Golf 4 Klub Polska
Witam mam problem z buczeniem silnika w zakresie obrotów 1700-2300 najbardziej to słychać.Po za tym buczeniem silnik sprawuje się naprawde dobrze pali od strzała moc jest dość przyzwoita .Najbardziej buczy podczas jazdy choć na postoju też to słychać tylko jest to mniej słyszalne dodam że do tej pory sprawdzone było :tłumik oraz cały układ wydechowy wymieniona plecionka tego układu,Poduszki silnika też wydaje się że spełniają swoje zadanie,cały układ dolotowy szczelny,dwumas sprawdzany jest oki nic nie stuka nie puka nie szarpie ,pompowtryski też sprawdzane są w bardzo dobrej kondycji Jeżdziłem takim samym Golfem z tym samym silnikiem i tam była cisza silnika prawie nie było słychać nawet na wysokich obrotach a u mnie im wyzsze obroty tym głośniej choć najbardziej buczy właśnie w obrotach 1700 2300obr i najbardziej w czasie jazdy nie zależnie od przełożenia i prędkości na wszystkich biegach jest to buczenie. I nie wiem gdzie szukać przyczyny już mi ręce opadają.A może to osłona pod silnikiem tak buczy rezonuje? Właśnie to jest taki jakiś rezonans który najbardziej jest odczówalny w wyżej wymienionych obrotach i ten rezonans przenosi się taj jakby na nadwozie .Czekam na propozycje sugestie co to może buczeć.
Offline
a moze ktoras rolka ?
Offline
U Taty tak jest w passacie 1.9 tdi 110km, kupił go 6 lat temu i do teraz nic z tym nie robił i nic się też przez to nie dzieje. Jak jezdziłem jego autem to mi sie to akurat podobało. występowało w granicach 1800 obrotów powyżej 2 tyś obrotów cisza. Czytałem kiedyś na necie o tym i z tego co pamiętam to ciężko było zlokalizować przyczyne tego
Offline
No właśnie jest kilka tematów o tym lecz nikt nie zlokalizował do końca żródła problemu.Oto jeden z nich http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=423654 i drugi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=484893 sam tu pisałem ale nikt nie podał rozwiązania tego problemu ponieważ sam go nie rozwiązał!! Silnik taki sam jak mój ten sam problem identyczny.
Offline
To buczenie to nie wina nieszczelności, a budowy wydechu.
Niestety patrzymy co by taniej jeśli nawet dobrej firmy... upewniamy się że to pełnosprawny zamiennik a nie jakiś "garaż" czy "chińczyk"...
Ale wydech też musi być zestrojony aby nie popadał w wibracje, rezonans... i tu zaczynają się schody.
Dużą rolę grają przekroje, krzywizny, drobne nawet odstępstwo w wymiarach ( nawet wypełnień tłumików i ich budowie ) skutkuje przydźwiękiem, buczeniem w pewnych zakresach obrotów... U siebie też mam to samo, choć tłumik jeszcze za niemca kompletem wymieniony za który ponoć wg. mechaniora w PL około 700zł trzeba dać.
Rada, pogodzić się z tym - czasami to jest dokuczliwe, albo szukać speców / sklepów które dobiorą właściwy wykonaniem i budową komplet który nie będzie buczał.
PS. w linkach podanych przez Kolegę z wątku wyżej wyczytałem szereg uwag: jakiś wałek, jakiś dolot, inne takie że to niby winne... owszem może to tylko być wspomagaczem nasilenia buczenia, ale skoro trafia się to w dieslu i benzynie więc szereg tych przyczyn się wyklucza, zrobiłem eksperyment - zatkałem jedną z rur tłumika wydechowego szmatą na twardo - buczenie ustało. Wynik: spaliny wydostają się zbyt szybko z układu wydechowego i grają na tłumiku jak na organach...
Tłumika nie rozkręcałem, więc może nie mam kata który spaliny przydusi, może budowa wnętrza zamienników jest zbyt "luźna" i nie przydusza spalin...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-01-27 18:11:03)
Offline
Wczoraj zrobiłem test który opisał kolega TataNka mianowicie na ciasno zatkałem jedną z rurek tłumika końcowego ale nie dało to żadnego efektu jak buczał w tym zakresie obrotów tak buczy.Buczenie wydobywa sie z komory silnikowej gdzieś z okolicy kolektorów i turbo.Dziwne jest to że raz na tydzień silnik pracuje tak cicho że go prawie nie słychać buczenie nie występuje i jak by wtedy jest bardziej dynamiczny ciągnie jak wściekły a kolejnego dnia powraca to upierdliwe buczenie.Jakieś sugestie ?
Offline
Kat walka rozrządu sprawdzany i dawka?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
kąt wałka sprawdziłem jest 0 z lekkim wachaniem + - 0,6 oczywiście na postoju a dawkę gdzie mogę sprawdzić który blok która kolumna jaka powinna być wartość tej dawki??
Offline
4,5-5,8 w 001 al o 002 druga kolumna
Buczenie nie wychodzi czasem od filtra powietrza?
Ostatnio edytowany przez Eizon (2015-02-06 11:47:05)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
kurde jak bym mial dawke na 4.5 w gore to juz wgl by nie jechal w przyszłym tyg idzie do mechamika bo nie ogarniam niby wszystko ok a nie jedzie jak powinien
Offline
A ja nadal twierdzę że to ewidentna wina wydechu... ale co mi tam...
Offline
Możliwe że to buczy z obudowy filtra powietrza tylko co może być powodem tego buczenia(tylko w czasie jazdy)silnik na pompowtryskach. Czy wartość dawki paliwa powinna być taka sama do silnika na PD i VP?. Trzeba pewnie rozgrzać silnik do temp roboczej 90*c i dopiero zrobić pomiar VAGIEM .Dziś sprawdzę tą dawkę odezwę się jeszcze po południu.
Offline
Jak bym zobaczył twój wałek rozrządu w jakim jest stanie bo podejrzewam że każda krzywka już ma 1mm ubytku ;p
I to też będzie skutek buczenia.
Wydech to raczej pierdzi no ale też można sprawdzic.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
A więc po sprawdzeniu dawki waha się ona od 4,8 do 5,8 mg.pokusiło mnie jeszcze zajrzeć do pompek i zaobserwowałem w kanale 23 zbyt duże wartości na minusie oto log pompek http://vaglog.pl/log_202853.html oczywiście ten log robiony na postoju na wolnych obr.Kiedy zwiększyłem obroty do 2000tys wartości były jeszcze większe -45 na jednym z cylindrów.Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego wszystkie bipy są na minusie i czy to może mieć związek z tym moim buczeniem??
Offline
Bipy i korekty bardzo dobre. także tutaj mnie ma co sprawdzać jeszcze jedyne co trzeba zajrzeć do wałka rozrządu..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Hmm to w takim razie sprawdzę go w następnym tygodniu a jaki wymiar powinny mieć krzywki na wałku i jakie są w orginale żeby pomierzyć krzywki trzeba zdjąć wałek? czy wystarczy tylko zdjąć pokrywę . W razie gdyby wałek był wytarty to może miał by ktoś z forum wałek trzymający wymiary krzywek ? Nowy wałek to jakieś 500zł + panewki + szklanki+symeryng= około 1000żł troche drogo ale czego się nie robi dla Golfa 1,9tdi.
Offline
marcin08041978 - buczy nadal ?? A jak z mocą i osiągami ??
Kolego Eizon: czy to buczenie może też się odnosić do silników benzynowych tj. mojego? Obserwuję ten sam objaw... mam rozumieć że oba wałki do wymiany ???
Offline
Witam w związku z braku czasu nie ściągnołem jeszcze pokrywy i nie sprawdziłem jeszcze tego wałka.Ale zastanawia mnie dlaczego czasami silnik chodzi cicho że go prawie nie słychać buczenie nie występuje a nie raz aż głowa boli od tego buczenia.Na forum Audi wyczytałem jeszcze że powodem takiego buczenia może być wypadnięty brok broki wałka na którym zamocowane są dzwigienki pompowtrysków czy ktoś coś o tym słyszał?.Po jednorazowej próbie zdjęcia pokrywy zauważyłem że jedna śruba mocowania tej pokrywy jest tak umiejscowiona że nie idzie jej odkręcić bez poprzedniego zdemontowania zaworu EGR więc zrezygnowałem z operacji.Czy jest jakiś sposób na odkręcenie tej śruby bez demontażu zaworu EGR? Nie bawem ponownie sprubuje to sprawdzić bo cały czas zaprząta mi to głowę po operacji napewno się odezwę.Pozdro.
Offline
Normalnie odkrecisz bez wyciagania egr, ja miałem przedłużke taką wyginającą się.(jakby ze sprężynką). I wtedy wsadzasz i jest ok .
Offline
Więc wczoraj sprawdziłem wałek i wychodzi że jest w bardzo dobrej kondycji ponieważ każda z 8 krzywek zaworów trzyma wymiar nie mniejszy jak 61,6 mm a nawet z lekkim hakiem. Popychacze także nie wykazują śladwów żadnego zmęczenia ani zużycia. a więc co to buczy turbo czy jeszcze co inneggo? A może to jednak któraś poduszka silnika przenosi drgania na nadwozie a ono z kolei przekształca je na buczenie niby poduchy wyglądają dobrze brak widocznych wycieków.Dodam że w samochodzie wyczówalne są niewielkie drgania i drży lekko kierownica a tak być chyba nie powinno może to właśnie od poduchy.U ojca w Polo 1,4 tdi nie ma żadnych drgań nadwozia a to przecierz silnik trzygarowy i bardziej się telepie pod maską jak mój 1,9. Jak ewidentnie ustalić czy któraś z poduszek jest walnięta ?
Ostatnio edytowany przez marcin08041978 (2015-03-04 09:42:39)
Offline
Witam
Mam to samo z tym buczeniem w moim aucie, silnik 1.9 bke.
Do pewnego czasu brałem też m.in. pod uwagę poduszki silnika ale po wymianie na niby dobre używki NIC się nie zmieniło na lepsz.
W Twoim przypadku też chyba wymiana nie pomoże, tym bardziej że pisałeś o tym ze nieraz jest ciszej i autko bardziej żwawsze, no i ta poduszka nie wpłynie przecież na dynamikę silnika.
A bierze ci trochę oleju? Bo mi tak, ok. 1l na 5000km.
Nie wiem, może mamy jakiś problem z turbo?
Nie mam pomysłów ale czytam fora i tak może po jakimś czasie dojdę do tego, co jest nie tak.
A może już doszedłes do tego co było nie tak z autem?
Offline
Niestety nie doszedłem jeszcze co jest przyczyną . To jest szukanie igły w stogu siana czego ja już nie podmieniałem i wraz to samo.Możliwe że przyczyna jest błacha może to być wina turbo chociaż po logach pompuje bardzo dobrze.Dziś sprubuję rozpiąć rurę tą dolną do interculera może tam jest dość duża ilość oleju i pod wpływem ciśnienia on tak bulgocze w icku.Myślę że może to być coś związane z dolotem powietrza posprawdzam jeszcze wszystko począwszy od filtra powietrza, rury przed turbo,samo turbo,rury za turbo do icka i w górę do samego egr.Jak coś znajdę to napewno się odezwę.
Ostatnio edytowany przez marcin08041978 (2015-04-13 09:59:56)