Golf 4 Klub Polska
Cześć wszystkim, chce się wam pochwalić moim Golf'em IV.
Marka: VW Golf IV
Wersja: Champ
Rok: 2003
Kolor LY3D (Tornadorot)
Przebieg: 90 tyś.
Silnik: 1,4 16v
Moc: 75 km
Wyposażenie:
Cztery poduszki powietrzne plus dwie kurtyny.
ABS,ESP
Dwie elektryczne podnoszone przednie szyby
Lusterka regulowane elektrycznie i podgrzewane
Klimatyzacja manualna
Fotel kierowcy podnoszony i kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
Radio Alpha
Uchwyt na kubki z przodu
Listwy na progach z oznaczeniem wersji
Centralny zamek (był z zamka a jest już pilot scyzoryk) z domykaniem szyb
Co już zrobione:
Wymieniony kompletny rozrząd ( o mały włos zostawił bym Golfa na autobanie w Niemczech bo po zdjęciu osłony okazało się ze jedna rolka się rozpadła i pasek przesuwał się na łożysku i tak przejechałem ponad tysiąc kilometrów do domu w nieświadomości co mogło się stać a leciałem ponad 150 )
Wymieniony olej z wraz filtrem
Wymienione Filtry: kabiny, powietrza i paliwa (był od początku)
Wymienione łączniki stabilizatora i tuleje
Plany:
Założyć alusy VW 15"już kupione tylko musze przełożyć opony bo mam lato/zima
Wymienić przednie lampy tez kupione czekam na ładną pogodę
Zmienić radio na dwa diny VW RNS MCD
Założyć czujniki cofania i kamerę
Zmienić dekory na alu szczotkowane
Przyciemnić tyle szyby
Zmienić kierownice na trójramienna (chociaż moja nie jest zniszczona)
Ale na pewno wymienić mieszek od dźwigi zmiany biegów
To na razie tyle teraz moja Golfica
Nowe Lampy Hella.
Alusy:
Ostatnio edytowany przez ReDoX (2016-05-15 14:21:00)
Offline
Ładny golfik Ale czy nie powinna być już kiera 3 ramienna?
Offline
A tego to nie wiem może zależy od rodzaju wyposażenia?
Offline
Fajny i zadbany, tylko mógł być choć 1,6 ,no ale może ciebie wystarczy , powodzenia z planami
Offline
Dzięki. No może racja że silnik mógł być inny ale taki się trafił od pierwszego właściciela i tylko kosztował 850 euro wiec myślę że była to dobra cena
Offline
ładny
Offline
Wczoraj przyszła do mnie paczka z pierwszą częścią układanki.
A dzisiaj odebrałem drugą część układanki, została jeszcze tylko wiązka.
Offline
Super golfik Powodzonka z planami a tylnych lamp to zazdroszczę
Offline
Wczoraj przyszła wiązka:
A dzisiaj rozpocząłem montaż i podłączać kable:
I teraz zostało najgorsze czyli robienie otworków w zaślepce od głośnika. Już mam trochę zrobione
Offline
I skończone
A tak to wygląda już założone.
I założyłem sobie tymczasowo radio z poprzedniego auta ale planuje zakup VW MCD lub MFD.
Offline
Offline
Offline
swapac planujesz?
Offline
Powiem tak gdyby ten silnik był zajechany czy coś to może tak ale ten silnik jest bez skazy ma dopiero 90tys km. Więc nie planuje.
Offline
Wczorajsza pogoda dopisała wiec wymieniłem sobie kratki nawiewu na te z Bory.
I przy okazji zrobiłem krótki poradnik jak to zrobić może komuś się przyda
No to zaczynamy.
Będą nam potrzebne:
Oczywiście kratki z Bory z elementami mocującymi do lewej kratki i środkowej.
Konektory sztuk sześć ale lepiej mieć więcej na zapas (o szerokości 3mm i długości całkowitej 22mm) mogą być krótsze ale te są wygodniejsze w obróbce/trzymaniu.
I jeszcze: koszulka termokurczliwa, zapalniczka, torx T20, coś do podważenia kratek najlepiej przyrządy Yato, lutownica, cienki wkrętak, kombinerki do zaciśnięcia konektorów na kablu, kabel ledowy ok 1m (lepiej mieć więcej niż za mało), kawałek drutu do przeciągnięcia przewodu do prawej kratki.
No to zaczynamy:
Najpierw trzeba zdemontować pokrętło włącznika świateł. Robimy to w następujący sposób wciskamy pokrętło i jednocześnie przekręcamy w prawo i wyciągamy. Potem z lewej strony kratki wkładamy wkrętak lub przyrząd i staramy się podważyć w taki sposób żeby muc wyjąc kratkę.
Teraz odkręcamy śruby Torx T20 i wyciągamy ramkę i przełącznik od regulacji świateł.
I ukazuje się nam taki oto widok.
A jeszcze jedna uwaga trzeba spiłować jeden element w stelażu jeśli tego nie zrobimy to nie da się wyciągnąć przełącznika świateł w przyszłości.
A teraz montujemy stelaż od Bory i przykręcamy tylko górną śrubę a dolną dopiero po założeniu ramki.
Nadszedł czas na kable, przygotowujemy sobie ok 10cm przewodu z jednej strony zakładamy konektory i zabezpieczamy koszulką termokurczliwą a z drugiej zostawiamy same druty.
A teraz musimy rozebrać wtyczkę od regulacji świateł i wlutować drugą stronę przewodu pod odpowiednie kolory czyli (plus szaroniebieski a minus brązowy) i składamy wtyczkę i mamy takie coś.
No i teraz możemy założyć ramkę i przykręcić dolną śrubę (Pamiętając o wpięciu konektorów w tyczkę od podświetlenia w ramce). I wkładamy przetaczniki.
A teraz bierzemy się za środek tu tez musimy wyjąc same kratki w taki sam sposób w jak z lewej strony tylko że lewą podważamy z lewej a prawą z prawej. No i oczywiście musimy wyjąc przyciski.
I w górnych rogach mamy dwie śruby które odkręcamy.
Po wyjęciu ramki ukazuje się nam taki obrazek.
A teraz czas na przykręcenie elementu montażowego.
No i teraz moim zdaniem najtrudniejsze, wyjecie prawej ramki. Samą kratkę wyciągamy podważając z prawej strony. A sam korpus z lewej strony jest trochę zabawy z wyciągnięciem bo strasznie mocno trzyma i jest obawa uszkodzenia deski i tu najlepiej się sprawdzają przyrządy Yato.
Po wyjęciu ukazuje się nam zaślepka która należy wydłubać wkrętakiem bo w tym miejscu przechodzi kabel.
I teraz trzeba przeprowadzić kabel od środkowej kratki do prawej w tym celu rozebrałem częściowo schowek pewnie można inaczej ale Ja zrobiłem tak.
Po przeciągnięciu obrabiamy końcówki kabli tak jak na początku. Robimy jeden krótki ok 10cm a drugi tyle ile jest nam potrzebne. I to wszystko podłączamy pod włącznik ogrzewania tylnej szyby (plus szaroniebieski a minus brązowy) zapomniałem zrobić zdjęcie :-x
Jak już to mamy to składamy wszystko w całość (pamiętając o podłączeniu wtyczek od kratek).
A oto efekt w dzień i w nocy.
Mam nadzieje że komuś pomogłem
Offline