Golf 4 Klub Polska
Siemanko, mam pytanie kupiłem ostatnio 2 oponki zimowe bo niestety na 4 mnie stac nie było i teraz pytanie jest takie na ktora os lepiej je załozyc i czy ktos moze jezdził juz na w takiej kombinacji (2 letnie 2 zimowe) i jak było ?
Offline
pewnie że na przód zakładaj... ja jeździłem tak kiedyś... na śniegu się kilka razy osralem jak <pośladki> mnie zaczęła wyprzedzać ale wyszedłem... więc lepiej dozbieraj na drugie dwie... nie ważna marka tak bardzo... ważne żeby nie starsze jak 4 lata i dużo mięcha, gruby bieżnik
Offline
Ja tak wsiadłem na nieświadomce - do Hyundaia kolegi....
Nie polecam!!!!
Da się..... no bo prawie wszystko się da.... ale jazda cały czas w stresie.
Nawet jak masz kupić stare zimówki na szrocie po 50zł... lepsze twarda guma z zimowym bieżnikiem niż letnia.
Offline
Opony z najlepszym bieżnikiem zakłada się na tył ! Bo Masz go niesterownym poza hamulcem nie Masz wpływu na pracę i przyczepność osi tylnej.
Gorsze ( na myśli mam wysokość bieżnika) opony zakłada się na przód - Masz pełną kontrolę kierownicą, pedałami hamulca i gazu...
Odszczeknie się tu pewnie kilka osób... ale tak dyktuje fizyka, wbrew obiegowym opiniom... że przód ciągnie i wyciągnie... jak "D" machnie to i ciągnący przód w "D" wsadzić !
Rada jak dla Przyjaciela, a Ty swoje zrób.
Offline
w sumie moooże i racja,, ja zawsze lepsze dawalem na przod,,, ale jak na letnich czy ujowszych przod ci odjedzie to tez uja zrobisz za bardzo na lipnych laczkach
Offline
tatanka tak mowią, ale nie wszędzie się to sprawdza. sama pomyśl, co to da jak nie wyjade pod górke, autko stanie i zacznie się cofać nie reagując na kierownice, hamulce i pedał gazu?? wtedy nie pomoga ci lepsze oponki z tyłu. JA osobiście nigdy bym tak nie zrobił. ale to moje PRYWATNE zdanie
Offline
dokładnie hehe
Offline
trout86 - myślę. Ile Masz górek i z jakimi prędkościami je pokonujesz ?? A ile Masz zakrętów, operacji zmiany toru jazdy... ??
Co Ci da wyjechanie pod górkę, jak za nią Masz zjazd po łuku, i jeszcze kilka... i znowu "D" Ci ucieka.
Konsensus: jak napisałem wyżej, najlepsze wyjście 4 opony zimowe z minimalnym bieżnikiem.
Offline
TataNka napisał:
trout86 - myślę. Ile Masz górek i z jakimi prędkościami je pokonujesz ?? A ile Masz zakrętów, operacji zmiany toru jazdy... ??
Co Ci da wyjechanie pod górkę, jak za nią Masz zjazd po łuku, i jeszcze kilka... i znowu "D" Ci ucieka.
Konsensus: jak napisałem wyżej, najlepsze wyjście 4 opony zimowe z minimalnym bieżnikiem.
TATANKO odpowiem Ci w ten sposób:
mój dom jest na wysokości 860mnpm i mam 3 km jazdy pod górę zanim dojadę do domu. jadę drogami wyrytymi w zboczu, więc z jednej strony mam skały a z drugiej przepaść. a zakrętów to chyba jeszcze nikt nigdy nie zliczył. owa dyskusja była poruszona na łossodzie. górale się sprzeczali, ale jeden z sąsiadów miał autko przeznaczone na złom i akurat przetestował w zimie co i jak. i na redyku doszli do wspólnego wniosku że na przód muszą byc ideały a tył mniej ważny. zjechać zjechał na dół nawet i na letnich, chociaz miotało nim jak szatanek
Offline
trout86 - na opisane przez Ciebie warunki drogowe nie poważył bym się inaczej niż: dobre 4 opony zimowe, i łańcuchy w bagażniku.
Co do 75% reszty obszaru kraju podtrzymuję swoją opinię.
PS. Pomijając aspekt opon, potrzebna też jest zmiana techniki jazdy: ruszanie z 2 biegu, inne operowanie gazem i hamulcem, używanie hamulca ręcznego do stabilizacji toru jazdy, itp...
Offline
TataNka napisał:
trout86 - na opisane przez Ciebie warunki drogowe nie poważył bym się inaczej niż: dobre 4 opony zimowe, i łańcuchy w bagażniku.
Co do 75% reszty obszaru kraju podtrzymuję swoją opinię.
PS. Pomijając aspekt opon, potrzebna też jest zmiana techniki jazdy: ruszanie z 2 biegu, inne operowanie gazem i hamulcem, używanie hamulca ręcznego do stabilizacji toru jazdy, itp...
odnośnie dobrych opon zimowych, to tylko biezniki się nadają...
łańcuchy mam i często używam, chyba że gulfika zostawiam na dole i do góry pnę się ubotem. simex generalnie zawsze wyjedzie, ale czasem po mnie cięzko innym wyjechać:) kiedys myślałem nad kolcami ale za dużo roboty. z 2 pod górę nie ruszysz, chyba że po odśnieżeniu drogi jak słonko przyświeci przez dzien a na noc oblodzi drogę. odnośnie techniki jazdy po górach, błocie śniegu i off-roadzie to możemy pogadac na żywo, bo temat bez końca:)
Offline
:d
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-11-01 12:49:52)
Offline