Golf 4 Klub Polska
Witam ostatnio zobaczyłem u siebie w golfie 1.6SR na korku od wlewu oleju taki zoltawy osad i krople wody mowia ze to uszczelka pod glowica ale plyn chłodniczy by wtedy ubywal ale caly czas jest taki sam stan i na bagnecie od oleju jest normalny poziom.
Offline
bez gazowni
Offline
Jeśli płyn chłodniczy w normie nie ubywa to wszystko ok.Natomiast biały nalot na korku oleju jest wynikiem dostania się nawet niewielkiej ilości wody(benzyna też zależy gdzie kupiona ale i też nie do końca pewne).Obie substancje po wymieszaniu tworzą tz.emulsję.W ograniczonej ilości woda może się dostać do oleju bez awarii,jeżeli w okresie jesienno-zimowym samochód jeżdzi na krótkich dystansach,częste rozgrzewanie i chłodzenie,para wodna z powietrza,która się skrapla wewnątrz silnika nie ma jak odparować,wtedy pod korkiem oleju może się pojawić biała emulsja. Po prostu auto nie dogrzane jeśli zrobisz trasę chociaż ponad 100 km za jednym zamachem nalot powinie zniknąć
Offline
trasa nic nie pomogłaprzez klka dnie ostanio jezdzilem po jakes 200km dziennie
Offline
Jeszcze raz stan płynu ok. nie ubywa to ok. pamiętaj powietrze o tej porze roku posiada dużo wilgoci,silnik dłużej się nagrzewa i więc pytanie jak ma się termostat, trzyma temperaturę, łapie w miarę szybko?
Offline
płynu ile bylo tyle jest olej tak samo temperatura jak sie nagrzeje to dobrze trzyma ok 90st
Offline
Czyli z mojego punktu widzenia uszczelka ok. a jedyna opcja to brak dobrego dogrzania bo jeszcze jaki jest okres jego złapania tych 90st ???,jest prawdo podobne że termostat za szybko się otwiera i puszcza płyn w cały obieg,wystarczy nie wielkie otwarcie i w rezultacie auto potrzebuje dłuższego czasu na złapanie odpowiedniej temperatury,a najprostrzym sposobem jest po krótkim nagrzaniu auta sprawdzić dolny wąż od chłodnicy,jak zimny to ok. a jeśli wyczujesz minimalne przełamanie temperatury to oznacza że puszcza termostat...
Offline
czyli winny moze byc termostat, jutro zobacze po jakim czasie zlapie temperature
Offline
Zobacz innej opcji nie widzę i sprawdż wąż dolny od chłodnicy teraz trzeba naprawdę dać po garach żeby się otworzył i puścił płyn szybko...
Offline
Sprawdzałem dzisiaj z tą temperaturą i po przejechaniau jakies 1,5 km wskazówka od temp zaczyna się podnosić a po jakiś 5 km dochdzi do ok 90st itak się utrzymuje. a ten dolny wąz byl zimny
Offline
Wynika że termostat ok. ale osad oczywiście w niewielkiej ilości to normalne,dzisiejsza benzyna zawiera od groma dodatków(komponentów tz.) temperatura otoczenia obecna,wilgotność powietrza wszystko to ma wpływ.Silnik przecież potrzebuje powietrze do pracy niby ma filtr też możesz go sprawdzić w jakim jest stanie.Ale jak wcześniej pisałem częste odpalanie,rozgrzewanie,schładzanie silnika ma ogromny wpływ,natomiast teraz żeby olej się wyczyścił kompletnie trzeba dobrze auto przegonić.Proponuję jeszcze sprawdzić cały układ doprowadzający powietrze,czy nie jest coś uszkodzone.Przez to może dostaje tz.lewego wilgotnego powietrza o wiele za dużo i się to gromadzi...
Offline
Tak precyzyjnie ciężko określić wpływ szereg rzeczy ma,styl jazdy(ekonomiczna albo !!!!! )Auto garażowane czy pod chmurką,temperatura otoczenia podczas jazdy i sama prędkość z jaką śmigasz. Natomiast przy średnie temperaturze 4stopni tak po przejechaniu (nie uwzględniam skrzyżowań i postoju na światłach) teraz potrzebuję ok.15-20 km.Takie moje spostrzeżenie...
Offline
Mam tak samo w moim SR i to jest normalne zima latem pewnie tego nie masz.Robisz krotkie odcinki i olej nie rozgrzewa sie do optymalnej temp zanim zakonczysz jazde i tak jakis czas i masz masło latem tego nie bedzie sprawdzalem juz dwa lata z rzedu.
Pozdrawiam!!!
Offline
Jaki olej lejesz? Pewnie nienajlepszy. Masło to wytrącająca się z oleju parafina, zauważalna zwłaszcza przy niedogrzaniu silnika. Często dzieje się tak, gdy zalejemy gorszy olej, lub podróbkę markowego. Poprzedni właściciel mojej Gofrownicy właśnie tak chyba zrobił i mimo, że było to niby Mobil Super 2000 to miałem pełno "majonezu". Po zmianie na oryginalny Super 2000 z pewnego źródła nie miałem ani gramika majonezu pod korkiem, mimo takiej samej jazdy i tras (krótkie odcinki miejskie).
Co do nagrzewania się 1.6SR - mój w lato/wiosnę łapał licznikowe 90 po ok 2km. W zimę było to ok. 4-4,5km.
Offline
Ja u siebie zrobiłem jeszcze taki myk, że silnik chodził przez jakieś pół godziny z odkręconym korkiem oleju i otwartą maską, żeby woda, która ZAWSZE zbierze się w skrzyni korbowej (choćby ze skraplania pary) odparowała i nim wyleciała.
Przez ostatnie 2 lata czy lato czy zima nie miałem masełka.
Offline
witam koledzy mam golfika4 2.0 i na wolnych obrotach troche trzesie mi silnikiem i bylem na komputerze i pokazalo wypadanie zaplonu na 1 cylindrze i czy to morze byc wina cewki bo nie daje prądu dobrego.
jeszcze jedno i czy od wymiany do wymiany oleju dolewam 1 l to jest taka norma zalewam mobil 10w40
Offline
Witam wszystkich mam golfa 4 1,6 sr 98 rok sprowadzony. mam taki problem. Po przejechaniu około 40 kilometrów zapala mi sie kontrolka ojeju ojej był wymieniony po sprowadzeniu. no i rozrzad uszczelka pod głowica czujnik cisnienia oleju tagrze. W tej chwili pracuje na oleju Mobil 10w40. Pytanie czy powinienem zmienic go na gestrzy? . Druga sprawa po nocy gdy silnik jest zimny ( auto stoi w garażu) po odpaleniu miga kontrolka od płynu chłodniczego. jesli auto po odpaleniu pochodzi 5 minut i je zgasze a potem ponownie odpale migania tej ze kontrolki brak. Auto nie było na komputerze. Prosze o pomoc i jakies wskazówki. Dodam jeszcze ze płynu chodniczego jest max nie ubywa
Ostatnio edytowany przez tomek567894 (2012-02-08 10:16:20)
Offline
tomek567894 napisał:
Witam wszystkich mam golfa 4 1,6 sr 98 rok sprowadzony. mam taki problem. Po przejechaniu około 40 kilometrów zapala mi sie kontrolka ojeju ojej był wymieniony po sprowadzeniu. no i rozrzad uszczelka pod głowica czujnik cisnienia oleju tagrze. W tej chwili pracuje na oleju Mobil 10w40. Pytanie czy powinienem zmienic go na gestrzy? . Druga sprawa po nocy gdy silnik jest zimny ( auto stoi w garażu) po odpaleniu miga kontrolka od płynu chłodniczego. jesli auto po odpaleniu pochodzi 5 minut i je zgasze a potem ponownie odpale migania tej ze kontrolki brak. Auto nie było na komputerze. Prosze o pomoc i jakies wskazówki. Dodam jeszcze ze płynu chodniczego jest max nie ubywa
Offline
A jak ze stanem oleju?
Podłącz auto pod VAG, bo kontrolki nie muszą jednoznacznie sugerować objawów z nimi związanych. Usterka może leżeć zupełnie gdzie indziej. To jedyna opcja sprawdzenia co jest z nim nie tak.
Offline
mialem podobny problem jak jezdzilem na niedogrzanym silniku
Offline
ja ile sie dalo wyczyscilem..
Offline
Syku napisał:
http://img638.imageshack.us/img638/555/ … 163043.jpg
Uploaded with ImageShack.us
MĄDRA rzecz-google-poczytaj o czyszczeniu odmy,po zdjęciu widac że zawalona!!!!.
Offline
witam wszystkich. mam golfa 1.6SR i na wlewie korka oleju pojawiło sie masło auto jezdzi na gazie płynu w zbiorniczku nie ubywa. leje mu olej 10w40 platinium na dolewke kupiłem innej firmy ale tez 10w40 czy to moze byc przyczyna? prosze o pomoc!
Offline
Nie teraz większość olei jest mieszalna a tym bardziej na dolewke a ten nalot to woda co sie skrapla przy różnicy temperatur .Jak temperatura drastycznie sie nie podnosi to wymień olej filtr i wyczysć osad .I nie olrlenowskie oleje platinum to tragedia lej tylko MOTULA według mnie najlepsze oleje na rynku polskim.
Offline
dzieki kolego wiec na poczatek zaczac od wymiany oleju i filtra według ciebie? wczoraj wyczysciłem korek wlewu z tego osady przejechałem 20/30 km i dzisiaj była skroplona woda a na bagnecie był olej czyli tak jak powinno byc.
Offline
Kajor napisał:
Ja u siebie zrobiłem jeszcze taki myk, że silnik chodził przez jakieś pół godziny z odkręconym korkiem oleju i otwartą maską, żeby woda, która ZAWSZE zbierze się w skrzyni korbowej (choćby ze skraplania pary) odparowała i nim wyleciała.
Przez ostatnie 2 lata czy lato czy zima nie miałem masełka.
kiedy tak zrobiłeś lub robisz? bo chcę tak zrobić tylko nie wiem kiedy tak się robi...
na wiosnę?
Offline
Witam
Mam golfa 1.6 101KM 99r. Często pod korkiem mam '' majonez''
I biały osad. Dogrzewam go przekraczając obroty 4000 na 2 i 3 biegu na innych też i juz kilka dni tak i nic nie pomaga. dojeżdżam po 18km w jedna strone
Mam olej castrol magnatec10w40
Płynu chłodzenia nie ubywa
Narazie jeździ ok ale czy może ten stan za jakiś czas coś uszkodzić?????
Ciągle ta woda pod korkiem
Pozdrawiam
Offline
Okres jesienno zimowy przynosi takie efekty w autach, bo bywają niedogrzane. Temperatura oleju jest inna niż temp płynu chłodniczego wskazywanego na liczniku.
Dlatego nie warto tym się kierować. Olej dłużej się rozgrzewa. Nie masz czym się martwić, póki płyn nie ucieka, nie jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą.
Offline
Z silnika czy z korka ;> Bo w silniku tego masła raczej nie masz To idzie wypłukać zwykłą wodą, pod lekkim ciśnieniem, potem tylko wytrzeć do sucha
Offline
Benzyna ekstrakcyjna
Offline
Jak odkręcę korek wlewu oleju to widzę wewnątrz "masełko" na ściankach. Chcę wymienić olej i filrt ale nie chcę wlewać by nie było to samo. W przewodach gumowych tak samo prawie zaklejone na maxa a olej nie ma lepkości takiej jak powinno być.
Pewnie powiecie że uszczelkę pod głowicą szlag trafił ale chyba nie.
Dojeżdżam do pracy ok 5km dziennie wiec bolid nie zdąży się dobrze zagrzać. Poza tym znalazłem rurę gumową która była pęknięta i tamtędy zaciągał wilgotne powietrze.
Ale wracając do tematu.... jaki preparat użyć by wypłukać to całą maź ?
Offline
100 km trasy i sie wyczyści
Offline
W sumie też to jakaś rada, możesz śmiało zastosować. Weź w weekend zrób jakąś dłuższą trasę krajoznawczą
Z korka idzie spłukać tak jak mówiłem nawet zwykłą wodą, to co zaschnięte wyskrobać, benzyna ekstrakcyjna.
A reszta powinna zniknąć po pojeżdżeniu trochę autem.
Offline