Golf 4 Klub Polska
Witam, wiem że ten temat jest wałkowany każdej zimy jednak nie mogę znaleźć dokładnego instruktarzu jak dostać się do wentylatora w moim golfie iv.
https://www.youtube.com/watch?v=PzztfjSSoKQ
Powyższa instrukcja z octavii będzie pasować? Wiem że w golfie v jest to banalne jednak starszy model na pewno miał to jakoś utrudnione .
Wentylator piszczy na najczęściej używanych biegach tj 2,3,4.
Offline
Tak, będzie to samo praktycznie jak w Octavii I
Offline
Heh golfiak usłyszał chyba że chcę go rozbierać i wentylator przestał piszczeć sam z siebie
Offline
Chwilowe. Temperatura zewnętrzna jest dodatnia i to mocno. Przyjdzie znów ochłodzenie i pojawi się problem
Offline
U mnie świergoli koszmarnie - szczególnie jak jest zimno - co to jest za wentylator, to będzie to ?
http://allegro.pl/listing/listing.php?o … t-1-3-1218
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-19 00:01:29)
Offline
Dzięki, po nowym roku będę go musiał wymienić, zaczyna mi działać na nerwy
Offline
din2pin, po co wymieniać, jak można to samemu zrobić, tylko przesmarować, albo chociażby spróbować, a nie od razu kasę wydawać...
Offline
U mnie jednak zaczął strasznie piszczeć, nawet na 1 biegu. Muszę się za to zabrać. Strasznie dokręcone śruby tam są (w schowku). Śrubokrętem z nasadką nie dałem rady, czekam aż mi "gimbusy" znajomy pożyczy hehe. Napiszę jak to u mnie poszło kiedy zrobię. Dobrze że śniegu nie ma to można coś porobić
Offline
Chrzanek napisał:
din2pin, po co wymieniać, jak można to samemu zrobić, tylko przesmarować, albo chociażby spróbować, a nie od razu kasę wydawać...
Chrzanek, nie mam na to czasu, serio
Offline
din2pin, wymiana też czas zajmuje i polega to na tym samym.. W jednym przypadku, wyjmujesz, smarujesz, sprawdzasz i się cieszysz (znikome koszty)
A w drugim przypadku, wyjmujesz, wymieniasz, wkładasz, sprawdzasz i się cieszysz (koszty poniesione z zakupem).
Offline
Zrobione wg opisu z filmiku, tylko się zdenerwowałem ponieważ właściciel filmu zablokował odtwarzanie na urządzeniach mobilnych. Nie wiem po co. musiałem dymać do domu żeby pobrać film na telefon. Tak czy inaczej zrobione. Teraz dużo lżej działa wentylator. Wcześniej ledwo się kręcił.
Offline
krzysiek555, to napisz nam jeszcze tylko czas pracy, jaki poświęciłeś na ten zabieg, to kolega din2pin, będzie miał wszystko jak na dłoni
Offline
Heh mój czas pracy był dość długi z tego powodu że robiłem to ze znajomym i nam się nie spieszyło. Ale robiąc to 1 raz i nie opierniczając się można ogarnąć w pół godzinki. Tylko potrzebny kompresor i jakiś olej, ja nie polecam wd 40 ponieważ jest za rzadki. Użyłem zwykłego oleju silnikowego 10w40 oczywiście nie używanego wcześniej. Po kolei zdjąłem prawy dekor radia, odkręciłem 3 śruby wewnątrz schowka i kolejne 3 poniżej(po zamknięciu schowka). Wyskoczył ładnie. Pod tym jest wyciszenie które trzeba odgiąć na bok. Widzimy wentylator w obudowie dalej zdjąłem dolne wyciszenie ponieważ pod wentylatorem nie ma obudowy dodatkowej, jedynie sama gąbka więc jeżeli wam pasażer wkłada za głęboko nogi to kopie w wentylator, niemcy o tym chyba nie pomyśleli. Następnie od dołu 2 śruby podtrzymujące wentylator(oczywiście kabelki porozpinać wcześniej. Ważne żeby schowka na siłę nie ciągnąć ponieważ ma krótki kabelek do oświetlenia. Ja jeszcze odkręciłem śrubę podtrzymującą ten plastikowy wspornik który znajduje się pod wentylatorem i idzie do lewej str deski (tam też ona jest). Następnie wysunąłem wentylator w dół odginając ten wspornik (na granicy jego wytrzymałości), reszty mi się nie chcę pisać. Wszystko jest na filmie, który udostępniłem wyżej. Ważne żeby po wyczyszczeniu i posmarowaniu tych łożysk (czy co to jest) pokręcić wentylatorem żeby ten olej tam wciągnęło. Ja chwilę robiłem to ręką a później na zapłonie w aucie trzymając wentylator w rękach.
Ps Jak się go włączy na Full to ciężko go utrzymać w rękach hehe
Pozdro.
Offline
Dzięki Krzyśku, powinno być łatwiej
Offline
Naprawdę nie bój się ponieważ nie ma co zepsuć, chyba że urwiesz kabelek od oświetlenia schowka .
A i w moim przypadku zdejmowałem dekor ponieważ mam carbonowe ale jeżeli masz plastik to nie ciąg na siłę, mogą być nie demontowalne. Słyszałem że taak jest więc tak na 50 % mówię hehe
/ps
Fajny avatar hehe
Ostatnio edytowany przez krzysiek555 (2015-12-27 17:12:57)
Offline
Zdejmowane dekory zależą od wersji wyposażenia-Basis ma kosz połączony w 1 całość z dekorami.
Offline
Ciężko mi powiedzieć jaką mam wersję heh:) patrzę właśnie na rozpiski i pasuje do każdego no może oprócz GTI, a basis z tego co mi się wydaje to najbiedniejsza wersja, chyba że ktoś ją wziął po czym dokonfigurował sobie resztę, hgw
Offline
krzysiek555, dokładnie tak też może być. Ja mam taki przypadek, że wersja BASIS, a dużo elektryki etc
Offline
A nie masz książki do auta? Poza tym ja gdzieś kiedyś w necie wpisywałem swój Vin i było napisane jaką mam wersję. Też mam wersje BASIS do której trochę elektroniki jest dorzucone.
Offline
Chrzanek napisał:
krzysiek555, dokładnie tak też może być. Ja mam taki przypadek, że wersja BASIS, a dużo elektryki etc
Popieram ten wpis po swoim golfie
Offline
Pełna elektryka, ESP,czarne znaczki(fabryka), siedzenia kubełkowe z regulacją wysokości, dekory carbon, tempomat, nowe zegary z 1/2 fis te niebiesko czerwone, poduchy w słupkach (chyba 6szt łącznie), duże koło w bagażniku, oczywiście wszelkie zderzaki itp w kolorze nadwozia, o pierdółkach typu dzielona kanapa czy światła przeciwmgłowe (te pod kierunkami) nie piszę ponieważ to dość popularne .
http://img39.otomoto.pl/images_otomotop … miana-.jpg
Brakuje mi tylko pakietu zimowego. Nie ogarniam tych wersji niby Pacific nie ma tego co ja mam mieć i na odwrót. A znów basis to jedna z bardziej podstawowych, w takim razie te golfy-golasy które jeżdżą z korbami do wszystkiego to pakiet "biedota" ? heheh . Znajomy ma takie 1.4 benzin i korby do wszystkiego, jak stanie obok to mój wygląda jak nowszy model heheh
/edit
Oczywiście bajery typu skrzydło na dachu, radio rcd200 2 din z nowszej polówki, dokładka z arl przód, czy też fele 17" to jest taka wariacja na temat, nie z fabryki
Ostatnio edytowany przez krzysiek555 (2015-12-29 20:12:51)
Offline