Golf 4 Klub Polska
Panowie,
jak sprawdzić alternator bez obciążenia i z obciążeniem, chodzi mi o wartości jakie powinien wskazywać ?
W którym miejscu mierzyć miernikiem ?
Prawdopodobnie nie doładowuje mi akumulatora, wczoraj zmieniałem reflektory, poświeciłem dosłownie chwilę, miałem włączone radio, bateria padła
Zapytam jeszcze o sam alternator, mój 15 latek pewnie już wskazuje stan zużycia, czy taki regenerowany alternator będzie dobrym zakupem ?
http://allegro.pl/alternator-vw-1-9-tdi … 29506.html
Dzięki..
Offline
Możesz przecież swój regenerować, suma będzie niższa niż 309 zł z linku który podałeś.
Jeśli zaś musisz koniecznie kupować ten altek będzie jak najbardziej ok, choć wystarczy 90A, to 120A zapewni prąd dla wszystkiego włączonego na max... chociaż silnik bardziej go odczuje.
"Aby sprawdzić działanie alternatora, należy podłączyć miernik do przewodu alternatora i masy. Różnica napięć wskazana na mierniku powinna wynosić nie mniej niż 13,8 i nie więcej niż 14,3V. Jeśli jest za mała albo za duża, należy zregenerować alternator lub go wymienić. Zanim jednak podejmiesz taką decyzję, możesz użyć drugiego miernika, na wypadek, jakby pierwszy pokazywał błędne wyniki. Widząc czasem ludzi, którzy sprawdzają napięcie na wyłączonym silniku, od razu zaznaczam, choć to przecież oczywiste, że alternator pracuje tylko wtedy, kiedy uruchomiony jest silnik. Miernik można na wszelki wypadek podłączyć wcześniej, bo ostatecznie pchanie rąk w pobliże pracującego silnika nie jest najszczęśliwszym pomysłem." - cytat z artykułu moto.
Offline
@TataNka wielkie dzięki, dostaje około 12,3V, nowy alternator już do mnie leci..
Offline
Dostałem od jakiegoś naciągacza z aukcji Allegro alternator, miał być Bosch, przesłał Valeo,
zapytany dlaczego przesłał Valeo,odpowiedział, że nie ma na stanie Bosch'a, wyobrażacie sobie to ... Prosiłem o natychmiastową wymianę na Bosh'a, przesłał coś takiego:
rozstaw śrub przypomina Bosch, ale nakładka plastikowa to jakiś noname, spotkał się ktoś z Was z czymś takim ?
Jestem w stanie go sprawdzić miernikiem przed wsadzeniem do pojazdu ?
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-27 17:42:29)
Offline
Ok, jestem w stanie sprawdzić go w warunkach domowych miernikiem,
czy trzeba go włożyć do samochodu ?
Offline
Trzeba włożyć do auta.
Odeślij, zwrot kasy gwarantowany. Kup na innej aukcji.
PS. Dlaczego nie regenerowałeś starego ?? Napaliłeś się na 120A ???
Offline
Stary pójdzie do regeneracji,
następnie do garażu i będzie leżał, do momentu sprzedaży samochodu, lub momentu kiedy nowy się zepsuje.
120A ? Tak, chcę mieć mocniejszy alternator.
Offline
Zupełnie bez sensu. Zakładam że Masz ori altka, osobiście bym go regenerował i w 150/no max 250 zł Byś się zmieścił... uzwojenia i obudowa w ori rzadko padają, najczęściej łożyska i regulator napięcia - mamy to szczęście że altek jest dość wysoko i nie chlapie na niego woda. Ale co stary altek to stary i w ori, w nowych to wszystko potrafi polecieć... ( Mi przy starym rozruszniku powiedziano, lepiej go regenerować za cenę nowego, bo polata drugie tyle niż ten nowy który zdechnie po gwarancji, podobnie z altkiem jeśli tylko nie pękła obudowa lub nie spaliło uzwojenia - ewenementy pośród uszkodzeń w golfie 4 ...)
Poza ASO kupujesz kota w worku, jak Sam napisałeś. Chyba że wkładasz jakieś tuuuby + max wzmacniacz że prąd będzie żarło...
Nie wiem jaki aku Masz, ale jak włożysz altka 120A polecam dać mocniejszy, dobrze mieć zapas mocy do rozruchu, a ten altek spokojnie doładuje 75Ah...
Ale to wszystko Musisz sam policzyć i skalkulować.
Offline
TataNka, jeśli dobrze kojarzę mam teraz Bosch'a Silver S4, muszę jutro zaglądnąć, nie pamiętam co tam siedzi - 3 lata na nim jeździłem, nigdy nie było potrzeby doładowania.
Teraz, kiedy włożyłem nowe lampy, radio 2din, padł aku - okazało się, że alternator nie wyrabia z ładowaniem.
120A zdecydowanie lepiej sobie będzie radzić, no i ładowanie będzie prawidłowe.
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-08-28 21:45:16)
Offline
Czyli Masz rozwiązanie dla altka oraz wariujących wentyli - mocniejszy dobry altek w połączeniu z aku...
Offline
Offline
VARTA AGM 95Ah 850A będzie ok ?
Offline
din2pin napisał:
VARTA AGM 95Ah 850A będzie ok ?
Jaja sobie robisz ??? Po co Ci takie ustrojstwo ??? Mikrofalówkę Chcesz instalować w golfie ???
VARTA SILVER DYNAMIC F19 - 85Ah 800A spełni Twoje wygórowane oczekiwania....
Offline
Nie mam wygórowanych oczekiwań.
Nie bawię sie tez w półśrodki, jesli trzeba coś kupić do samochodu, jade do sklepu lub zamawiam na sieci.
Auto doinwestowane, to auto, które jeździ.
Ten AGM będzie za duży? Stanie sie coś jak go zamontuje ? Nie doładuje go ?
Offline
Nie jest za duży, doładuje go... ale jest Ci zupełnie nie potrzebny. I chwalebne że dbasz o auto, ale przesadzać też szkoda kasy.
Ten AGM to o taki Ci chodzi: http://www.markoweakumulatory.pl/go/_in … 28fba6be66 ??
Zbędny wydatek. Tym bardziej że to start/stop, więc Ci nie przydatny. Ale niech się inni wypowiedzą...
Offline
Ten miałem na myśli:
http://allegro.pl/akumulator-varta-agm- … 37640.html
Offline
Załóż 2x62 Ah w bagażniku i już nic Cie nie zaskoczy
Ludzie, nie wiem co wy macie z tymi akumulatorami, ale kogo nie spotkam to gdyby się zmieścił to by od lokomotywy wpakował, bo "lepiej będzie kręcił"
W autach z VAG np Audi, gdzie jest pełna elektryka (szyby, grzane <pośladki> i lustra, climatronic etc) jest bateria 62Ah i w zupełności wystarcza! Ktoś powie, że "dla redukcji kosztów kładą takie a nie inne". Zgoda, ale skoro auta jeżdżą, i palą w największe mrozy to najwyraźniej taki akumulator wystarcza. Owszem, przy takiej pojemności może być prąd aku ~ 500A albo ~ 600A i zasadnym jest wybranie tego który oferuje większy prąd. Ale nie przesadzajmy, że 62Ah to za mało i trzeba się pchać w 80 czy 90Ah..... dajcie spokój! W ciągnikach są mniejsze i wystarcza
Offline
Pytanie czy mi sie zmieści w zatoce na aku:
długość: 353 mm
szerokość: 175 mm
wysokość: 190 mm
Offline
... ten który Masz na myśli i z linku Allegro, zostaw w świętym spokoju...
Nie wykorzystasz jego możliwości więc po co... nie rozumiem.
A czy Ci się zmieści, patyczek, linijka... sprawdź.
Podałem Ci rozsądny wybór wg. Twoich wymagań.
Kolego lukszumk3, jeśli din2pin ma altka 120A to niech pcha 85A... spokój ducha zapewniony.
Offline
Sprawdziłem sobie, to co w tej chwili siedzi pod maską to VARTA SILVER Dynamic E38 74Ah
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-28 15:31:43)
Offline
Jak dla mnie to taki akumulator (Ah) jest już w zupełności wystarczający. Dziwi mnie jeszcze to co doczytałem, że po założeniu nowych lamp i radia 2din pada Ci aku - jest to nielogiczne bo: w lampach świeci się dwie żarówki H1 czy tam H7 tak, jak w ori lampach, prąd ledów w ringach jest pomijalny, a samo radio to tylko większy ekran, bo prąd na czuwaniu czy podczas max odkręconego Volume i max bass jest podejrzewam taki sam jak na ori. Więc prędzej problemów z aku upatrywałbym w zimowej porze, wykończonym alternatorze. Bo radio czy światła nie mają prawa załatwić aku (z wyjątkiem radia bo może ciągnie kilkaset mA na czuwaniu). Trzeba było wyremontować stary altek czyli zmienić łożyska i regulator ze szczotkami + pierścienie śłizgowe (zrobiłbyś to sam w garażu przy odrobinie zręczności, bo to nic trudnego i zajęłoby Ci max 2h czasu.
Offline
Alternator juz jest, za kilka dni zakładam z nowa turbina.
Zobaczę jakie wtedy jest ładowanie.
Ten aku ma 3 lata, nie sadze żeby juz zaliczał zgona.
Offline