Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2008-12-09 16:46:28

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   27 
Imię :: Piotr
WWW

Auto na miarę sukcesu

Volkswagen zawsze należał do najlepiej sprzedających się pojazdów w Europie. Dotyczy to także innych części świata. Czwarta generacja tego samochodu wprowadzona została do produkcji w 1997 roku. Pojazd powstał na płycie podłogowej nieco większych modeli: Audi A3, Skody Octavii oraz Seata Toledo. Dlatego Dlatego porównaniu do poprzedniego modelu dysponuje znacznie obszerniejszym wnętrzem i umożliwia komfortowe poruszanie się. W porównaniu do trzeciej generacji Golfa tylko w nieznacznym stopniu zwiększyły się jego wymiary zewnętrzne. Stylizacyjnie auto przypomina poprzedni model. W porównaniu do niego zmodyfikowane zostało zawieszenie kół przednich oraz tylna oś. Warto wspomnieć także o układzie ABS, który wprowadzony został seryjnie

Auto napędzane może być wieloma jednostka mi napędowymi. Z benzynowych wymienić należy 1.4/85 KM, 1.6/ 100 KM, 1.6 16V/ 105 KM, 1.8 20V/ 125 KM, 2.0/ 115 KM, 1.8T 20V 150 i 180 KM, 2.3 V5/ 150 KM, 2.3 V5 20V/ 170 KM, 2.8 V6/ 204 KM oraz 3.2 V6/ 241 KM. Silniki wysokoprężne to jeden wolnossący 1.9 SDI/ 68 KM oraz turbodoładowane 1.9 TDI/ 90 KM, 110, 115, 130 oraz 150 KM. Jednostki benzynowe V5 oraz nowoczesny V6 wywodzą się ze znanego silnika VR6. Golf IV dostępny jest także w wersji 4-Motion, czyli z napędem na obie osie. Volkswagen równocześnie dostępny był, w wersji kombi oraz cabrio. Były to auta trzeciej generacji tego modelu.

Raport awaryjności Dekra powstał na podstawie badań technicznych przeprowadzonych w stacjach serwisowych. Pod uwagę wzięto auta 4-letnie, spośród których:
-bez usterek było 71,4 proc.
-z niewielkimi usterkami 17,4 proc.
-z poważnymi usterkami 11,1 proc.

Szczegółowa ocena awaryjności poszczególnych elementów pojazdu:
-nadwozie/podwozie 2,1 proc.
-oświetlenie 8,2 proc.
-układ elektryczny 4,1 proc.
-silnik 1,5 proc.
-układ wydechowy 3,3 proc.
-napęd 0,7 proc.
-zawieszenie 3,1 proc.
-hamulce 6,8 proc.
-ogumienie 3,3 proc.
-układ kierowniczy 1,2 proc.

Najczęściej występujące usterki:-oświetlenia tyłu i przodu pojazdu
-instalacji elektrycznej
-zużyte klocki hamulcowe
-układu wydechowego
-wadliwe ogumienie

Zdaniem specjalisty:

Golf IV generacji był wyposażany w szereg jednostek napędowych . Na uwagę zasługują silniki benzynowe 1,4 i 1,6 oraz turbodiesle 1,9 TDI zasilane pompą wtryskową jak i te nowszej generacji zasilane pompowtryskiwaczami . Szczególnie bezawaryjne i godne polecenia są 1,9 TDI wyróżniające się bardzo dużą żywotnością . W silnikach benzynowych zdarzały się usterki cewek zapłonowych oraz czujników sondy lambda . Mając na uwadze zakup Golfa IV z silnikami benzynowymi 1,6 SR i 2,0 należy zwrócić uwagę na to czy na biegu jałowym nie występuje falowanie obrotów , ponieważ jest to częsta usterka wynikająca z zanieczyszczenia samej przepustnicy . Nabywca Golfa IV może liczyć się także z zacieraniem się mechanizmu wycieraczek przednich oraz wybijaniem się gum drążka stabilizatora . Niemniej VW Golf IV te niewielkie niedogodności rekompensuje użytkownikowi długą żywotnością i bardzo dużą trwałością ocynkowanego nadwozia jak również małą utratą wartości rynkowej w trakcie eksploatacji.

Arkadiusz Moczydłowski
Szef Serwisu
Volkswagen Chylińscy


[b]Cennik części zamiennych dla samochodu VW Golf 1.6 5dr. z 2001 r./b]

Chłodnica wody 538.86
Klocki hamulcowe przednie 248.03
Tarcza hamulcowa przednia (1 szt.) 196.35
Tarcza sprzęgła 850.74 630.57*
Docisk sprzęgła 646.78 484.56*
Amortyzator przedni (1 szt.) 368.45
Filtr oleju 21.55
Filtr powietrza 81.32
Filtr p-pyłkowy 57.30
Tłumik końcowy 826.88
Końcówka drążka kierowniczego 133.11

Alternator nowy 2016.92 1178.37*
Pompa wody 426.16 206.63*
Reflektor 594.05
Drzwi przód 1830.29 tył 1830.29


* - zwrot części starej

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora