Golf 4 Klub Polska
Witam,
Ostatnio wymieniłem tłumik i auto zyskało mocy, teraz chce założyć strumienice lub katalizator sportowy aby wydusić jeszcze więcej.
PROBLEMY / PYTANIA:
- - -
Golf 4 1.4 16V ma dwie sondy (sondę 2 mam uszkodzoną i nie mam w związku z tym problemów).
- - -
1) Czy sonda 2 znajduje się PRZED katalizatorem czy ZA katalizatorem?
2) Jak dezaktywować sondę lambda 2 aby nie świecił się komunikat CHECK ENGINE, jak zrobić emulator?
3) Czy można zamienić typowy katalizator na sportowy, jeśli tak to jaki aby uzyskać odczuwalny wzrost mocy?
4) Jaką normę emisji spalin ma Golf 4 (EURO 2, 3 lub 4)?
- - -
Tu znalazłem podobny wąteki:
- http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=22050
- http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=1607
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-12-23 12:02:36)
Offline
1) Za.
2) Dezaktywować się nie da. Można by pokombinować z emulatorem do LPG, ale trudno powiedzieć czy spełniłby odpowiednie parametry. Generalnie trudno i nieopłacalnie.
3) Praktycznie nic to nie da i jest kompletnie nieopłacalne, ale to twój wybór. Z niektórymi takimi katalizatorami powinny poprawnie działać obie sondy, co ułatwiłoby sprawę. Z drugiej strony nie sądzę by przyrost był (o ile byłby jakikolwiek) wyższy niż ułamki procenta, a cena w porównaniu do zwykłego katalizatora (nawet uniwersalnego) jest dużo wyższa. Jeśli masz oryginalny katalizator to może po prostu jest już niedrożny i pora go wymienić (na zwykły)?
To jest 1.4 więc z założenia słaby, ekonomiczny silnik do turlania się po mieście, a nie GTI. Bardzo niepodatny na tuningi.
4) Euro 3.
Offline
thx za odpowiedź,
- - -
ps. znalazłem ciekawy artykuł:
http://www.motofakty.pl/artykul/mocy_przybywaj.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-12-23 14:05:59)
Offline