie mam pewności czy nie ma w starym IC odrobiny oleju.
- jakie uszczelki, nakładki, paski itp. warto wymienić wraz z podmianą turbiny ?
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-25 13:37:43)
Offline
Odp. 1 -kup flaszkę benzyny ekstrakcyjnej wlej 1/2 potelep coolerem wylej czarną zawartość, wlej kolejną 1/2 i zrób to samo.Następnie możesz zrobić test szelności zanurzająć go w wodzie zaślepiając go z obu stron balonem, gumą do używania i podając mu do środka powietrze z pompki do kół-jak jest szczelny to po co wymieniać??
Odp.2 -proponuje powymieniać wszystkie oringi całegu układu dolotowego oraz zaciski na łączeniach (jeżeli kupisz zamienniki to nie jest to aż taki duży koszt)
Ostatnio edytowany przez kane (2015-11-25 17:33:40)
Offline
Dzięki @kane
Jesteś w stanie napisać mi ile tych oring'ów jest ? Chyba, że byłbyś w stanie wskazać mi jakąś aukcję ?
Zaciski na łączeniach ?
Offline
Masz golfa na pompie czyli masz zaciski (ja ma szybko-złącza): N 90781601 , N 90656201
Offline
Ile takich zacisków będę potrzebował, jakie wielkości ?
Dokładnie takie N 90781601 ?
Macie jakieś numery katalogowe tych oringów ? Ile potrzebuje ich kupić ?
Offline
N 90656201 szt.4 rozmiar 70x12
N 90781601 szt.2 rozmiar 60x12
3C0145117 szt.1 rozmiar 43,95MM tego oringu nie jestem pewien
Offline
Do czego mu te zaciski można wiedzieć skoro ma wszystkie u siebie?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Wymiana na nowe.
Offline
Dzięki wielkie.
Offline
Ale po co zaciski wymieniać. One nie są jednorazowe.
Pierwsze slysze a trraz czytam.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Oj ! Żeby były nowe i ładnie błyszczały. :-)
Offline
Eizon napisał:
Ale po co zaciski wymieniać. One nie są jednorazowe.
Pierwsze slysze a trraz czytam.
To właśnie udało mi się uświadomić mechanika.
Dawid-zapewnie wiesz,że układ dolotowy podlega ciągłemu ruchowi/naprężeniu w skutek działania sprężarki (zwłaszcza w PD gdzie połączenia są na szybko-złączki).Jak ktoś w ciągu 10/13 lat ściągnie takie obejmy/zaciski parę razy,to one już tak nie trzymają jak nowe.Dlatego poleciłem "din2pin" aby je wymienił.
Pamietasz jak zaistniałem na tym forum zapodałem jednemu w potrzebie co ma zrobić ze swoim AXR i wypadającym gumowym wężem z przepustnicy (duża przypadłość axr, awx, avf ).Wyśmiałeś mnie nazywając to "druciarstwo" (wtedy usunąłem fotki skoro przeszkadza) i żebym to ściagnał (a jeźdzę tak już 2 1/2 roku i ręką tego nie wyrwiesz).Moje "druciarstwo" kosztowało 12zł w przeciwieństwie do Twojego innego rozwiązania za ... zł + podwójny koszt wysyłki.
Offline
Potrzebuje numery katalogowe uszczelki pod kolektor oraz uszczelki pod spływ oleju, jesteście w stanie podrzucić pasujące do 1.9 TDI ?
Offline
028129717D uszczelka pod kolektor ssący-koszt około 33zł w aso
N 0138123 oring powrotu oleju-tej ceny nie znam bo nie wymieniałem
Ostatnio edytowany przez kane (2015-12-06 00:38:58)
Offline
Nie ma żadnego oringu na powrocie oleju
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Widzę ze ta wymiana turbo niczym wyprawa na marsa:p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Dzięki @kane
@Eizon - po wymianie podnoszę do 140KM, musi być dobrze
Offline
No to musisz poszukać dobrego tunera bo turbo inne żeby dobrze mapę obrobil
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Widzę ze ta wymiana turbo niczym wyprawa na marsa:p
Dawid-nie każdy ukończył technikum samochodowe,więc ... . 8 na 10 użytkowników tego forum to samouki,którzy chcą zrobić coś z niczego po kosztach.
Offline
No panowie, jeśli chodzi o samochód, wiem że jeździ i trzeba wlać paliwo
Większość rzeczy dowiaduje się od Was
Taka jest moja wiedza na temat samochodów ..
Eizon napisał:
No to musisz poszukać dobrego tunera bo turbo inne żeby dobrze mapę obrobil
Najlepszego ! Albo ComSport albo GCS Tuning
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-06 12:44:46)
Offline
... albo uśmiechnąć się do Kolegi Eizon... po znajomości z Forum, myślę że temat mapy by Ci od serca dopracował...
PS. Czytam ten post, i : Masz Kolegę który Ci dopracował by turbinę, auto ustawił na mapie - mając doświadczenie...
A tak tam turbo, tam mapa, Sam zaś jest nowicjusz "co wie że auto ma jeździć... " Jak znam życie, gdzieś po drodze bambus będzie...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-12-06 13:25:59)
Offline
Ja jestem tego zdania ze jak mapa i turbo to u jednej osoby dla gwarancji jakiej kolwiek. Bo jak są problemy jeden na drugiego zwala.
Gdzieś pisałem o moim wykształceniu czy ktoś mi rogi doprawia?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Zarówno ComSport jak i GCS Tuning przeprowadzą pełną diagnostykę układu doładowania, jeszcze przed podniesieniem mocy.
Podmianę turbiny robię u gościa, który pracuje w ASO Skody więc nie powinno być niespodzianek, w zasadzie większość mechaniki robię u tego człowieka, jeszcze się nie zawiodłem.
Wiecie jak to jest z gwarancjami, nawet jeśli zrobię wszystko w jednym miejscu, mogą być problemy.
Ale nie o gwarancje chodzi, bardziej o zaufanie i polecenia, nie ma nic gorszego jak negatywna informacja o człowieku i jego pracy w sieci
Offline
din2pin, coś Komuś zarzucasz ?? Więc rób, po, daj znać jak było i jest. Bez podtekstów piszę.
Może wygryziemy Eizona z sieci
Offline
TataNka napisał:
din2pin, coś Komuś zarzucasz ?? Więc rób, po, daj znać jak było i jest. Bez podtekstów piszę.
Może wygryziemy Eizona z sieci
TataNka ty jakiś przewrażliwiony jesteś
Absolutnie nie piłem do Eizon'a
Offline
Ok, jestem po zmianie turbo, z pierwszego i drugiego biegu jest dynamika.
Z 3 i 4 jest dynamika ale dopiero przy 1600 / 1800 obrotów - poniżej mogę wciskać gaz do oporu, leci, ale zdecydowanie nie jest dynamicznie, brak tego odczuwalnego ciągu, wtedy dobija go spokojnie do 1800 obrotów i but w podłogę, leci jak złoto..
Pytanie, czy muszę coś ustawiać, czy muszę jechać na ustawienie tej turbiny ?
A może tak ma właśnie pracować ?
Błędów zero, nic nie odcina ..
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-13 17:02:27)
Offline
din2pin napisał:
Ok, jestem po zmianie turbo, z pierwszego i drugiego biegu jest dynamika.
Z 3 i 4 jest dynamika ale dopiero przy 1600 / 1800 obrotów - poniżej mogę wciskać gaz do oporu, leci, ale zdecydowanie nie jest dynamicznie, ...
Chcesz szybko 2-masę zajechać wciskając max-gaz na takich obrotach??
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min -235/ 1900 dla 110KM
Offline
No ok, pytanie czy turbo zachowuje się prawidłowo ?
Offline
Warto jechac na korektę softu. Bo gruszka ustawiona w zakresie?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Nie mam pojęcia w jakim zakresie jest ustawiona grucha..
Podjadę gdzieś na korektę.
Od jakich obrotów ma ładnie reagować na gaz ? Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min -235/ 1900 dla 110KM - więc chyba jest ok ..
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-14 07:07:19)
Offline
Na 2-masie nie jeździj poniżej 1500 obr. (kolega tak sobie ja zajechał w alfie 156 używając 5-go biegu po mieście przy 50KM/h ).Ja jak już chcę poczuć te "wgniatanie w fotel" to mijam 2000/2200 obrotów i dopiero wtedy but.
Offline
OK, wygląda na to, że wszystko jest ok. Staram się teraz jeździć z wyższymi obrotami. Dzięki.
Offline
Offline
nic trudnego trzeba za chować dbałość i nie robić żadnych obejść jak to nie którzy robią przede wszystkim musisz robić czysto żeby jakiś paproch nie dostał się do turbinki jak przystąpisz do montarzu musisz miec wszystko wyczyszczone na zicher i jeszcze jedna rada jak już będzesz odpalał silnik nie ruszaj odrazu tyko daj mu się zaoliwic tak będzesz się cieszył długo turbinką powodzenia
Offline
Mi turbo wstaje od 1850-1900 a nawet przy 1950 mam dopiero buta... Ale jechałem ostatnio passatem b5 130km, dałem gaz to praktycznie od samego dołu fajnie szedł 1500 obrotów i on już wciskał jako tako...aż dziwne to było..
Offline
Bardzo wam dziękuje, przestałem się martwić.
Przy 1800 / 2000 ciągnie jak rakieta, już sobie wyobrażam jak podniosę tą 110kę do 140KM
Offline