Golf 4 Klub Polska
Hej, z budową zawieszenia jeszcze do czynienia nie miałem, ale z racji zamiłowań do techniki,
chciałbym zapytać was, bo co wątek o samochodzie to wszyscy piszą aby wstawiać zawieszenie gwintowane,
więc chciałbym was zapytać jaka jest różnica między zwykłym a gwintowanym?
Jak to wpływa na prowadzenie, oraz jak się zużywa w stosunku do zwykłych?
Jakie są koszta montażu itp.
Pytam, ponieważ i tak będzie mnie czekać zrobienie zawieszenia przynajmniej z przodu,
więc warto się przy tej okazji zoriętować co i jak.
Pytanie jeszcze jedno, widzę, że zawieszenie gwintowane pojawia się też na rynku wtórnym,
czy takie też się nadaje do rozważenia do ewentualnego zakupu, czy lepiej unikać?
Przepraszam, za tak dużo pytań, wiem że część można wygooglować, co również zrobiłem,
jednak tu na forum widzę sporo osób ma mnóstwo doświadczenia w tym temacie,
dlatego myślę, że najlepiej pytać u źródła.
Offline
Nie wszędzie trzeba wstawiać zawieszenie gwintowane, tak jak to napisałeś. Głównie chodzi o wygląd autka.
Jest pewna moda, w której chodzi o to, że autko na większych felgach wygląda dobrze, gdy jest obniżone.
Zwykłe autko na seryjnych felgach typu 15-16" dobrze nadal się prezentuje na zwykłym ori zawieszeniu.
Gdy na aucie mamy już większe koło od 17" w górę, to autko wydaje się dość wysokie i nieestetyczne.
Z tego względu też, osoby, które "bawią się" w tuning optyczny inwestują właśnie w takie zawieszenie.
Czym się ono różni od zwykłego? Że masz możliwość regulowania wysokości tego zawieszenia. Czyli możesz obniżyć
autko oraz możesz je podwyższyć, nie zmieniając zawieszenia. Montaż gwintu nie kosztuje więcej jak montaż zwykłego
zawieszenia bo to praktycznie ta sama robota, więc koszta identyczne. Samochód na takim zawieszeniu gdy jest obniżony
zachowuje się sztywniej na drodze (w zakrętach). Zużycie te same, bo to normalne amortyzatory, sprężyny etc. ..
Tak, zawieszenie z rynku wtórnego pojawia się i czasem kupują ludzie, bo jest to zawieszenie droższe od zwykłego.
Oczywiście kwestia marki. Bo najtańsze (najniższa półka cenowa) zawieszenie gwintowane (nowe w komplecie), może kosztować tyle samo
co nowe zawieszenie zwykłe z średniej półki. Bo z wyższych półek zawieszenie, albo np. w ASO będzie też drogaśne
Z rynku wtórnego kupuje się marki bardziej profesjonalne, ze względu na to, że nowe kosztują około 3-4 tys nawet.
A używane można kupić od 1 tys zł w górę. Tak czy inaczej, te zawieszenie głównie kupuje się dla estetyki auta, gdy ktoś buduje jakiś projekt.
Pozdrowienia.
Offline
Mam jeszcze pytanie, gdyż będę potrzebował zrobić w swoim golfie zawieszenie i się zastanawiam,
za ok. 500zł można kupić komplet bilsteina (podobno chwalone), ale bez sprężyn, natomiast lekko poniżej 1000zł
można nakupić gwint MTS. I pytanie moje co lepiej kupić. Czy może jakieś inne zawieszenie do 1000zł się znajdzie?
Offline
piszcie piszcie koledzy bo też chciałby sie dowiedzieć wiecej o zawieszeniach
np jakie marki wybrać bo wiadomo ze zaraz ze 100 producentów będzie produkowało jak wszystko w tych czasach
coś wiecej o kw, mts itd no i o tych kitach
no i zostaje zawieszenie air ride, też chciałbym coś się o nich dowiedzieć, czym to sie różni, czy tylko podnoszeniem
no i stabilizator
Offline
MTS ma zwolenników jak i wrogów, mówią że twardy jak taboret, osobiście nie miałem okazji na nim jeździć, więc kieruje się opiniami znajomych. KW jest warte uwagi, używany można dorwać za ok.1200 zł <<-- to już wyższa półka. AP ponoć nie jest warte swojej ceny, duży koszt a odczucia poprawy komfortu w przeciwieństwie do MTSa minimalne.
Offline
uja prawda ze twardy,ogolnie dosc miettki i przyjemny w jezdzie,a po wyjeciu helperow to sie dopiero czuje glebe,betonik i pinpong,polecam w UJ xD
Offline
Tak słyszałem, MTSa nie testowałem i nie mam zamiaru Zobaczymy jak u mnie Weitec siądzie
Offline
chłopaki odnawiam temat
1 http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan … 34688.html
2 http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan … 43668.html
3 http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan … 70093.html
które i dlaczego?
identyczna cena, ale widze troche sie między sobą różnią
i co w końcu mts czy ap?
bo co forum to inne zdanie
Ostatnio edytowany przez matej7 (2016-02-22 19:56:51)
Offline
Ja ostatecznie wymieniłem same sprężyny, tuleje i gumy, amortyzatory okazały się być w porządku, więc sporo udało się zaoszczędzić, a ponadto stwierdziłem, że kupować w ciemno tani gwint jest jednak bez sensu, więc temat na razie odpuszczam. Może kiedyś wrócę, ale wątpię, bo nie jestem jednak fanem szurania po asfalcie.
Bardzo wam dziękuję za pomoc i objaśnienia.
Offline
Żeby jeździć na gwincie to nie trzeba aż 'szurać po asfalcie' fajna alternatywa, bo możesz delikatnie opuścić autko na lato, a w zimę wracasz do normalnej
wysokości auta i jest wszystko w porządku
Offline